פקח חניה (צילום: ניר כפרי)
פקח חניה (צילום: ניר כפרי)

דרישה: לבטל דוחות חניה למתנדבי חסד והצלה

חבר מועצת העיר מנחם קפלן הגיש שאילתה במטרה להסדיר חניה בחינם למתנדבי ארגוני רווחה והצלה ולחלופין לבטל את דוחות החניה שהם נאלצים לשלם בזמן פעילותם. קפלן: "חברה מתוקנת היתה מחפשת אמצעים לעודד מתנדבים אלו"

פורסם בתאריך: 28.6.20 08:07

חבר מועצת העיר מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב שבקואליציה, אשר משמש מחזיק תיק התרבות התורנית בעיריית חיפה, הגיש לראש העיר עינת קליש רותם שאילתה שעניינה הוא הסדרת חניה בחינם למתנדבי ארגוני רווחה והצלה. בשאילתה כתב קפלן כי "חיפה התברכה בארגוני חסד, רווחה והצלה לא מעטים. בימים של שגרה וביתר שאת בימים אלו של התפרצות נגיף הקורונה אנו רואים אותם לא מעט, אם בחלוקת מזון לחולים ולמבודדים ואם בהגעה פיזית למקרי חירום רפואיים. ארגוני חסד אלו נותנים עזרה וסיוע לכל שכבות האוכלוסייה בחיפה – יהודים וערבים, חילונים וחרדים, גברים ונשים".

לדבריו של קפלן, "בשיחות ובמפגשים עם המתנדבים ועם מנהלי הארגונים עלתה הבעיה שמתנדבים רבים, אשר יוצאים בזמנם החופשי וברוב המקרים עם רכבם הפרטי כשהם נושאים בעלויות, נאלצים לא פעם לשלם דוחות חנייה – דבר שמפחית את המוטיבציה ומפריע למהלך התקין של ההתנדבות". קפלן הדגיש כי "היו מקרים שבהם מתנדבים קיבלו דוחות חניה ושלחו פנייה לביטולם, אך הייעוץ המשפטי דחה את הבקשה. האבסורד הגדול הוא שלפעמים חלוקת המזון נעשית בשיתוף עם עיריית חיפה בעצמה".

 

 

בשאילתה מבקש קפלן לדעת "מהי המדיניות כיום במתן דוחות חניה לרכבים המסומנים במדבקה כרכב מתנדב בארגוני הרווחה וההצלה? האם ניתן לפטור רכבי מתנדבים אלו מתשלום דמי חניה ברחובות המסומנים בכחול-לבן? והאם, במקרה שבו לא ניתן לפטור מתשלום, ניתן לבטל דוח חניה שקיבל מתנדב בכפוף למכתב מהארגון המאשר שבעל הרכב היה בהתנדבות בשעת מתן הדוח?".

קפלן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אי אפשר להגזים בחשיבותם של המתנדבים בארגוני החסד והרווחה. הם העלית של החברה הישראלית – אנשים שמתנדבים ללא תמורה כספית וללא פרסום – ואם הם לא היו קיימים היינו צריכים להמציא אותם. חלקם שכירים וחלקם עצמאים שעוזבים את מקום עבודתם באמצע היום כדי להתנדב, ולא יעלה על הדעת שהם ייאלצו להוציא כסף מכיסם על מנת לשלם על חניה. חברה מתוקנת היתה מחפשת אמצעים לעודד מתנדבים אלו".

 

מנחם קפלן (צילום: בועז כהן)

מנחם קפלן (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בזיון אגף הרווחה ועמותות "הצלה" למי בדיוק

    השאלה האמיתית היא מדוע אגף הרווחה הגדול בעיריעה נדרש לעמותה שרובה ככולה מתנדבעם מהמכזר החרדי ומטיל עליה לעסוק בחלוקת מזון וטיפול רווחה?
    מה לגבי עמותות רווחה אחרות?
    ולמה מדרון חלקלק של עמותות מגזריות שדורשות חניה חינם מחר ידרשו כל העמותות האחרות יחס דומה.
    הגיע זמן שאגף הרווחה בעיריה יפעל. קשישים בודדים לא זוכים אפילו לטלפון לבדוק לשלומם מה שוות כל עמותות ה"רווחה" ו"הצלה" רק החודש 5 גופות קשישים שנרקבו בלי שאיש ידע ובדק

  2. מאד פשוט

    הם ממילא ממלאים דו"ח מסודר על הפעילות.
    לכן אין בעיה לצרף אותו עם שעה לכל דו"ח שיקבלו ואז לבקש לבטל.
    לא צריך לתת פטור גורף לרכבים, זה ינוצל לרעה.

  3. שמשון

    מסטר קפלן,חנך את עצמך קודם ואחר כך אחרים.שתיקה שווה זהב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר