בית כנסת (צילום: רמי שלוש)
בית כנסת (צילום: רמי שלוש)

תושבי נאות פרס דורשים הקצאה לבית כנסת אשכנזי

במכתב שנשלח לעיריית חיפה דורשים יותר מ-100 מתושבי נאות פרס להקצות שטח להקמת בית כנסת בנוסח אשכנז בשכונה, נוסף על הקצאה מתוכננת לבית כנסת ספרדי: "נאות פרס עומדת להיות אחת מהשכונות הגדולות בישראל, ולכן כדאי להיערך מראש עם שני בתי כנסת שיוכלו להכיל את כל תושביה"

פורסם בתאריך: 26.7.20 12:34

יותר מ-100 מתושבי שכונת נאות פרס שלחו מכתב למחלקה למבני ציבור בעיריית חיפה ובו דרישה להקצאת שטח להקמת בית כנסת בנוסח אשכנז בשכונה. העתקים ממכתבם שלחו התושבים לראש העיר עינת קליש רותם, לממלא מקומה נחשון צוק, לסגני ראש העיר מיכי אלפר, דוד עציוני, לזר קפלון ודובי חיון, למנהלת אגף נכסים בעירייה פנינה פז, וכן לשר הפנים אריה דרעי, לשר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ולח"כ משה גפני.

"שכונת נאות פרס מונה כיום 1,500 בתי אב, והיא עתידה להתרחב בשנים הקרובות בעוד כ-5,000 יחידות דיור", כתבו התושבים, "מאז הקמת השכונה לפני כחמש שנים ועד היום אין בה עדיין מבנה בית כנסת קבוע. זה זמן רב מתקיימים בשכונה שני מנייני תפילה – מניין אשכנזי לצד מניין ספרדי. התוכנית וההקצאה שעומדת על הפרק אינן מספקות את צורכי השכונה – בית הכנסת המוצע הוא ספרדי בלבד ולכן לא ישרת את כלל המתפללים לפי הנוסח והמורשת שלהם; המבנה המוצע הוא קטן יחסית ולא יכול להכיל את כל המתפללים כיום, הן בשבתות והן בחגי ישראל; בראייה עתידית, מבנה כזה לא יוכל לספק יותר מ-6,000 בתי אב שעתידים להיות בשכונה".

 

 

לטענתם, "מדובר באלפי משפחות שנדרש עבורם לכל הפחות שני בתי כנסת רחבי ידיים על מנת שכל המתפללים יוכלו להרגיש נעים לבוא הן בימות החול והן בשבתות, בחגים ובשמחות. כידוע, שכונת נאות פרס עומדת להיות אחת מהשכונות הגדולות בישראל, ולכן כדאי להיערך מראש עם שני בתי כנסת שיוכלו להכיל את כל תושביה בנעימות ובבטיחות וייתנו לכל אחד מענה לפי הנוסח שאליו הוא רגיל מבית אבא".

את מכתבם סיימו תושבי נאות פרס בכך שהם "מעוניינים לקבל הקצאת שטח עבור הקמת בית כנסת בנוסח אשכנזי, נוסף על ההקצאה המבוקשת לבית הכנסת הספרדי, וזו על מנת לתת מענה לכל האוכלוסייה באשר היא, כך שכל תושבי השכונה יוכלו ליהנות מבית הכנסת בנוסח ובסגנון המקובל עליהם, כמקובל בשאר שכונות העיר בפרט ובארץ ובעולם בכלל".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. דוד

    בושה וכלימה לערית חיפה ,שכונה גדולה ללא בית כנסת.
    שחררו חסמים בריוקראטים על מנת שסוף סוף יבנה בית הכנסת שהיה צריך להיות בנוי מזמן.

  2. אזרח שפוי

    חשבתי לקנות דירה בנאות פרס מתוך הנחה שיש שם אנשים נאורים, בעלי רמה, רציונלים ושפויים אך מסתבר שטעיתי. מסתבר שהגרורות הממאירות של הדת היהודית הגזענית ומיזוגינית הגיעו גם לשכונה ומשכך אוותר על קניית דירה שם שמא אאלץ לסבול מהגעיות, נעירות ופעיות של החזן וצאן מרעיתו.

  3. אבי מהקריות

    אין צורך בבית כנסת אשכנזי…
    מספיק אחד ספרדי לכולם..

  4. יהודי גאה

    לאזרח השפוי האנטישמי. רואים שסבתא שלך נאנסה על ידי 17 נאצים וככה יצאתם לעולם מן משפחה אנטישמית שלא רוצה לשמוע חזן חלילה. סע מפה לאירופה סע למדינות ערב. פה זו מדינת היהודים עם בתי כנסת ויזמים כפי שהשתמשנו אלפי שנים. לך לך לקיבינימט תתאסלם תתנצר תעשה צה שאתה רוצה. גועל נפש

  5. ערן

    לאזרח השפוי. לך חזרה למקורותיך האנטישמים נאציים גרמניה, במקום בו הנאצים אנסו את,סבתא שלך וככה יצאתם מן משפחה נאצים שונאי יהודים. עלק אנשים נאורים, הנאורות שלך מתבטאת השנאה לבתי כנסת??? זוהי מדינת היהודים פה ומי שלא מתאים לו שילך למדינות אחרות שם יש נצרות והאיסלאם והכל טוב מפה. חלילה שלא תשמע חזן!!!גם היהודים בשואה לא שמעו חזן והשתוקקו לשמוע!! בטח גם על אמא שלך ואבא שלך נהגת לירוק בפרצוף אחרת אני לא מבין את האנטישמיות שלך

  6. עופר

    הייתי שמח לראות את הפרצוף של האזרח השפוי. אני קורא את דבריו הגזעניים והאנטישמיות ומזדעזעת לא מבין מה אתה עושה פה בישראל מדינת היהודים שבה תפילה ואמונה צריכה להתקיים בכל מקום. לא טוב לך?? סע לאירופה יש שם מתפלא מסגדים וכנסיות ומלא בני מיעוטים שיזיינו יכנסו ויפעלו את הבנות שלך כי שם אין יזמים ופעיות… איך לא הושמדת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר