שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

"אנו דורשים לשחרר אותנו מעונשם של המטוסים"

יומיים לאחר שראש העיר שינתה את עמדתה וחתמה על מסמך שקורא להעתיק את פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה, ארבעת חברי מועצת העיר מקרית חיים שלחו מכתב לשרת התחבורה מירי רגב וליו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' בדרישה לא לאשר את ההעברה

פורסם בתאריך: 28.7.20 15:19

ארבעת חברי מועצת העיר מקרית חיים – הילה לאופר, סופי נקש, אלי בן דיין ומוטי בליצבלאו – שלחו מכתב לשרת התחבורה מירי רגב וליו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ' בדרישה לא לאשר את העברת התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה. המכתב נשלח לקראת ישיבתה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה שתתקיים מחר בכנסת ושבה יעלה לדיון נושא הקמתו של שדה תעופה בחדרה כחלופה לשדה התעופה בהרצליה ונושא הסדרת התעופה הקלה, התעופה המסחרית, התעופה הפרטית ובתי הספר לטיס.

ביום ראשון חתמו ראש העיר עינת קליש רותם וראשי רשויות אחרים על מסמך אשר קורא לרגב להעתיק את פעילות התעופה הכללית מהרצליה לחיפה. "אנו פונים אלייך לאחר עבודה מאומצת שבה בחנו את מכלול ההיבטים הקשורים להעתקת פעילות שדה התעופה בהרצליה", נכתב במסמך, "כאמור, הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) מקדמת תוכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דב. אנו סבורים כי מדובר בתוכנית אשר אין בה הגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני. כולנו, החתומים על מכתב זה, סבורים כי הוות"ל לא עשתה את מכלול השיקולים ברמה הלאומית והתעלמה מהחלופה המיידית, הזמינה והנכונה ביותר, והיא העתקה של הפעילות אל שדה התעופה בחיפה, אשר בהתאמות לא משמעותיות ערוך ומוכן לקבל באופן קבע את פעילות התעופה הכללית של ישראל. אנו סבורים כי פעילות התעופה הכללית משתלבת היטב ברצון לבסס בחיפה שדה תעופה אזורי לטיסות בין לאומיות אשר ישרת את תושבי הצפון לטיסות קצרות ובינוניות ויהווה מענה הולם לעוגן תעופתי משמעותי בצפון המדינה".

על המסמך חתמו בין השאר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון עידו גרינבלום וראש המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר, אשר מתנגדים בתוקף להקמת שדה תעופה בעמק ומעוניינים להרחיק את פעילות התעופה האזרחית כמה שיותר רחוק מאזורם.

יצוין כי עד כה התנגדה העירייה בראשותה של קליש רותם להעברתה של פעילות התעופה הכללית לחיפה. רק לפני כחודשיים סירבה העירייה לנפק את היתרי הבנייה הנדרשים להעתקת הפעילות לחיפה ועוררה זעם רב ברשות שדות התעופה (רש"ת). ברש"ת אף בחנו את האפשרות להעתקת הפעילות לחיפה באמצעים תכנוניים חלופיים שייתרו את התנגדותה של העירייה, וכעת כלל לא ברור מה גרם לה לשנות את עמדתה ב-180 מעלות.

 

 

בעקבות חתימתה של קליש רותם על המסמך הקורא להעביר את פעילות התעופה הכללית לחיפה כתבו לאופר, נקש, בן דיין ובליצבלאו לרגב ולחיימוביץ': "אנו , חברי מועצת העיר חיפה ותושבי קרית חיים, מתנגדים נחרצות להעברתה של הפעילות התעופתית מהרצליה לחיפה. מוגבלותו של שדה התעופה החיפאי והפעילות התעופתית המתקיימת בו יוצרות מפגע בלתי נסבל עבור תושבי הקריות בכלל ותושבי קרית חיים בפרט, כאשר המטוסים הללו טסים מעל ראשינו. רעש המטוסים הקלים, בעיקר בפעילות מוגברת בסופי השבוע, מטריד את התושבים עד כדי סבל של ממש. לא רק שאנו סובלים מזיהומי אוויר וקרקע מהמפעלים הפולטים מזהמים, נוספה לנו פעילות השדה החיפאי".

הארבעה הוסיפו כי "יש עלייה בסכנה הבטיחותית של הרחבת הפעילות האווירית, שכן התרסקות של מטוס קל על מתקן כימי מסוכן יגרום לאסון גדול. בעבר הקרוב נמנעו אסונות מתאונות אוויריות שהתרחשו בשדה בחיפה. כתושבי קרית חיים שסובלים גם מנוכחותה של חוות מיכלי הדלק הצמודה לקריה ומספרים של חולי הסרטן שחצו כל ממוצע ארצי, אנו רואים בהוספת פעילות אווירית בסביבתנו זלזול חמור בתושבי הקריה, מרגישים כפח הזבל של המדינה ודורשים לשחרר אותנו מעונשם של המטוסים".

אל הדיון מחר בוועדת הפנים הוזמנו נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, רש"ת, רשות התעופה האזרחית (רת"א), מינהל התכנון במשרד הפנים, משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), חברת נמלי ישראל (חנ"י) ומשרד המשפטים, וכן גורמים בחברות תעופה ובאיגוד שונים של טייסים. גם נציגים של עיריית חיפה הוזמנו, ונראה שבניגוד לדיון שנערך היום בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בעניינו של בית הספר חיוואר, לדיון הזה תשמח העירייה לשלוח נציג.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אליעזר רוצטקין

    בחרנו בה שתעיף את התעשייה והזהום. מביאה את השאון של הרצליה לחיפה כמו בתי הזיקוק. איזו זכות מוסרית יש לך ? ככה לפגוע בנו, קריית חיים מזדקנת עם שכבה מכובדת של גימלאים. בריונות, חרפה שבחרנו בך.

  2. אנשים קטנים

    לא יאמן! כמה עוד הזויה יכולה להיות עינת קליש ראשת העיר של חיפה! כל כך הרבה נזק היא גורמת והיד עוד נטויה! מנוכרת ומנותקת, פועלת בניגוד לטובת הציבור וכמו מתוך אבדן דיעה צלולה. מראשית כהונתה גורמת נזק מתמשך, בחלקו בלתי הפיך, לחיפה והסביבה. העברת התעופה הכללית לחיפה? אין ספק שדעתה של ראש העיר השתבשה או שהיתה משובשת מלכתחילה. קשה עד בלתי אפשרי למצוא הגיון ושכל ישר במעשיה ובמניעיה. כאילו לא מספיקים לתושבי חיפה והקריות זיהום האויר והמאגרים הנפיצים של החומרים המסוכנים עליהם אנחנו יושבים, ראש העיר, בהחלטה הזויה ובזויה, רוצה עכשיו להפיל עלינו גם את מפגע הרעש הבלתי נסבל של המטוסים הקלים, שכבר עכשיו מהווה מטרד וגורם סבל רב לתושבים. עינת קליש ונחשון צוק, תעשו לנו טובה, תארגנו לעצמכם עוד טיסה יחצנית על חשבונינו לאיזה יעד שאתם בוחרים – אמסטרדם, ברצלונה, ברלין או קפריסין. אבל הפעם, קנו על חשבונינו כרטיס לכיוון אחד, תישארו שם ואל תחזרו לשלוש שנים, ובלבד שלא תגרמו עוד נזקים, כי הנזק שגרמתם לעיר בתקופת כהונתכם הקצרה, כל ראשי הערים שקדמו לכם ביחד, לא גרמו לעיר בשבעים שנה. קליש וצוק, הציבור החיפאי קצ בכם. הציבור החיפאי קצ ברוח ובצלצולים, בדרמות ובסערות שאתם מחוללים חדשות לבקרים. שני בלונים נפוחים, שאם תנעץ בהם סיכה, יצא האויר ולא ישאר דבר, רק מילים גבוהות ונבובות והזיות לא מציאותיות למכביר. המזל של חיפה? שהכוח של צוק וקליש, שני הטירונים הטיראנים שמנהלים אותה בחוסר כישרון ובחוסר הצלחה מוכח, נגמר כשזה מגיע לתשתיות לאומיות. עד כאן. קליש וצוק יכולים לשחק אותה חשובים, לנפח שרירים, ולהנחית מכה אחר מכה (חגורה שחורה, זוכרים?) ברמה המקומית, השכונתית, העירונית. אבל ברמה הארצית, כשהם נדרשים לשחק במגרש של הגדולים (רשות שדות התעופה, חברת נמלי ישראל, משרדי התחבורה והאוצר, הביטחון, הפנים והמשפטים) קליש וצוק מתגלים, ולא בפעם הראשונה, כשחקנים, ויותר מכך כאנשים, קטנים.

  3. מיכל

    המבנה הטופוגרפי של חיפה עם הוואדיות וההרים מעצים את הרעש של כל מטוס גם הכי קל. הצילו !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר