שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)
שדה התעופה בחיפה (צילום: Oyoyoy, Wikipedia CC-BY-SA-3.0)

על הראש של העירייה: התעופה הכללית בדרך לחיפה

רשות שדות התעופה מתכוונת לפנות אל שר האוצר החדש ישראל כץ, שיחסיו עם ראש העיר עינת קליש רותם מעורערים מימיו כשר התחבורה, כדי לקדם את העברת הפעילות של התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה ב"אמצעים תכנוניים חלופיים" שייתרו את התנגדות העירייה

פורסם בתאריך: 27.5.20 12:42

המאבק בין רשות שדות התעופה (רש"ת) לעיריית חיפה בנושא העברת הפעילות של התעופה הכללית מהרצליה לחיפה עולה מדרגה, וכעת בוחנים ברש"ת את האפשרות להעתקת הפעילות לחיפה באמצעים תכנוניים חלופיים, שייתרו את התנגדותה של העירייה ויאפשרו את ביצוע המהלך מעל לראשה של העירייה.

בחודש ינואר דווח כאן על פגישה שנערכה במשרד התחבורה ואשר עסקה במימוש סעיפי ההסכם שנחשף בלעדית ב"כלבו – חיפה והקריות" ואשר עליו חתמו עיריית חיפה, משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל (חנ"י), רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רש"א) על הארכת המסלול של שדה התעופה החיפאי ל-2,100 מטר ברוטו. כזכור, במסגרת ההסכם ויתרה העירייה על דרישתה להארכת המסלול ל-2,400 מטר, והסכימה להסיר את העתירה המינהלית ולספק את כל היתרי הבנייה הנחוצים להקמתו של נמל המפרץ ולסלילת דרכי הגישה אליו.

הנושא המרכזי בפגישה, שבה השתתפו שר התחבורה דאז בצלאל סמוטריץ' דאז, מנכ"לית משרד התחבורה דאז קרן טרנר אייל, ראש העיר עינת קליש רותם ונציגים של חנ"י ורש"ת, היה העיכוב במתן ההיתרים מטעמה של העירייה אשר מונע את העברת הפעילות של התעופה הכללית מהרצליה לחיפה. קליש רותם טענה כי בעוד שהעירייה מילאה אחר סעיפי ההסכם, רש"ת לא קידמה את תוכנית התשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80) והודיעה כי ההיתרים להעתקת פעילותה של התעופה האזרחית יינתנו רק במקביל לקידום התת"ל.

כעת מבקשים ברש"ת את התערבותו של שר האוצר החדש ישראל כץ בקידום העתקת הפעילות מהרצליה לחיפה, ומצביעים על האפשרות לעשות שימוש בסעיף 266 ה' לחוק תכנון ובנייה – "פטור לעבודות זמניות לשם ביצוע מיזם בעל חשיבות לאומית או מיזם בעל חשיבות לכלל המחוז".

 

 

לנוכח מערכת היחסים הרעועה בין כץ לקליש רותם לא מן הנמנע שהוא ייעתר בשמחה לפנייתה הצפויה של רש"ת. כזכור, זמן קצר לאחר הבחירות ולפני כניסתה לתפקיד ראש העיר התבטאה קליש רותם נגד פרויקט הרכבלית של משרד התחבורה וכינתה אותו "הרכבל ז"ל". במקרה אחר, זמן קצר אחר כך, טען משרד התחבורה כי פרויקט מטרונית רכס הכרמל בוטל לבקשתה של ראש העיר. אל אלה הצטרפה העתירה שהגישה העירייה נגד אישור תוכנית נמל המפרץ, והתנגדויותיה להקמתו שהובילו לעיכובים בעבודות.

היחסים הרעועים הקרינו גם על התאגידים העירוניים, כאשר בפברואר 2019 שרר חשש כבד בחברת יפה נוף מהעברת פרויקטים לחברת נתיבי איילון לאחר שזו פתחה משרדים בעיר. בהמשך הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה דאז קרן טרנר, שמשמשת כעת מנכ"לית משרד האוצר, כי הסכם המסגרת בין יפה נוף למשרד יוארך "אך לא בחמש שנים כפי שביקשה החברה".

מרש"ת נמסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "פעילות התעופה הכללית אמורה להתפנות משדה התעופה הרצליה באופן חלקי וזמני לשדה התעופה חיפה, וזאת עד לסיום הקמת שדה התעופה הקבוע לתעופה הכללית שיוקם באזור חדרה. פינוי שדה התעופה הרצליה נדרש לצורך הקמת יחידות דיור שמקדמת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) על שטח השדה הקיים. ההעתקה לחיפה בשלב הביניים נדרשת על מנת להבטיח שמירת רצף של פעילות התעופה הכללית, המהווה בסיס להכשרת טייסים ולשמירת כשירותם. עיריית חיפה חתמה על סיכומים בשנים 2017 ו-2019 והתחייבה לשתף פעולה לצורך הוצאת היתרי הבנייה הנדרשים להעתקת הפעילות, אך חזרה בה ומתנה את מתן ההיתרים בהארכת המסלול הקיים בחיפה מעבר לנדרש. לאחר שבמשך שנתיים וחצי לא צלחו ניסיונות הוצאת ההיתרים בחיפה, גופי המדינה אשר מכירים בחיוניות ענף התעופה הכללית מנסים לגבש פתרון באמצעים תכנוניים חלופיים".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. נוה תרצה

    הולכים על הראש של העבריינית המורשעת. המנוולת הביאה לכך שכולם או שונאים את העיר או צוחקים עליה, והכל בגללה. בעוד שלוש וחצי שנים מורידים את הזבל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ישראל כץ הרס את חיפה עוד לפני קליש עם נמל המפלץ.

  3. הידד לישראל כץ

    כל דבר שיעזור להעיף את העבריינית המורשעת הוא מבורך

  4. אבי

    ראש העיר רצתה שדה תעופה? קיבלה.
    נראה מה תגיד הגואליציה הדתית כי טיסות רבות מתקיימות בשבת.
    אולי יפנו לשר הפנים שיגאל אותנו מהסיוט והרעש שהולך לבוא על העיר.

  5. בוחרים בעציוני לראש עיר

    ככה זה כשהעירייה מסכימה להתפשט מכל העקרונות ואחרי חתימה על הסכם כניעה מראים לקליש מי הבוס. וזה לא היא

  6. אחד שמתבייש להגיד שהצביע קליש

    אני זוכר את הסגן המהולל מספר איך למד מכחלון ואיך שהוא ישרוץ בירושלים (ראש עיר לא צריך להיות בעירייה אלא במשרדי הממשלה) בשביל לקדם את העיר.
    בינתיים נראה שההנהגה הנוכחית שלנו רק מצליחה להשניא את חיפה על השלטונות.

  7. ז'וז'ה סאראמאגו

    ככה זה כשנשארים בלי משרד הפנים .
    כעת גם בלי משרד אוצר .
    העיפה את אנשי שלומה מימים ימימה .

    אפילו פרויד (לא הכביש ) מתפתל ממה שרואות עיניו .

    יופי…יופי…המשיכי לפנות לגורמי חוץ שינהלו לך את העירייה (משרדי חקירות , פירמות רואי- חשבון , יועצים חיצוניים ..אורנה אנג'ל….ועוד…ועוד.. ) .
    דוקטור בשיקום אתרים ….אבל אפס ביחסי אנוש…..דווקא עם מי שרוצים בטובת העיר ( הו…העיוורון..).

    עם כל הכבוד , אינך ולא תהיי "אשת הרופא" .

  8. דבי

    חסרים לנו רק עוד טייסים מתלמדים בסביבת המפעלים המסוכנים. ממש רעיון נהדר.

  9. כן לתעופה, גם תעופה כללית

    פתאום כל האנטי-קליש התחילו לספור פייפרים בשמים, יפה, כל החיים הם טסים פה ולא זכור לי שמישהו קם והתלונן, תמשיכו להתלונן, רק חבל שאתם אופוזיציה עלובה כל כך.
    אני שם לב שיש פה איזה עציוני אחד, מה? קשה להיות סגן אה, סגני ראש עיר הם יסמנים תמורת משכורת, מתאים לילד שלא יודע מה הוא רוצה מהחיים שלו.

  10. האמנם כן לתעופה?

    תוספת נכבדה של מטוסי נוסעים עלולה לגרום למפגעי רעש וזיהום אויר כבדים, שיתווספו לנפגעים הקיימים היום. האם דברים אלו נבדקו בקשר לטופוגרפיה הייחודית של חיפה לפני ההחלטה להגדיל את שדה התעופה? לא לחינם ראשי המועצות בעמק יזרעאל ממליצים בחום ששדה התעופה יהיה בחיפה ולא אצלם. לגבי התעופה הכללית – לצערנו, כבר היו תאונות של מטוסים קלים עם טייסים מתלמדים גם בחיפה וגם בסביבות הרצליה. בחיפה על מפעליה זה עלול לגרום לאסון כבד מאוד.

  11. שגיא

    עירייה מתנשאת ואטומה שמנוהלת על ידי קבוצת חובבנים שחושבים שזה משחק. קליש החזירה את העיר 30 שנה אחרונה. לידה גוראל זה ג'וליאני. רק מחכים שהקדנציה שלה תסתיים או שאולי יהיה מזל והיא תפרוש לפני.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעידן הקורונה יוכל לכל היותר לנסוע נוסע אחד בקרון של הרכבל, עוד פיל לבן שבנו

  13. יהב, מסתתר מתחת לשולחן...חזירי בר בשטח...נקש..מבקר המדינה?

    שמחה וששון באופוזיציה…מלכלכים כמה שאפשר…מי מתייחס בכלל למלל המופיע בתגובות בכל כתבה…חחח!

  14. אל חשש

    חחח הסינים הולכים לזלול את שדה התעופה
    הכל יעבור לשם זמנית ואז יעבור לחדרה לשדה שיבנו על הראש של חדרה בכח כדי שיהיה למליונרים בהרצליה נוח להגיע למטוסים שלהם

  15. צוקליש הביתה!

    כנופיה שהשתלטה על העיריה, ודואגת למקורביה כאשר העיר קורסת, תושביה מקבלים פחות, ומשלמים יותר.

    שדה תעופה יוקם במילא ברמת דוד.

  16. מה נזכרתם

    כן קרית חיים במרחק פחות מקילומטר מאזור תעשייה מסרטן והבעיה זה כמה מטוסים קלים. אתם פח הזבל אתם לא מבינים? חיפה כולה בעיניים לאומיות נועדה להיות פח הזבל הלאומי

  17. אבי

    אסור לאשר העברת שדה הרצליה לחיפה. אנחנו לא פח הזבל של הרצליה. כן להרחבת התעופה הבינלאומית שתביא אלפי מקומות עבודה ואוכלוסיה איכותית לחיפה והסביבה.

  18. פטפוטים לא יביאו שום תוצאות רק חסימות כבישים

    תושבי קרית חיים צריכים לחסום את צירי הכניסה לקריות עד שראש הממשלה בעצמו יודיע להם במפורש ששדה התעופה הרצליה לא יועתק לתוך חיפה מעל הראש שלהם. וזאת צריכה להיות הפגנה ללא הגבלת זמן לשתק את כל הקריות כולל חסימת גישה לכל המפעלים בכביש ההסתדרות.
    רק ככה הדברים עובדים במדינת ישראל.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רבותיי מצד אחד דורשים נמל תעופהומצד שני אתם בוכיםעל איכות סביבה משו פה מסריח ראשת העיר בכוונה טובה לפתח את חיפה מבחינה כלכלית ותיירותית תתנולה לעשות את עבודתה נאמנה בסוף כולם יצאו מרוצים ענת קליש רותם במסלול הנכון מבקש סבלנות ותמיכה מקיר לקיר ברגשי כבוד אבי בוחבוט לוחם חברתי מקרי. ים חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר