שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)
שדה התעופה הרצליה (צילום: אייל טואג)

מחלוקת בין העירייה לרש"ת על העברת התעופה הכללית לחיפה

בפגישה שנערכה במשרד התחבורה קבלה ראש העיר עינת קליש רותם על כך שרשות שדות התעופה לא קידמה את תוכנית התשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80), והודיעה כי ההיתרים להעתקת פעילותה של התעופה האזרחית מהרצליה יינתנו רק במקביל לקידום התת"ל

פורסם בתאריך: 20.1.20 09:34

במשרד התחבורה נערכה אתמול (ראשון) פגישה שעסקה במימוש סעיפי ההסכם שחתמה עיריית חיפה עם משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל (חנ"י), רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רש"א) על הארכת שדה התעופה בחיפה, שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות".

בפגישה השתתפו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', מנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל, ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, יו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי שבהנהלת העירייה זוקפים לזכותו את ההתקרבות בינה לבין משרד התחבורה בניגוד לתקופתו של השר הקודם ישראל כץ, ונציגים של חנ"י ורש"ת.

הנושא המרכזי שנדון בפגישה הוא העיכוב במתן ההיתרים מטעמה של העירייה להעברתה של פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה – דבר שמונע לעת עתה את העתקתה לחיפה. קליש רותם טענה בפגישה כי בעוד שהעירייה מילאה אחר סעיפי ההסכם, רש"ת לא קידמה את תוכנית התשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80), והודיעה כי ההיתרים להעתקת פעילותה של התעופה האזרחית יינתנו רק במקביל לקידום התת"ל.

 

 

לפי סעיף 6 י"ב בהסכם בין העירייה למשרד התחבורה, לחנ"י, לרש"ת ולרת"א, שעסק בהעברת הפעילות בשדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה נכתב כי "העירייה תפעל בשיתוף פעולה מלא עם רש"ת ותסייע בהוצאת היתרי הבנייה הנדרשים להעברת פעילות שד"ת הרצליה, ובכלל זה תפעל ככל הניתן אל מול המשרד להגנת הסביבה, כך שהוצאת ההיתרים תתאפשר תוך שישה חודשים לכל היותר ממועד חתימת הסכם זה".

רמתי: "אין ספק שסמוטריץ' תומך בשיקום של חיפה. בכל ההסכם, בין אם מול חנ"י ובין אם מול רש"ת, ברור שמשרד התחבורה בראשותו מסתכל על הדברים באופן מקצועי ומזהה שעיריית חיפה היא פרטנר לקידום פרויקטים משמעותיים שישדרגו את מצב התחבורה האווירית והקרקעית בחיפה ובמטרופולין בשנים הקרובות. ראש העיר, מתוך ראייה ויושר אישי, מקדמת ככל שניתן את המחויבויות שלה בהסכם, והיא מצפה שגם הצד השני יעמוד בזה".

מרש"ת נמסר: "אין אנו נוהגים להתייחס לדיוני שר".

תגובותיהם של עיריית חיפה ומשרד התחבורה יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    חייבים שדה תעופה משמעותי בחיפה לכלל הציבור ולא רק למטוסיהם הפרטיים של העשירים מהרצליה

  2. שדה תעופה בתוך חיפה?? השתגעתם!!! מוסיפים לזיהום אוויר זיהום רעש?!?! הכל בצע כסף.

    בושה לדיראון עולם.

  3. אבי

    סוף סוף ראש העיר הבינה שעבדו עליה.
    היא התחייבה לקדם תוכניות לטובת המדינה ולא תושבי חיפה ובתמורה מקבלת כלום.
    גם הארכת שדה התעופה שהיה חלק מההסכם תיפגע בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר