שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

חשיפה: ההסכם החתום להארכת מסלול שדה התעופה

ההסכם בין עיריית חיפה למשרד התחבורה מגלה כי העירייה תתמוך במתן היתרי בנייה לנמל המפרץ, תיתן קדימות לאישורם, תימנע מנקיטת צעדים משפטיים נגדם, תתמוך בהקמת שדה תעופה בין לאומי ברמת דוד ותסיר את העתירה לחשיפת ההתקשרות בין חנ"י לחברה הסינית שמפעילה את הנמל

פורסם בתאריך: 17.8.19 19:42

הסכם העקרונות החתום בין עיריית חיפה למשרד התחבורה ולחברת נמלי ישראל (חנ"י) להארכת מסלול ההמראה והנחיתה של שדה התעופה בחיפה מגלה כי העירייה תתמוך במתן היתרי בנייה לנמל המפרץ, תיתן קדימות לאישורם ותימנע מנקיטת צעדים משפטיים נגדם. כמו כן מגלה ההסכם כי העירייה תתמוך בהקמתו של שדה תעופה מקביל לנתב"ג במרחב רמת דוד בעמק יזרעאל, ותסיר את העתירה שהוגשה לפי חוק חופש המידע במטרה לחשוף את ההתקשרות בין חנ"י לחברה הסינית SIPG – מפעילת הנמל.

מההסכם החתום שהגיע היום (שבת) לידי "כלבו – חיפה והצפון" (ראו מטה) עולה כי הצדדים יפעלו להארכת המסלול ל-2,100 מטר ברוטו – מסלול באורך של 1,900 מטר נטו ועוד 200 מטר כשטחי ביטחון – ובכך ויתרה העירייה על דרישתה להארכת המסלול ל-2,400 מטר. עם חתימת ההסכם הסכימה העירייה ל"הסרת העתירה המינהלית ומתן היתרי בנייה לנמל המפרץ ולדרכי הגישה" אליו.

ואכן, ביום חמישי הסירה העירייה את העתירה המינהלית שהיא הגישה לבית המשפט לעניינים מינהליים, ובית המשפט ביטל את ההליך המשפטי. כזכור, את העתירה הגישה העירייה במטרה לבטל את החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדחתה את הערר שהגישה העירייה נגד ההחלטה לאשר את התוכנית המפורטת לנמל המפרץ.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון", ביום שני נערכה פגישה בין נציגי העירייה, משרד התחבורה וחנ"י, שבו הציגה העירייה את הסכם הפשרה. בעירייה הפנימו כי בתי המשפט נמנעים מלהתערב בהחלטותיהם של מוסדות התכנון השונים, ואילו בחנ"י חששו כי התארכותם של הדיונים המשפטיים יובילו לעיכובים בהקמת נמל המפרץ ולפיצויים בעשרות מיליוני שקלים שהיא תיאלץ לשלם ל-SIPG. כעבור יומיים בלבד נחתם ההסכם בין הצדדים, שהוציאו הודעה על כך אך נמנעו לפרסם את סעיפיו.

לידי "כלבו – חיפה והצפון" הגיע כאמור הנוסח הסופי והחתום, שפרטיו מפורסמים כאן לראשונה. לפי ההסכם "יעודכן תכנון אזור הכניסה לנמל המפרץ וחלק מדרכי הגישה לנמל באופן שלא ימנע את אפשרות הארכת מסלול שדה התעופה חיפה כמבוקש על ידי עיריית חיפה. עדכון זה יכלול הסטה של מתקן שער הכניסה הקדמי של נמל המפרץ, כך שתתאפשר הארכת המסלול ואזורי הבטיחות צפונה ב-110 מטר ביחס לתת"ל 80 המקורית והותרת שטח ה-resa (שטח הביטחון; ב"כ) פנוי מכל מבנה, מבלי שייעשה כל שינוי אחר מהתכנון ההנדסי הקיים היום של נמל המפרץ".

בסעיף המתייחס לתת"ל (תוכנית תשתית לאומית) 80, התוכנית "תעודכן על פי העקרונות במסגרת צוות תכנון משותף לעיריית חיפה, לחנ"י, לרש"ת (רשות שדות התעופה) ולרת"א (רשות התעופה האזרחית), אשר יחל את עבודתו באופן מיידי. התת"ל תכלול את קישורו של טרמינל הנוסעים לתחנת הרכבת חוצות המפרץ" ו"עיריית חיפה לא תתנגד לקידום תמ"א 15 ד' (שדה תעופה בין לאומי משלים לנתב"ג ברמת דוד)".

בהסכם נקבע כי "העירייה והוועדה המקומית יסירו את העתירה המינהלית שהוגשה על ידן בקשר עם התוכנית להקמת מבני המסוף ולהוראות סביבתיות להפעלתו" וכי "העירייה תתמוך מיידית בהיתרי בנייה שהוגשו ויוגשו לרשות הרישוי המחוזית חיפה", "תימנע מנקיטת הליכים משפטיים כלשהם לרבות הגשת עררים בנוגע להיתרי בנייה", "תסייע באופן מיידי במתן היתרי בנייה של נמל המפרץ במרחב התכנון חיפה ותיתן קדימות לאישורם, לרבות היתרי חפירה ותאומי תשתיות", ו"תסיר את העתירה שהוגשה לפי חוק חופש המידע בקשר להתקשרות עם מפעיל הנמל".

עוד נכתב כי "להווי ידוע לצדדים כי מתקיים הליך בוועדת הערר בנושא גשרי הכביש והרכבת על נחל הקישון. העירייה תסייע באופן מתן ההיתרים להקמת גשרי הכביש והרכבת מהר ככל הניתן בהתאם ובכפוף להחלטת ועדת הערר בנושא", "תיתן אישורי חפירה מיידית לקבלנים במקטע הצפוני של חיבורי נמל המפרץ ולכל בקשה קבלנית חדשה בפרויקט חיבורי הנמל", "תשתף פעולה בביצוע הדרכים הזמניות לנגישות לנמל המפרץ ליום פתיחתו ובכל אישור הנדרש לכך באופן מיידי לשם ביצוע שדרוגים במערכת הדרכים הקיימת וביצוע דרכים זמניות שיגשרו על הפער שבין יום פתיחת הנמל לבין מועד השלמת מערכת הדרכים בפרויקט חיבורי נמל המפרץ".

 

 

חנ"י מצדה "מתחייבת להמשיך ביוזמתה לבדיקות מקצועיות ולתכנון וביצוע מבנים ימיים בחופי הקריות בתחום אחריותה", ואילו העירייה "מתחייבת לשתף פעולה בכל הנדרש ליוזמה זו, לרבות בהליכים מול המשרד להגנת הסביבה ומול מוסדות התכנון ולתת קדימות למתן היתרי בנייה להקמתם. כמו כן העירייה תסייע לחנ"י בכל הנדרש לביצוע הפעולות המתקנות על ידי הטלת החול, שיימשכו ככל שיידרש על ידי המשרד להגנת הסביבה".

בין הצדדים גם סוכם כי "לצורך יישום הסכם זה יוקם צוות מלווה בראשות מנכ"לית משרד התחבורה ובהשתתפות עיריית חיפה, חנ"י ורש"ת".

יצוין כי הפעולות שאותן התחייבה העירייה לבצע הן מיידיות שכן לנמל המפרץ יש לוחות זמנים, בעוד שבהסכם החתום אין כל אזכור באשר ללוחות זמנים לשלבי הפרויקט הארכתו של מסלול שדה התעופה. ניסיון העבר מלמד כי הסכמים קודמים עם משרדי ממשלה שונים שנועדו להיטיב עם תושבי חיפה, כמו למשל חזית הים העירונית ושיקוע הרכבת, כלל לא יצאו אל הפועל, והעיר ותושביה יצאו נפסדים.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. מנשה. ורדיה

    לכל תושבי הכרמל מחוגי הבית –בוחרי קליש.
    רציתם להיפטר מיונה הזקן !!
    "רק לא הוא " זעקתם.
    עכשיו שקט. לא להתלונן.
    זמן לאכול לקרדה !!!

  2. יצחק

    שימו לב לפסקה האחרונה בכתבה: חיפה נמכרה בנזיד עדשים על ידי ראש עיר אובססיבית לחברת נמלי ישראל שתעשה מעתה ככל העולה על רוחה בנמל המפרץ. ההיסטוריה תשפוט את קליש רותם וצוק כצמד שהשמיד את חיפה. ותחשבו שיש להם עוד ארבע שנים של הרס טוטאלי.

  3. אלעד שדה

    לא יאומן שבחרנו בה במשפחה, קיבלה תמורת כמה מאות מטרים, נמל דלקים.
    נמל תעופה לקייב בודפשט ? נפלת על הראש?? בחרנו בך להעיף את בתי הזיקוק להרים את שכונות החוף. מי רוצה לטוס לבודפשט ולמה תיירים יבואו לעיר שבורה שביטלו בה את כל החגיגות קיץ ??
    אהה..שכחנו יש סרט על המדרגות.
    קחי את היועצים דלך ובמיוחד את שובר ולכו לעזה, חיפה זה לא ישראל.
    בושה שבחרנו בך…
    בטח כמו כל הפוליטיקאים בשנה האחרונה תפזרי ממתקים…אנחנו נזכור !

  4. קליש הצליחה במקום שבו יהב אפילו לא ניסה

    איפה היה כלב השמירה (העיתונות) במשך כל שנות העבודה על הנמל? קליש סיכנה את עצמה, נשכבה על הפסים מול רכבת שיצאה מהתחנה והצליחה לצמצם את הנזק.
    תפרגנו.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    טיסה לשום מקום. קליש קברה את חיפה. מעניין מה יהיו ההסברים המנומקים של אנשי הכת.

  6. לא הבנתי מה לא הוגן

    מטרת קליש לא הייתה לבטל את הנמל הסיני, את זה סיכמו לפני כהונתה.
    כשיבוא זאב אמיתי לא יהיה מי שיאמין לצעקות שלכם.

  7. חיפאי עצוב

    לכל תושבי חיפה המטומטמים שבחרו בבדיחה שקוראים לה קליש.
    ניר שובר פתח קבוצת פייסבוק (50 אלף איש)שבמשך שנתיים הרעילה נגד ההנהלה הקודמת והצליח בגדול.
    את ההסכם להארכת שדה התעופה ל2100 מטר השיג מנכל העירייה הקודם גדי מרגלית בלי כל הויתורים שלייצן נחשון צוק עשה בלי לבזבז 25 מיליון שקל כספי ציבור חייבת להיות ועדת חקירה וכמה שיוצ מהרררר

  8. תודה כלבו על עיתונות אמיתית

    תודה כלבו על עיתונות אמיתית. הוכחתם שהעיתונות המקומית חיה ובועטת יותר מתמיד. כחיפאית שאיכות הסביבה הוא נר לרגליה – הופתעתי לגלות שדווקא אצלכם מתחילות חשיפות בנוגע לשדה התעופה, דבר שייחרט לדיראון עולם.

  9. סוף סוף ראש עיר עם שכל..

    כל הכבוד לקליש, תודה רבה. אנשים תתעוררו ! היא עושה בשבלכם, לא לחברים שלה. הלוואי ותספיק לקדם את העיר לפני שקומבינטור מושחט יצליח להבחר לראשות העיר.

  10. ערן

    בקיצור… היא ויתרה על רוב העקרונות שלה תמורת הארכת מסלול שהוצע לה מזמן מזמן.. העיקר שתקפה את קודמה בתפקיד שלא נלחם מספיק ועשה ויתורים.
    כנראה האיום לתבוע את עירית חיפה על ההפסדים העצומים בעיכוב בניית נמל המפרץ בגלל התעקשות…עשה את שלו וקליש, למרות החגורה השחורה, ויתרה (אם כי התפשרות היא דבר נכון לעשותו…וזה מה שעשה קודמה בתפקיד). המסקנה: לומדת להתמודד עם המציאות על חשבוננו.

  11. חילוני שחרד לעיר בשחור

    בועז, שיחקת אותה עם חשיפת ההסכם – שאפו ענק!
    קליש מכרה את חיפה לחרדים.. (סטטוס קוו עאלק! )
    ועכשיו מכרה שוב את חיפה…
    אבל כדי שאף תייר לא יקבל פה סרטן, דאגו לתחנת רכבת קרובה, כדי שיוכל לברוח מכאן מהר לתל אביב.
    קליש – עיר מתה ללא פעילויות עירוניות (בחינם) בשישי שבת לתיירים ולתושבי המקום.. זה גזר דין מוות לעיר..
    תעיפי את המפלגות החרדיות ותצרפי את השאר לקואליציה.
    עדיין לא מאוחר.

  12. חיפאי

    מערכת כלבו אובססיבית כלפי קליש. זו איננה עיתונות במיטבה. זו עיתונות "מטעם" עם אג'נדה ברורה.אתם מציגים תמונה חד מימדית, ובעיקר מתעקשים להאיר את קליש באור ביקורתי.
    נכון, קליש התפשרה. אבל היא נאבקה ונלחמה היכן שקודמה לא טרח להניף אצבע מלבד לאפשר למצב הנוכחי לקרות.
    יש כאן הישג גדול שלה, כנגד כל הסיכויים: הלו"ז הצפוף, המציאות בשטח מבחינת הבנייה המתקדמת של הנמל, וגם שלל דעות "מומחי תעופה" שטענו שאין שום סיכוי לעתירתה.
    אבל כנראה שלצפות ממכם להציג תמונה יותר מאוזנת ופחות מוטה זה לא מציאותי. חבל.

  13. מוטי

    יונה יהב הרס ומנסים לתקן חלק מהנזקים הגדולים שעשה לעיר, טוב עשתה קליש שהתפשרה, אחרת היתה נלחמת ללא תוצאות סופיות וכפי שהצליחה עכשיו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר