רובי שפירא ז"ל (צילום באדיבות גליל גלסברג)
רובי שפירא ז"ל (צילום באדיבות גליל גלסברג)

"חייבים לתקן את העוולה הזו, צריך שיהיה איזון"

המחאה של אוהדי הפועל חיפה על החלטתה של ועדת השמות העירונית לקרוא רחובות על שמם של כוכבי העבר של מכבי חיפה ישעיהו (שעיה) שווגר ויהונתן (ג'וני) הרדי הובילה את חברת מועצת העיר הילה לאופר לדרוש מראש העיר עינת קליש רותם לקרוא רחוב ע"ש רובי שפירא

פורסם בתאריך: 1.8.20 20:21

חברת מועצת העיר הילה לאופר מסיעת הירוקים שלחה מכתב לראש העיר עינת קליש רותם ולעוזרה ניר שובר בעקבות המחאה של אוהדי הפועל חיפה על החלטתה של ועדת השמות העירונית לקרוא רחובות על שמם של שניים מכוכבי העבר של מכבי חיפה בכדורגל – ישעיהו (שעיה) שווגר ויהונתן (ג'וני) הרדי.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", אוהדי הפועל פתחו עצומה שעליה חתמו כבר מאות אנשים לקריאת רחוב על שמו של רובי שפירא ז"ל ולחילופין לקרוא על שמו את מגרשי אתו"ס במבואות הדרומיים של העיר. לאופר, כך מתברר, תומכת במחאה.

"אין אדם שלא מכיר ולא שמע את שמו של רובי שפירא ז"ל", כתבה לאופר לקליש רותם, "רובי היה איש עסקים שרצה לקיים את צוואתם של אחיו ואביו שהיו אוהדי הפועל חיפה (אביו שימש גזבר הקבוצה ואחיו היה אוהד שרוף שנפטר ממחלת סרטן בגיל צעיר מאוד) והחליט לקחת את הפועל תחת חסותו הנדיבה".

לאופר סקרה במכתב את תרומתו של שפירא למועדון, כולל הזכייה באליפות הראשונה והיחידה בעונת 1999-1998: "רובי השקיע סכומים מטורפים וחיזק משמעותית את המועדון. השחקנים דאז שחסו תחת כנפיו העידו כי הוא התייחס אליהם כאל ילדיו. אין אוהד (ואני ביניהם) שישכח את האליפות שבה זכתה הקבוצה. אין אוהד שלא יזכור את מילות השיר 'אדום עולה עולה ופורש כנפיים, אדום עולה עולה רובי בשמים'. עד כדי כך הוא היה חשוב ומשמעותי".

זאת ועוד, במכתב ציינה לאופר את תרומתה של משפחת שפירא לחיפה מעבר לתרומה לקבוצה: "רובי ורחל תרמו סכומי עתק למחלקות רפואיות בבתי החולים בחיפה, ובעיקר בתחום האונקולוגיה, ואף היו פעילים בארגונים פילנתרופיים רבים בעיר. מגיע לרובי הנצחה משמעותית בחיפה, עיר הולדתו. רובי נולד בקרית חיים ולאחר מכן התגורר בקרית אליעזר. אבקש כי רחוב ייקרא על שמו – לא סמטה נידחת אלא רחוב מרכזי שיעטר את שמו. הוא ראוי לכך".

את מכתבה סיימה לאופר בנימה אישית וכתבה שהיא דיברה עם רחל שפירא, אלמנתו של רובי שפירא, אשר התרגשה מאוד למשמע ההצעה לקרוא רחוב על שמו והביעה תמיכה במהלך.

 

 

לאופר, את אדומה או ירוקה?

"במכתב כתבתי שיש לי גילוי נאות – אבי, אפרים לאופר ז"ל, היה שחקן עבר של הפועל. בשנת 1954 הוא עלה לבוגרים ושיחק עד לפציעת כתף קשה בשנת 1966, שבגללה הוא נאלץ לפרוש. אני יודעת שהיה משחק דרבי שהוא הכריע ונאלץ לצאת מהאצטדיון בליווי מאבטחים".

הוא היה גאה בך.

"צריך לעשות פה צדק. הפועל ומכבי חיפה הן כמו שני ילדים להורים שמחליטים לתת לאחד הכל ולשני כלום. זה תמוה ולא מובן בכלל. חייבים לתקן את העוולה הזו, צריך שיהיה איזון. השחקנים של מכבי – כבודם במקומם מונח, מגיע להם הכי שבעולם, אבל אותו הכבוד מגיע גם ללא מעט שחקנים של הפועל. בחרתי להתמקד בשפירא כי הוא תרם המון, ומן הראוי שהוא יונצח ויקבל את הכבוד שמגיע לו. מאחורי יש אלפי תומכים, כולל אלמנתו. אגב, יש תורם אלמוני שמוכן לתרום את העלות לפסל של רובי".

העירייה תענה לך שכבר יש כיכר ע"ש שפירא ליד מגרשי אבי רן.

"יכול להיות שהם יגידו את זה, יש לי תשובה לזה – גם לאבי רן יש מגרשים על שמו ועכשיו תהיה כיכר על שמו. כעת אני מעלה את שמו של שפירא כי צריך לתת לו את הכבוד הזה, אבל בעתיד אדרוש לקרוא רחובות על שמם של שחקני עבר של הפועל, ואעשה זאת כמובן עם האוהדים הרבים של הקבוצה".

 

הילה לאופר (צילום: שמי רז)

הילה לאופר (צילום: שמי רז)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בן

    יישר כוח להצעה לקרוא רחוב לזכר אדם כל כך ראוי כמו רובי שפירא,כאוהד ספורט חשוב להוקיר אנשים כאלה.תודה לחברת המועצה לאופר

  2. אריה ברזלי

    מה קרה שנזכרתם רק עכשיו.
    אנחנו עמותת שחקני העבר רצים כבר חצי שנה
    על הנצחת שחקני העבר שלנו שנפטרו.
    וישבנו עם לא מאט חברי מועצת העיר.
    אז אתם לא מקופחים פשוט לא ביקשתם.

  3. אילן

    גברת לאופר הפועל חיפה לא שייכת לעיר היא שייכת לקריות
    בחיפה יש רק קבוצה אחת

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוי אוי אוי . . .אלה לא הבעיות של חיפה, חלאס כבר להתעסק בדברים קטנים ולא חשובים, שם ערבי, שם סיני, שם אמו. . חיפה קורסת. . יש הרבה מה לעשות ושום דבר קטן לא נעשה עדיין !
    שמות עלק. .

  5. למה בכלל להנציח כדורגלנים ולא מדענים ותעשיינים

    עוולה כלפי מאות מדענים, מורים, ותעשיינים שתרמו פי כמה וכמה לפיתוח וחינוך בעיר ולא מונצחים
    הנצחת שחקנים שבעטו כדורים לשער מה הקטע?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר