הצבת המבנים היבילים ברחוב אריה לוין בקרית שמואל
הצבת המבנים היבילים ברחוב אריה לוין בקרית שמואל

על ראשם של התושבים מוקם בית ספר חרדי

מתקנים יבילים שישמשו כיתות עבור בית ספר חרדי הוצבו ברחוב אריה לוין בקרית שמואל במסגרת הקצאה של עיריית חיפה, על אף שתקופת 60 הימים שניתנו להגשת התנגדויות תסתיים רק בתחילת חודש ספטמבר. דיירת: "כתבנו מכתב התנגדות, והתכוונו לשלוח אותו לעירייה. ראש העיר מקימה אצלנו מעברה"

פורסם בתאריך: 6.8.20 14:14

זעם בקרב תושבי רחוב אריה לוין בקרית שמואל על הצבת מבנים יבילים שנועדים לשמש כיתות עבור בית הספר החרדי לבנים נתיבות משה. אתמול (רביעי) גילו תושבי הרחוב לתדהמתם כי סמוך לביתם הוצבו מבנים יבילים במסגרת הקצאה של עיריית חיפה לנתיבות משה. עוד לפני הצבתם של המבנים התעורר כעס רב מצד התושבים על ההקצאה המתוכננת, וכעת מתברר כי העירייה הציבה בפניהם עובדה מוגמרת קיימת על אף שניתנו להם 60 ימים להגיש את ההתנגדות – 60 ימים שתוקפם יפוג רק בתחילת חודש ספטמבר.

ב-3 ליולי פרסמה העירייה בכלי התקשורת מודעה בדבר הקצאת מקרקעין לצורכי ציבור, כפי שמחייבים נוהלי משרד הפנים, ולפיה היא מתכוונת להקצות 18 נכסים עירוניים לעמותות ולארגונים שונים, רובם חרדיים. אחת מהבקשות ההקצאה שהוגשו לעירייה הגיעה מעמותת מרכז החינוך העצמאי עבור ת"ת (תלמוד תורה) ובית ספר ברחוב אריה לוין 2 בקרית שמואל, שהשימוש המבוקש בהקצאה הוא "הצבת מבנים יבילים עבור כיתות בית הספר נתיבות משה לבנים".

פרסום המודעה נועד לכך ש"כל המבקש להתנגד להקצאות לעמותות המפורטות לעיל או להתייחס להקצאה או לעמותה, רשאי לפנות בכתב תוך 60 יום ממועד פרסום הודעה זו בפירוט ההנמקות והעובדות שעליהן היא מסתמכת", כאשר את ההתנגדויות יש להגיש למחלקה לנכסים ציבוריים באגף נכסים ושמאות בעירייה.

ב-16 ביולי כבר התקבלו בתיבות הדואר של תושבי הבתים הסמוכים בקרית שמואל הודעות מהעירייה, ולפיהן, מי שמבקש להתנגד להקצאות השונות, ובהן הקצאה ברחוב הרב אריה לוין, רשאי לעשות זאת תוך 60 יום ממועד פרסומה. בעקבות כך ניסחו דיירים מהבניינים שמספריהם 4, 4א', 6 ו-6א' מכתב ההתנגדות שאמור היה להישלח אתמול, אך עוד טרם נשלח המכתב, ויותר מכך – לפני שחלפו 60 יום מפרסום ההודעה של העירייה על כוונת ההקצאה בכלי התקשורת – נדהמו החותמים על המכתב לגלות כי המבנים היבילים הוצבו במקום.

 

המבנים היבילים שהוצבו ברחוב אריה לוין בקרית שמואל

המבנים היבילים שהוצבו ברחוב אריה לוין בקרית שמואל

 

במכתב ההתנגדות נכתב כי "אנו, תושבי רחוב אריה לוין 4, 4א', 6 ו-6א', מגישים בזאת התנגדות להיתר הקצאת קרקע ברחוב אריה לוין 2 לצורכי עמותת מרכז החינוך העצמאי לשם הצבת מבנים יבילים עבור כיתות בית הספר נתיבות משה בנים, גוש וחלקה 10444/2439".

במכתב מפרטים התושבים את הסיבות להתנגדותם זו: "תוכנית ההקצאה לצורכי עמותת מרכז החינוך העצמאי לשם הקמת מוסד ציבורי מתעלמת מרצונם של כל תושבי השכונות הסמוכות. אנו מתנגדים להיתר ההקצאה שכן הוא מבצע שינויים מהותיים – שימוש בקרקע תוך חסימת הנוף ונתיב האוויר למתחם השכונה; פגיעה בהסדרי תנועה ויצירת עומסי תנועה מיותרים תוך סכנה למשתמשי הדרך ולהולכי רגל בציר מרכזי בקריות, שדרות ורבורג לכיוון צפון עם צומת שדרות ירושלים; הקמת רעש ומטרד לציבור; פגיעה בערך הדירות לנוכח ריבוי מוסדות חינוך סביב המתחם (מדובר במוסד חמישי סביב המתחם); פגיעה באיכות החיים; צפיפות אוכלוסין; פגיעה בשטחים מסוג אלו בקרבת הרחובות אריה לוין וקדושי השואה לשם הקמת שטחי חניה גדולים שכן קיים מחסור בחניות; פגיעה בפרטיותם של תושבי מתחם אריה לוין; פגיעה בחניה לדיירי רחוב אריה לוין; ומערכת הביוב בשכונה היא לקויה, והעירייה מעודכנת ואף מגיעה לטפל בשחרור הסתימות. אם בית הספר יוקם, החשש הוא כי מערכת הביוב תקרוס וייגרם נזק לתושבי השכונה כגון סתימות, הצפות, וריח רע".

במכתבם מדגישים הדיירים המתנגדים כי "חשוב להבהיר שאין אנו מתלוננים על כך כי הדבר פוגע בצביון השכונה או משנה את פני השכונה מבחינה דתית, או חלילה שיש לנו בעיה עם מגזר זה או אחר. הפגיעה היא כפי שמפורט לעיל".

 

 

עוד מתגלה ממכתבם של הדיירים כי עוד לפני שנשלח אליהם מכתב שמודיע להם כי ניתנת להם זכות ההתנגדות ולפני שחלף המועד להגשת התנגדויות כבר החלו עבודות בחלקה המיועדת שנועדו להכשיר אותה להצבת המבנים היבילים: "נעשו כבר עבודות תשתית עפר במקום לצורכי הצבת מבנים יבילים, ורק לאחר סיום עבודות התשתית נשלחו הודעות לתושבי השכונה מעיריית חיפה. עד כמה ניתן לזלזל בתושבי השכונה? על מה מעידה תחילת העבודה במקום – שאין לכם סיכוי להתנגדות? או כמו שאומרים בשכונה 'חבל לכם על הזמן'".

אורית קקון, נציגת ועד בניין  4א' ברחוב אריה לוין, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כתבנו מכתב התנגדות, החתמנו דיירים מכל הבניינים, ואתמול התכוונו לשלוח אותו לעירייה. אפילו לא הספקנו לשלוח את המכתב, ופתאום ראינו שהמבנים היבילים הוצבו. האם ראש העיר היתה מעזה לשים מבנים יבילים בדניה או בקרית חיים? הדיירים שם היו מסכימים לזה? את שכונת המעברה הזאת עינת קליש רותם באה לעשות אצלנו. קנינו בית במיטב כספנו ועכשיו מחזירים אותנו לשנות ה-40. זה מוריד את ערך הדירות שלנו, והרעש שיהיה פה כשתתחיל שנת הלימודים – אני לא ממליצה לאיש לקנא בנו".

למה מעברה?

"התמונות מדברות בעד עצמן, תראה איך זה נראה. אנשים השקיעו כאן מיליונים ברכישת דירה, ואנחנו כל הזמן מתלוננים לעירייה שהם לא מתייחסים לאזור שלנו ולא מנקים. די, יש גבול. אנחנו משלמים ארנונה בדיוק כמו בכרמל".

מעיריית חיפה נמסר: "כל ההליכים בנושא מבוצעים כדין".

 

הצבת המבנים היבילים ברחוב אריה לוין בקרית שמואל

הצבת המבנים היבילים ברחוב אריה לוין בקרית שמואל

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. הסופרנוס

    עירייה של מאפיונרים בראשות העבריינית המורשעת שנכנעת לפרזיט סחטן מבני ברק

  2. ר. סגל

    בשביל הפרזיטים יש לציוני זמן. טוב, זה לא דוד ילין ורמת הנשיא. חלאת המין האנושי

  3. מה זה רלוונטי שהבית ספר חרדי?

    עוד כתבה עם ניחוח אנטישמי נגד החרדים מבית היוצר של מערכת כלבו.
    מה זה רלוונטי שמוקם בית ספר חרדי?
    אילו היה ממוקם בית ספר חילוני זה גם היה מצוין בכותרת??
    האם אי אפשר פשוט לרשום בית ספר יסודי/תיכוני לילדים וזהו?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה כשכולם מצביעים ולא משחקים אותה "אני לא מבין בפוליטיקה אז אני לא אצביע"

  5. לזה ששאל מה זה רלוונטי

    רלוונטי מאוד. כנראה שאתה אחד מאותם מהגרים מוצצי דם מבני ברק כמו שאר חבריך הפרזיטים שחי על חשבון אחרים ורוצה להשתלט על חיינו.

  6. לזה שענה מה זה רלוונטי

    אני לא חרדית ואין לי כמוך שנאה לחרדים,אין תקווה לאנשים כמוך גזעניים.אין הבדל בין ילד חרדי ובין ילד חילוני חוץ מהכיפה על הראש…ילד הוא ילד.
    ועוד נתון שכדאי שתיקח בחשבון:בדור הבא ובטוח בדור אחריו "אנחנו" (החילוניים)נהיה פה במיעוט אפסי.למען העתיד של כל הילדים ראוי שייפתחו כמה שיותר מוסדות חינוך כי הם העתיד של כולנו…

  7. א.

    ההקצאה ניתנה כפתרון לצפיפות ביהס נתיבות משה עוד בתקופת ראש העיר יונה יהב ,עוד לפני שבכלל נבנתה שכונה לבתים בסמיכות. אז אם יש להתלונן, תתלננו לעונה יהב.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי שכינה חרדים כמוצצי דם .של נעליך בבואך לדבר על ציבור החרדים בק"ש.
    אוהבי חסד , תורה, ואדם באשר הוא הלוואי ירבו כמותם ולגבי המיסים…מאחל שתשלם מה שאנו משלמים,, קצת צניעות

  9. אחד שמכיר את האזור

    "שימוש בקרקע תוך חסימת הנוף ונתיב האוויר למתחם השכונה" -מדובר במיבנים יבילים של קומה אחת, איזה נוף ואוויר הוא חוסם?
    "פגיעה בערך הדירות לנוכח ריבוי מוסדות חינוך סביב המתחם (מדובר במוסד חמישי סביב המתחם)" – מדובר באותו מוסד שכבר קיים ליד ושהולך לבנות מבנה קבע ועד אז צריך מקום לכיתות ללמוד. אז זה רק זמני ולא מוסיף מוסד חינוך.
    ועוד ועוד הסברים על כל תלונה
    צריך להבין שבמקום ששמנו את המבנים מדובר ב4 כיתות סך הכל ובאופן זמני עד הבניה של בית הספר.
    אז תפסיקו אם התלונות המגוחכות הללו ותגידו תודה שלא בונים לכם בנין מגורים של 10 קומות כמו שיש הרבה ברחובות ליד
    שאז כל הדברים שאתם מתלוננים יקרו באמת.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כלבו ממשיכים להשחיר את פני קליש והעירייה ולהפיץ שנאה נגד חרדים. הרי אמרו שיש להם מצוקת מקום בבית הספר ועכשיו במיוחד בקורונה אי אפשר ללמוד כמו סרדינים, חוץ מזה שאלה מבנים שניתן יהיה להזיז למקום אחר אם זה כל כך יהיה נוראי.
    הרי היה אפשר את הכתבה בנוסח "העירייה מוסיפים מבנים לבית הספר אחרי שהם כל כך סבלו ממצוקת מקום קיצונית", אבל לא כלבו ממשיכים להסית.

  11. א.א

    אם זה בית ספר חילוני זה היה בסדר?
    חבל שאתם מלאים בשנאת חינם עצוב לי מאוד על כל כותבי התגובות. תהיו בריאים שבת שלום

  12. דצי

    שונאי דת תמיד יהיו .. השנאה נוטפת מכל מילה בתלונות. חיפה חייבת להקים כמה שיותר מוסדות תורניים וכל המתנגדים יעברו לחו"ל.

  13. רותם

    פשוט נטו שנאה לחרדים
    צבועי השמאל המגעילים
    אם היה מוקם בית ספר לחילונים לא היתה שום בעיה
    מאוד שמח, תהנו קצת מחרדים טובים, תלמדו מהם מהי אהבת אדם אמיתית
    שמח שהמבנים הגיעו, מקווה שלעולם לא תצליחו לגרש אותם משם

  14. לכל המגיבים כאן חשוב שתקראו!

    לכל המגיבים כאן שמורעלים בשנאת חרדים כמה עובדות שחשוב שתדעו:
    א. 90% מ"החרדים" אשר גרים בקרית שמואל שירתו בצבא ועובדים למחיתם..
    ב. ילדי ביהס סבלו במשך שנים מצפיפות נוראה עד כדי כך שהם נאלצו לשחק בזמן ההפסקה בשירותים מכיוון שלא היתה אפילו חצר ..או רחבה..והבנות נאלצו ללמוד בכיתות צפופות מאוד תלמידים נפצעו מחמת הצפיפות וכו'( הכל מתועד יש סירטונים ביוטיוב)
    ההורים עשו שביתה במשך חודש וחצי הפגינו מול בניין העירייה ועשו מחאות במשך שנה ואף הגיעו עד שר החינוך והנושא הועלה בכנסת.. אך כלום לא הועיל כי הכח להקצות שטח מובנה היה בידיים של ראש העיר הקודם אשר שם לו למטרה להתעלל בחרדים על אף שנפגש עם ההורים והם בכו לו בתחינות שירחם על הילדים שלהם, הוא נשאר בשלו עם לב אטום..ולא גילה מעט רחמים כלפיהם, בטוחני שאף הורה חילוני לא היה מוכן שהילדים שלו ילמדו בכזו צורה..ולא היה שותק על כך..
    ג. הבניינים הנמצאים ברחוב אריה לוין בנויים בצורה של מרפסת מול מרפסת שכל אחד רואה מה קורה אצל שכנו וכן הבניה נעשתה צמוד מאוד לבניינים הישנים מאחורה בצורה לא אסתטית וכל זה לא הפריע להם..לעומת זאת ביהס נבנה בצידם של הבניינים ולא נבנו לגובה כך שאינם חוסמים את הנוף והאוויר ..מה גם שביהס קיים מאחורי המבנים האלו עוד לפני שהם הוקמו בכלל..ופתאום עכשיו נהרסה להם כל האיכות חיים..

  15. מיכל

    בית ספר זה מעברה? אני בהלם. מי האשכנזי שכותב כך ב-2020? אל תשכחו שמדובר בקרית שמואל שהיא קריה דתית חרדית, אז כל מי שבא לגור בה ומתלונן שהיא דתית- כך גם אפשר להתייחס לתלונות שלו- טימטום מוחלט.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר