ההפגנה למען העם בבלארוס (צילום: אלכס זלוטסקי)
ההפגנה למען העם בבלארוס (צילום: אלכס זלוטסקי)

גן הזיכרון: מאות בהפגנה למען העם הבלארוסי

תוצאות הבחירות בבלארוס והטענות על זיוף התוצאות על ידי הרודן אלכסנדר לוקשנקו הוציאה אל גן הזיכרון בחיפה כ-400 מפגינים. אלכס אנגל ממארגני ההפגנה: "מה שקורה שם זה טרור, אין מילה אחרת לתאר זאת. המשטרה עוצרת אזרחים, שוברת להם ידיים ורגליים ומכניסה אותם לכלא"

פורסם בתאריך: 15.8.20 20:33

כ-400 עולים חדשים וותיקים מבלארוס הפגינו הערב (שבת) בגן הזיכרון בחיפה נגד האירועים האחרונים במולדתם בעקבות הבחירות לנשיאות שבהן זכה הרודן אלכסנדר לוקשנקו, אך האופוזיציה מסרבת להכיר בתוצאות אלו וטוענת לזיופים, כמו גם מדינות רבות במערב. מועמדת האופוזיציה לנשיאות בלארוס סבטלנה טיחנוסקיה נאלצה לעזוב את המדינה בשל איומים של המשטר אשר מחזיק את בעלה בכלא. לפי התוצאות הרשמיות, לוקשנקו קיבל 80 אחוז מהקולות וטיחנוסקיה קיבלה כעשרה אחוזים בלבד.

"המטרה הראשונה שלנו היא לתמוך במשפחות ובחברים שלנו שנשארו שם", אומר אלכס אנגל ממארגני ההפגנה, "שיידעו שאנחנו רואים את הכל ויודעים על כל מה שקורה שם, וכך גם כל העולם. מה שקורה שם זה טרור, אין מילה אחרת לתאר זאת. המשטרה עוצרת אזרחים, שוברת להם ידיים ורגליים ומכניסה אותם לכלא. מי יודע מתי הם ישתחררו, זה פשוט אסון. אנחנו נגד טרור ונגד אלימות, וחשוב שיידעו זאת בעולם".

 

 

לדבריו, "המטרה השנייה היא עצומה שהכנו ושאותה נגיש לממשלת ישראל בדרישה לא לקבל את תוצאות הבחירות בגלל שהן מזויפות. אנחנו דורשים ממשלת ישראל להטיל סנקציות על הממשל הבלארוסי ועל העומדים בראשו, שחושבים שזו ממשלה חוקית, אבל זה לא נכון. בבלארוס אסור לעשות סקרים לפני הבחירות ולא מתפרסמים שום נתונים על תוצאות. אנחנו ערכנו משאל בקרב רוב עולי בלארוס והתוצאות היו חד משמעיות – 97 אחוז בחרו בטיחנוסקיה ורק שני אחוזים ניתנו ללוקשנקו".

אלכסיי דמצ'נקו, אחד מהמפגינים: "זו הפגנת תמיכה בעם הבלארוסי ונגד הדיקטטור".

 

ההפגנה למען העם בבלארוס (צילום: אלכס זלוטסקי)

ההפגנה למען העם בבלארוס (צילום: אלכס זלוטסקי)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר