אל"מ אלעד אדרי (צילום: דובר צה"ל)
אל"מ אלעד אדרי (צילום: דובר צה"ל)

"אמרנו לעירייה: 'זו השיטה שבה יש לעבוד'"

בתדרוך שערך מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף אל"מ אלעד אדרי על מבצע "ההר הירוק תמיד" הוא הבהיר כי חיילי פיקוד העורף שמוצבים בעיר לא יאכפו את ההנחיות ולא יחלקו דוחות. לדבריו, "מי שקובעת את סדר השכונות שאליהן ניכנס זו העירייה. אנחנו מתוכננים לפעול גם בשכונות החרדיות"

פורסם בתאריך: 6.10.20 08:04

חיילי פיקוד העורף אשר מוצבים בחיפה במסגרת מבצע "ההר הירוק תמיד" לא יאכפו את ההנחיות ולא יחלקו דוחות – כך אמר אמש (שני) מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף אל"מ אלעד אדרי בתדרוך לתקשורת. בסקירה על הסיוע שתיתן חטיבת החילוץ וההדרכה לעיר אמר אדרי כי "אכיפה ומתן קנסות הם באחריות משטרת ישראל ופקחי עיריית חיפה בלבד. במקרים של התקהלויות משמעותיות אנחנו מדווחים למשטרה, אבל אין לנו שום כוונה לבצע אכיפה בעצמנו".

בתשובת לשאלה באלו שכונות יפעלו החיילים ומי קובע אותן אמר אדרי כי הדבר נתון להחלטת העירייה: "מי שקובעת את סדר השכונות שאליהן ניכנס זו העירייה. התחלנו בנוה שאנן, אחר כך נרד לשכונות החוף, ובהמשך לפי הסדר שהעירייה תקבע".

כפי שפורסם אתמול ב"כלבו – חיפה והקריות", החבלים הראשונים שנבחרו לפעילות של חיילי פיקוד העורף הן נוה שאנן שלא נרשמה בו עלייה במספר החולים בשבעת הימים האחרונים, ומערב חיפה שבו נרשמה ירידה של חמישה אחוזים בתחלואה. בתשובה לשאלה אם הם יפעלו גם בשכונות החרדיות אמר אדרי: "אנחנו מתוכננים לפעול גם בשכונות החרדיות. העירייה בעד. אין מניעה כזו, לא מבחינתנו ולא מבחינת העירייה".

לדבריו של אדרי, לפני כניסתם של החיילים לשכונה כזו או אחרת ייפגשו נציגי החטיבה עם "אנשי המנהיגות המקומית שהעירייה מגדירה לנו כרלוונטית, ישמעו מהם על הצרכים, יחברו אליהם את המפקדים ורק אז ייכנסו לפעילות". בחטיבה משרתים חיילים דוברי ערבית, רוסית ואמהרית כדי לתת מענה לכל התושבים.

באשר למבצע עצמו אמר אדרי: "הרעיון הוא של מפקד חטיבת החילוץ אל"מ שלומי בר מוחא. בתום התייעצות עם מפקד פיקוד העורף הוחלט לקחת עיר גדולה, ולהטיל משימות על חיילים. את המבצע מובילה העירייה ולא הצבא. המטרה היא לגרום להורדת התחלואה ולהעביר את העיר כמה שיותר קרוב למדרג הירוק, אם לא למדרג הירוק עצמו. אנחנו רוצים שמכאן תצא הבשורה לכל הארץ וחושבים שאנחנו בהחלט יכולים לסייע בעניין הזה לנוכח הניסיון שצברנו בגל הראשון בבני ברק ובחודשים האחרונים בשכונות החרדיות בירושלים".

 

 

אדרי הסביר כיצד נקבע כי חיפה תשתתף בפיילוט של פיקוד העורף: "בשבוע שעבר פניתי לראש העיר עינת קליש רותם ושאלתי אותה אם היא מעוניינת שאנחנו נבצע את הפיילוט בחיפה לנוכח המוכנות הבסיסית של העיר לחירום. היא לא היססה ואמרה לי 'רק תבואו'". עוד עלה מהתדרוך כי ראש העיר ביקשה להתמקד בארבעה נושאים. הראשון הוא הגברת הדיגום, ולשם כך הוקמו מתחמי ה-walk in שבהם אין צורך בהפניית רופא לבדיקת קורונה; השני הוא הסברה, "והכוונה היא לא הסברה על עטיית מסיכה שאת זה כולם הבינו מזמן, אלא לעבור בין הבתים, בעיקר באזורים עם תחלואה גבוהה, ולראות שהתושבים מבינים את המשמעות של בידוד, ובמקומות שבהם יש חולים מאומתים לוודא שהם מסוגלים לקיים את תנאי ההבראה". השלישי הוא פינוי חולים לבתי המלון "ככל שניתן מול תפוסת בתי המלון"; והרביעי, שלדבריו של אדרי הוא החשוב מכולם, הוא התחברות למנגנון העירייה והפעלה של ארגוני המתנדבים, תנועות הנוער וכו' באמצעות אגף הרווחה.

את המבצע, שאמור להסתיים ביום חמישי הבא, תנהל מפקדה שהוקמה באוניברסיטת חיפה ואשר אמונה על כ-400 חיילים שהוצבו בחיפה. "זה מספר גדול מאוד", ציין אדרי, "אנחנו בפיקוד העורף לא הפעלנו עד היום סד"כ (סדר כוחות) כזה בשום עיר בשום שלב". לדבריו, בשיטת העבודה שנקבעה נותנת העירייה לחטיבה את המשימות: "העירייה מובילה את הגזרה. לשכת הבריאות של מחוז חיפה הכשירה תשעה מתחקרים שהם עובדי עירייה, והם עורכים שיחות עם חולים מאומתים במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה".

באשר לסיום המבצע אמר אדרי כי יש "תוכנית שנקראת 'ירוקה בזכות עצמה'. זהו מודל שנוסה בהצלחה רבה בשכונת רמות בירושלים וביישוב רכסים. לקחנו את השיטה הצבאית של ניהול מצב חירום ותרגמנו אותו לשפה אזרחית. העברנו אותה לעירייה ואמרנו לה 'זו השיטה שבה יש לעבוד'. שיטה זו כוללת הערכות מצב יומיות והגדרה של בעלי תפקידים מתוך ראייה של מי עושה מה בתחומי הרווחה, הבריאות וכן הלאה. כשנסיים את המבצע וכוחות החטיבה יעזבו, התוכנית 'ירוקה בזכות עצמה' היא המנגנון שאמור לוודא שהתחלואה לא תעלה שוב אלא תמשיך במגמת ירידה, ושההישגים שאנחנו מקווים להשיג עד לסיומו של המבצע יישמרו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. בבחירות של אוקטובר 2023 . מינהלת 2030 והלשכה הולכות לרוץ לרשות ועד הבית

    יש רבי קומות ברמות ספיר ובלאון בלום. מחכים לכם !!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לקוות שביבי ללא יצליח להעביר את השינוי בחוק שיאפשר לו להפעיל את אנשי המילואים למשימות שיטור.

  3. פיקוד העודף

    אפקטיביות פיקוד העורף בבני ברק: אפס
    אפקטיביות פיקוד העורף בירושלים: אפס
    ואפקטיביות פיקוד העורף בחיפה: אפס
    לא מחלקים דוחות, לא אוכפים, באים לשכונות לעשות סיורים חסרי תועלת. פוחדים לטפל בהפרות ההסגר והתו הסגול בשכונות חרדעות וערביות. אז הכשלון ברור מראש.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להיפגש עם אנשי מנהיגות מקומית בכל שכונה?
    אבל לשיטת קליש ועדי השכונות לא קיימים הם פיקציה והיא מסוכסכת עם כל ועדי השכונות, אז אני מניחה שהכוונה רק אנשי דת? איך זה עובד?

  5. נועה

    העיקר שראשי העירייה לא יעשו כלום וימשיכו להתנהל מאחורי קירות ביתם.

  6. מהפך בחיפה

    פתאום לנציגי השכונות, שכונו ״פיקציה״ על ידי ראש העיר עינת קליש, יש תפקיד. פתאום לתקשורת המקומית שאותה כינתה קליש ״בזויה״ ושעליה אמרה באחד הראיונות שנתנה ״אני שמה קצוץ על התקשורת החיפאית, קצוץ״, יש תפקיד והעירייה אף החלה לשתף עימה פעולה. ופתאום עינת קליש, נחשון צוק, ודוד עציציוני לא מתנגדים יותר לשתף פעולה עם אנשיו של יונה יהב, ובצעד נואש אף הולכים לצרף אותם לקואליציה. אכן מהפך בהנהגת העיר המנותקת והכושלת בתולדותיה של חיפה. מאוחר מדי. הציבור החיפאי קצ בכם והולך לשלוח את כולכם הביתה בבחירות 2023. לכל המאוחר. אם היתה ניתנת לחיפאים האפשרות, הייתם הולכים הביתה כבר מחר.

  7. עבודה בעיניים

    לא יעזור. הישראלים כבר יודעים שהקורונה הוא נגיף פוליטי. אין בעולם המערבי חובת עטיית מסיכה ברחוב וגם לא אכיפה אלימה כפי שנעשית בישראל. אצלנו פרסומים של משרד הבריאות (ללא הפניה למקור מדעי) קובעים שמסיכה מונעת 95% הדבקה. הבדיקות בישראל מופעלות ברמת רגישות גבוהה מאוד ביחס לעולם. הגדרת חולה קשה בישראל היא מהמרחיבות בעולם. עיר עם 280,000 תושבים שיש בה 1,000 פעילים אינה עיר אדומה או כתומה. מדובר בעיר ירוקה.

    בקיצור עבודה בעיניים וגם ראשת העיר הנכבדה נגררת לגל הפופוליזם ששטף את המדינה.

  8. עוד פייק ניוז של פעילי אהוד ברק והקרן החדשה??

    למגיב מעלי עד סוף השנה יהיו בישראל 5000 מתים מהקורונה והשמאל הקיצוני הסהרורי ממשיך להפיץ שזה נגיף פוליטי של נתניהו. אין גבול להזיות שלכם כבר תרמתם מספיק לגל הדבקה הנוכיע ולאלפי מתים מיותרים.. מספיק עם הפייק ניוז שהקורונה סתם שפעת ופוליטית. די!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר