חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

"במקום לשמור על התושבים, שומרים על החזירים"

לחבר מועצת העיר יצחק בלס נמאס מהפתרונות הבלתי יעילים של עיריית חיפה לתופעת חזירי הבר. כעת הוא פונה לממונה על המחוז במשרד הפנים בניסיון לחייב את ראש העיר עינת קליש רותם לפעול על פי פקודת העיריות ולפתור את הבעיה

פורסם בתאריך: 25.10.20 08:13

חבר מועצת העיר יצחק בלס מסיעת הליכוד דורש את התערבותו של משרד הפנים בתופעת חזירי הבר בחיפה. במכתב ששלח לממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא כתב בלס כי הוא פונה אליו "בבקשה להורות להנהלת העיר לממש את פקודות העיריות ולפעול על פיהן, קרי, שחזירי הבר לא יסתובבו לנו בין הרגליים, יפגעו באיכות חיינו ויסכנו אותנו".

בלס מבקש מחנא כי עיריית חיפה תממש את הוראות סעיף 242 לפקודת העיריות שעוסק ב"תברואה, בריאות הציבור ונוחותו", ואת הוראות סעיף 247 לפקודת העיריות שעוסק ב"כלבים ובעלי חיים אחרים" ולפיו "העירייה תסדיר או תמנע החזקת חזירים, תסדיר אחזקת בעלי חיים אחרים באופן שהחזקתם לא תהווה מטרד ציבורי או מפגע לבריאות ותסדיר או תמנע מרעה או מעבר של בעלי חיים".

אין זו הפעם הראשונה שבה מעלה בלס את תופעת חזירי הבר לסדר היום. בחודש יוני הוא הגיש הצעה לסדר בנושא מיגור חזירי הבר שעוררה סערה לאחר שהוצע בה לחזור ולדלל את אוכלוסיית החזירים כבעבר ולשווק את בשרם לאוכלוסייה הצורכת אותו – דבר ש"יכניס כסף לקופת העיר". עוד הציע אז בלס "לממן הקמת גדרות לגנים הציבוריים ולמבנים כדי לא לאפשר לחזירים להיכנס אליהם; לעקר החזירים ממש כמו ביצוע עיקור בחתולים, ולסמן את המעוקר; ולהציב תחנות הזנת מזון לחזירים, תוך בקרה שיישארו מחוץ לשכונות".

גם בישיבת מועצת העיר ב-7 לאוגוסט הגיש הצעה לסדר שנושאה היה "חזירי הבר – יישום פקודות העיריות", שבה הוא ביקש להעביר החלטה ליישום הסעיפים 242 ו-247 בפקודת העיריות.

בתחילת ספטמבר כבר שלח בלס מכתב לראש העיר עינת קליש רותם באמצעות עו"ד אביעד ויסולי, ותחת הכותרת "מכת החזירים בחיפה – דרישה לקיום פקודת העיריות והתראה בגין חבות עירונית ואישית" הוא התריע בפניה כי "אם קופת העירייה תחויב בפיצוי נפגעי החזירים עקב רשלנותה באי סילוק חזירי הבר, לא מן הנמנע כי את תחויבי אישית בכך עקב הפרתך במודע ובמתכוון את הוראות סעיף 247 לפקודת העיריות המורה על סילוק החזירים".

במכתבו לחנא כתב בלס כי הוא "בטוח שראש העיר עושה כדי לפתור את בעיית החזירים, אך הבעיה היא קשה מאוד, החזירים מתרבים בקצב מטורף וממליטים פעמיים בשנה, כאשר בכל המלטה יש בין ארבעה לשישה חזירים. קצב ההתרבות מחייב פתרון מהיר, ישים ובר קיימא שיכיל את קצב הרבייה, אחרת נטבע בים של חזירים. הפעילות המתבצעת אין בה כדי לבלום את התרבות החזירים".

בלס הוסיף כי גם "הפתרונות שמוצעים אין בהם כדי לפתור את הבעיה. אחד מהפתרונות – קשירת פחי האשפה – אינו ישים, מסרבל את העבודה וגוזל זמן יקר. נוסף על כך, החזירים מנענעים את הפחים הקשורים ומעירים את השכנים עם הרעש. זו הוצאה מיותרת, ובשל הרצון לשמר את חזירי הבר הולכים על פתרון שאין בו ממש. אחרי שהחזירים מסיימים את ארוחתם, מגיעים התנים שחיכו שהחזירים יסיימו לאכול. התנים מסוכנים אף הם ויש בהם כאלה שחולים בכלבת. עצם הימצאותם של החזירים בתוך העיר מפריע לסדר הציבורי ומסכן חיי אדם. איבוד השליטה עם החזירים יביא לאנדרלמוסיה. עברנו כבר את הדקה ה-90 בטיפול בהתפשטות חזירי הבר".

 

 

בלס אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "פניתי לחנא כי הוא צריך לוודא שהעירייה פועלת בהתאם לפקודת העיריות. אסור להתעלם מפקודת העיריות, אבל עיריית חיפה ממשיכה בשלה. כשפניתי בפעם הראשונה לעירייה עם ההצעה לסדר הם אמרו שזה לא חוקי והסירו את זה מסדר היום. פניתי עם הצעה לסדר נוספת, והם העבירו את זה לוועדה לאיכות הסביבה כדי לקבור אותה. האומדן המספרי של חזירי הבר שאותו הציגה העירייה הוא בעייתי. העירייה אמרה שיש בין 275 ל-550 חזירים, בעוד שאני יודע שכבר ב-2018 היו 450 חזירים. גם הניסיון להשתתף במימון גידור זה חארטה. החזירים יסתובבו מחוץ לגדרות וימשיכו להפוך פחי אשפה ולפזר זבל. בעירייה משקיעים כספים רבים באיסוף האשפה והטינופת שהחזירים מפזרים במקום לאסוף אשפה במקומות אחרים. אין לנו ברירה אלא ליצור פתרון אפקטיבי ואמיתי. רבים ממצביעיה של ראש העיר אוהבים חיות, אבל הטיפול השגוי בבעיה הפרה את האיזון בטבע. במקום לשמור על התושבים, שומרים על החזירים, ונוצר מצב שבו אנחנו גרים אצלם. אני מאמין שחנא יפנה אל קליש רותם ויקבל ממנה מענה, ובהתאם לזה אפעל. אני לא הולך נגד ראש העיר והעירייה, אני פשוט רוצה לצאת מהבית ולא לראות חזירים אצלי בחצר. חיי אדם הם לא הפקר".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

יצחק בלס (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. זה כבר מוגזם

    הם רצים באמצע הכביש, ויש סכנה מתמשכת שיפגעו באנשים וברכבים. כנראה שלא יעשו פה כלום עד שמישהו לא ימות‍♀️

  2. ללא שם

    בעידן הקורונה ושפעת חזירים שמתחילה כבר להווצר במזרח.צריך לחסל כל בעל חיים שיוכל להפיץ את המחלה לבני האדם.ויפה שעה אחת קודם.

  3. בולבול

    הפיתרון לחזירי בר להכניס אנכל למשאית מתרוממת וללכוד אותם ולעסיה אותם לצפון

  4. חיפאי

    הפיתרון לשים בגינה של ראשת העיר עדר קטן של חזירים ולשמוע את תגובתה בהצלחה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצב על הפנים זה מפחיד את הילדים וחייבים לפעול לדלל מיידית. זה אף פעם לא היה עד כדי כך.

  6. שמוליק עם הפופיק

    החזירים אוהבים אותך. שמור על הפופיק ועל מצב הרוח. בלס, אחי דבר עם שמוליק…

  7. דא"ל

    יצחק בלס, רק תחליף בתלונה שלך "חזירים" ב-וירוסי קורונה" ו-"קאליש רותם" ב"נתניהו" ותקבל תלונה מתאימה להגשה לבוחר הישראלי.

  8. דין דין

    יש לפזר חומרי הרדמה לחזירים והם ירדמו במקום שפרנסי העיר ירדמו ולא יעשו דבר.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להציב דמויות קרטון של יצחק בלס ושי אבוחצרה בואדיות החזירים יבהלו ויברחו.

  10. בת ימית

    לא מבינה למה לא אוספים את כולם ושמים אותם בגן חיות/ספארי. לא יותר פשוט מאשר לקשור פחי אשפה או כל פתרון אחר??? איך לא חשבתם על זה???

  11. Haberly

    לנו החזירים לא מפריעים. להפך מוסיפים טבע לעיר האפורה. שונאי חזירים ויצחק בלס בראשם במהרה יאבדו. לכל המאוחר בקריסת הליכוד בכל הארץ שתגיע בקרוב.

  12. שרוליק נבון

    ואנחנו רוצים לצאת מן הבית ולא לראות אדם בלתי ניסבל כמו יצחק בלס.. שקרן. אף אדם לא מת בגלל חזיר.
    יחיו החזירים הידד.

  13. הפאה של בלס

    בני אדם חייבים להוציא את הראש מהתחת ולהבין שהם חיים בעולם שיש בו עוד יצורים מלבדם. אם בונים בואדיות ומורידים אט אט אזורי מחיה של בעלי חיים,אז בלתי נמנע שהם יגלשו לחצרות ביתינו. בואו נתעסק בחזירים שהולכים על 2 מזהמים ומלכלכים כל פינה ירוקה ויפה, לפני שמתעסקים בבעלי חיים תמימים.

  14. מוקי החזרזיר

    סוף סוף תגובה איטליגנטית כאן… "בואו נתעסק בחזירים שהולכים על 2"
    כל הכבוד למי שכתב את זה.

  15. לברדורי

    תמיד חושבים שהכל צריך לעמוד דום לכבודכם?? אנשים בהמות תטפלו בסביבה שלכם תחנכו את הילדים שלכם העולם לא שייך לכם תכבדו את ההולכים על 4 באשר הם בינתיים החיה הכי מכוערת בג'ונגל זה האדם…

  16. אלמונית

    תעלו אותם על משאיות ותשלחו אותם לאפריקה . מה אתם מחכים שיקרה אסון .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר