חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

קרן לסיוע בגידור בניינים למניעת כניסה של חזירי בר

חברי מועצת העיר יתבקשו לאשר הקמת קרן לסיוע בגידור מגרשים פרטיים אשר משמשים למגורים כדי למנוע כניסה של חזירי בר לשטחם. בעדיפות ראשונה נמצאות השכונות מרכז הכרמל וכרמליה, ובעדיפות שנייה נמצאות השכונות שמבור, נוה שאנן וכרמל מערבי

פורסם בתאריך: 19.10.20 09:12

עיריית חיפה תביא מחר (שלישי) לאישור מועצת העיר הקמת קרן לסיוע בגידור מגרשים פרטיים אשר משמשים למגורים כדי למנוע כניסה של חזירי בר לשטחם. בנוהל שיובא מחר לאישור מוגדרת המטרה – "לעודד בעלי דירות בבתים משותפים, אשר מגרשיהם נמצאים סמוך לשטחים ציבוריים, לגדר את מגרשם באופן שימנע כניסה ו/או מעבר של חזירי בר לתוך שטחם ו/או לשטחים סמוכים אחרים באזורי עדיפות עירונית, באמצעות סיוע שיינתן להם".

לפי הנוהל, האזורים המוגדרים כאזורי עדיפות עירונית הן שכונות שנבחרו בהתאם למספר הפניות למוקד העירוני בחודשים ינואר-אוגוסט, כאשר בעדיפות ראשונה נמצאות מרכז הכרמל וכרמליה שבהן נרשמו יותר מ-100 פניות, ובעדיפות שנייה נמצאות שמבור, נוה שאנן וכרמל מערבי.

 

 

תקציבה של הקרן הוא 1.5 מיליון שקל, והיקף הסיוע שיינתן לוועד בית הוא "עד לשיעור של 50 אחוז מעלות הגידור ולא יותר מ-7,000 שקל לכל בניין, לאחר השלמת הגידור בפועל וקבלת אישור מנציג העירייה כי הגידור בוצע בהתאם למפרט ולמיקום המאושר ולשביעות רצונם, ובכפוף להמצאת התחייבות של ועד הבית ובעלי הדירות לבצע תחזוקה סדירה של הגדר בהתאם לנדרש". עם זאת, העירייה רשאית לאשר הגדלה של היקף הסיוע עד לפי שניים מהסכום המקסימלי, כלומר עד 14,000 שקל, אם מתקיימות נסיבות חריגות כמו שיקולים סוציואקונומיים, נתונים ייחודיים של הבניין וסביבתו, ותועלת מוגברת במניעת מעבר של חזירי בר בסביבת הבניין.

מתן הסיוע מותנה בתנאים מוקדמים, ובהם הגשת בקשת סיוע בצירוף פרוטוקול של אסיפת דיירים אשר מאשר הקמת גדר בהתאם לנוהל זה; קבלת אישור של נציג העירייה על כך שהגידור פטור מהיתר בנייה או קבלת היתר בנייה כדין להקמת הגדר; אישור פקיד היערות, ככל שיש עצים בוגרים בתוואי הגדר ובסמוך לה; המצאת התחייבות של ועד הבית ובעלי הדירות לבצע תחזוקה סדירה של הגדר; ביצוע העבודה באמצעות קבלן רשום; המצאת התחייבות של הקבלן המבצע ובעלי הדירות לביצוע הגידור בהתאם למפרט שיאושר; התחייבות לנקוט את כל האמצעים על מנת למנוע גרימת מפגעים ו/או מטרדים, ובכלל זה פינוי כל פסולת בנייה לאתר מורשה ותיקון כל נזק שיגרם; ביצוע גידור מלא תוך ארבעה חודשים ממועד אישור הסיוע, עם אפשרות לקבלת ארכה במקרים המתאימים; וקבלת אישור של נציג העירייה על כך שהגידור בוצע בהתאם למפרט ולמיקום המאושר ולשביעות רצונם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. חולדה 11

    דחוף רחוב חולדה 270 מדרגות כולל שער הכניסה למדרגות מרחוב האסיף סכנה ודחוף

  2. יוסי

    במקום לגדר ואו להכניס את החזירים לאזורים מתוחמים מכניסים את התושבים , באמת אחלה רעיון, שלב הבא איסור האכלת בני אדם

  3. מן

    בעריית חיפה לא מפסיקים לקבל החלטות אבסורדיות ובלתי מועילות בכל הנוגע לחזירי בר.
    במה בדיוק יעזרו גדרות? גדר לא ימנע מהם להסתובב ברחובות, להתרבבות. רחוק מליהיות פתרון, זה מיסןד התופעה והנצחתה. הפתרונות שהם הציבו עד כה משקפות דאגה לחזירים ולא לתושבים. למרות שקליש,גרועה בכל תחום היא פחות מזיקה ופחות מתוחכמת מקודמה.

  4. גלי

    כרמל צרפתי ושפריצק לא שייכות לעיר . למרות שאלה השכונות שסובלות הכי הרבה מחזירי בר אין להן כלל עדיפות. גם פחים כתומים לא הוצבו כאן. בואו נפסיק לשלם ארנונה לעיר אם ניתקו אותנו מהעיר חיפה.
    עיריית חרפה

  5. יעל

    תאונה עם חזיר בר הייתה ברמת שאול לידיעת העירייה ההזויה שאין בכוונתה לעשות ממש

  6. יואל

    הגיע הזמן שתבינו שחייבים לדלל את אוכלוסית החזירים
    לא יתכן שאתעורר בבוקר והגינה שלי הפכה לחורבה וגללים של חזירים בצמוד למדרגות הבית
    יש להקות ענקיות שלפחות 15 חזירים
    אני חא קניתי דירה בגונגל
    בבקשה תתחילו ומיד לדלל את החיות וזה לא יתכן שאנחנו נחיה מאחורי גדרות והחזירים יטיילו חופשיים ברחובות ובגינות שלנו.
    מי פה השתגע
    אם העיאיית לא תיפעל בהקדם התושבים יפנו לערכאות!!!

  7. גילי

    איזה טיפשות . לטפל בסימפטום במקום במחלה עצמה. הם מתרבים כל כך מה יעשו גדרות בכבישים במדרכות עם שלטים לחזיר איפה מותר לו ללכת ? הטיפשות במיטבה.

  8. איציק

    בכסף הזה ניתן להשמיד את על החזירים וישאר הרבה כסף עודף בקופה.למנוע מהם להתקרב ללכוד אותם ולסיים את הסאגה המטורפת .תנו לציידים 100 ש"ח על כל ראש תוך שבוע הסיפור יגמר כבעבר.

  9. יוסי

    ישראל כמו ישראל במקום להדביר מוצאים פתרון ,החזירים מתרבים בקצב ומגיעים לכל שכונה בכרמל "הישראלי" יקיף אותנו בגגרות במקום לדלל את החזירים המזיקים ,
    כמו בכל דבר גם בפוליטיקה במקום להכות בחמאס עשו כיפת ברזל ,בכלל בחיפה פרט לחזירים התרבו גם עורבים וחתולים העיר הפכה לחי-פארק

  10. דין דין

    תבואו לגינות בדניה ותראו איך החזירים חופרים מתחת.יש צורך בגדרות בטון.

  11. יענקל'ה יונטב

    תניחו כבר לחזירים החמודים. הם מוסיפים קצת טבע לעיר הבטון שהקמתם. גם מעקרים ומסרסים חתולים. ומסתירים מן הציבור שרוב החתולים המסורסים בשילוב מזון יבש (כי נעלו את פחי הזבל) חוטפים מחלה של סתימת דרכי השתן בזכר ומתים בין השיחים ביסורים וסבל נוראי. כי אין להם בעלים שיבחינו במצוקתם.
    הקרן המטופשת תסייע לעוד בכיר/בכירה מושחתים להעלים כספים אל כיסיו.

  12. שרוליק נבון

    למגיב יוסי
    עדיף חיות בעיר. מאשר חית אדם אכזרית שכמוך כתושב בחיפה.

  13. שרוליק נבון

    למגיב איציק אני מוכן לתת לשכיר חרב כפליים כדי שיטפל בטיפש כמוך ויעזוב את החזירים בשקט.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למגיב שרוליק
    אם אדוני מעוניין, יוכל לקחת אליו הביתה את חתולי הרחוב והחזירים ולדאוג להם.
    אדוני כנראה לא מבין כלום באקולוגיה, וכנראה בעצמו מפר את האיזון ע'י האכלת חתולי רחוב.
    בורות ניא מסוכנת, ילך אדוני וירחיב את אופקיו.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בעד החזירים,באופן חד משמעי!
    חיפה מרגישה כמו עיר בטבע, חזירים לא פוגעים באף אחד למרות ששונאי הטבע תמיד יהגו במוחם הקודח סיבות למה כדאי להרוג,לירות בהם, ולהשמיד אותם. במילה יפה:"דילול".
    כל עוד לא מתקרבים אליהם ולא מבהילים אותם,
    מה שבטוח- הם עדיפים על בני אדם רעים ומשועממים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר