גוררת בנמל חיפה (צילום: ניר הופמן)
גוררת בנמל חיפה (צילום: ניר הופמן)

מחלקת הים של נמל חיפה עברה לניהולה של חנ"י

הרפורמה בענף הנמלים נמשכת: היום עברה מחלקת הים בנמל חיפה לחברת נמלי ישראל, בהמשך צפויה לעבור לידיה גם מחלקת הים בנמל אשדוד. יו"ר חנ"י עוזי יצחקי: "מהלך זה יוביל להעלאת רמת השירות בנמלים להתייעלות וליצירת מסחר תחרותי"

פורסם בתאריך: 3.11.20 11:30

במסגרת הרפורמה בענף הנמלים עברה היום (שלישי) מחלקת הים בנמל חיפה לחברת נמלי ישראל (חנ"י). בהמשך צפויה לעבור גם מחלקת הים בנמל אשדוד לחנ"י, והחברה תשמש אחראית לתחום שירותי הים בנמלים בישראל.

העברת פעילותה של מחלקת הים של חברת נמל חיפה לחברת נמלי ישראל נעשית בהתאם להסכמים שנחתמו בין חנ"י, חברת נמל חיפה וההסתדרות בשנה שעברה ובהתאם להסכם רכישת מחלקת הים.

מחנ"י נמסר כי המעבר של מחלקות הים לידי החברה היא "אבן דרך חשובה ביישום הרפורמה לפתיחת הנמלים לתחרות, כאשר בשנה הקרובה יפתחו נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, ובכך תושלם אחת המהפכות הגדולות במשק הישראלי. העברתן של מחלקות הים והקמתן של חברות בנות לניהולן נועדו להבטיח את הגברת התחרות והיעילות בין הנמלים הקיימים והחדשים, וזאת באמצעות ניהול המרחב הנמלי על ידי גורם בלתי תלוי ושוויוני. מדובר במהפכה אמיתית במתן שירותי תעבורה ימית בנמלים, שתקדם רמת שירות גבוהה יותר ותביא להוזלת מחירים למען הכלכלה הלאומית ולסחר החוץ במדינת ישראל".

 

 

יו"ר חנ"י עוזי יצחקי: "זהו צעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים לטובת המשק הישראלי והציבור כולו, ולחיזוקה של חנ"י כ-land lord בכל הנוגע לתחום שירותי הים וניהול התעבורה הימית בנמלים בישראל. מהלך זה יוביל להעלאת רמת השירות בנמלים להתייעלות וליצירת מסחר תחרותי".

מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן: "מדובר בהתייעלות משמעותית ובצעד שיאפשר לנהל את המרחב הנמלי בראייה רחבה, כוללת וחכמה. בכך נייצר את השוויוניות ההכרחית לפעילות נמלית יעילה ומקסימלית. כעת, עם המעבר של מחלקות הים לחנ"י, תצטרף ישראל לרשויות נמלים אחרות בעולם שהתעבורה הימית המסחרית בהן מנוהלת במקום אחד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    השקר הגדול של הרפורמה בנמלים.
    גם אם עלות הנמלים תהיה אפס שקלים…
    מחיר הסחורות לא ירד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר