הצפה בכביש חטיבת גולני (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)
הצפה בכביש חטיבת גולני (צילום: דוברות איחוד הצלה כרמל)

עיריית חיפה נכנסה לכוננות סופה

מזג אוויר סוער צפוי מחר, ובעיריית חיפה נערכים להצפות, לקריסתם של עצים, רמזורים וקירות תומכים ולהפסקות חשמל. מוקד 106 יפעל במתכונת חירום, ומעברים תת קרקעיים ייחסמו לתנועה של כלי רכב ולמעבר של הולכי רגל. ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן: "אנו נערכים לכל תרחיש"

פורסם בתאריך: 3.11.20 15:48

בעיריית חיפה נערכים לקראת מזג אוויר סוער מחר (רביעי) ונכנסים לכוננות סופה. מהעירייה נמסר כי לפי התחזית של השירות המטאורולוגי צפויים מחר משקעים של עד 70 מ"מ, משבי רוח בעוצמה של עד 70 קמ"ש וים גלי עד גועש.

מטה החירום של העירייה בראשותו של מנהל אגף הביטחון יאיר זילברמן קיים היום ישיבת הערכת מצב לצורך תיאום והיערכות בין יחידות העירייה הביצועיות. המטה נערך למזג האוויר סוער שעלול לגרום להצפות, לקריסתם של עצים, רמזורים וקירות תומכים ולהפסקות חשמל. לפיכך יתוגברו יחידות מינהל התפעול – ניקוז, דרכים ותברואה – החל משעות הבוקר ויועמדו בכוננות לפינוי סחף, לטיפול בהצפות, בבורות בכביש ובחסימת צירי תנועה ולפינוי מכשולים כמו עצים, עמודי תאורה ורמזורים.

כמו כן הועמדו בכוננות צוותי שאיבה לניקוז מים במקרה של כמות משקעים גבוהה בזמן קצר, וצוותי הפעלה של כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ולפתיחת צירי תנועה. סיירת הביטחון תתוגבר באנשי יחידת הפיקוח העירונית, ותסייע בחסימת צירים ובפינוי תושבים במידת הצורך. במקביל נערך אגף הרווחה ואגף התרבות לקליטה של תושבים במרכזים קהילתיים ושל דרי רחוב במקלטים העירוניים.

 

 

מערכות ההתראה מפני עלייה במפלס המים שהותקנו במעבר חלוצי התעשייה נבדקו, וסמוך למעבר יוצבו הלילה עגלות חץ שבאמצעותן ייחסמו הכניסות למעבר כלי רכב מיד עם הפעלת מערכות ההתראה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים בכל המעברים התת קרקעיים על מנת למנוע כניסת כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה. המוקד העירוני 106 יפעל במתכונת חירום, יקלוט את פניותיהם של התושבים ויעביר אותן לטיפול של צוותי החירום.

ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן: "בחודשים האחרונים, במסגרת ההיערכות לחורף, ניקו עובדי העירייה מאות ק"מ של תעלות ופתחי ניקוז. עם זאת, לנוכח העבודה כי מדובר בגשם ראשון שמביא לסחף רב של פסולת, בוץ, שקיות ניילון וחומרים נוספים, עשויים פתחי הניקוז להיסתם ולגרום להצפות. אנו נערכים לכל תרחיש".

בתוך כך, משירותי הכבאות וההצלה נמסר כי הערב התקיימה ישיבת הערכת מצב מחוזית בראשותו של מפקד מחוז חוף טפסר חזי לוי לבחינת מוכנותן של התחנות במחוז למזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים, בדגש על סכנת הצפות לאורך מישור החוף ועל מתן מענה מבצעי מהיר ושמירה על חיי אדם. בהתאם לכך יתוגברו יחידות החילוץ במחוז ובוצעו השלמות לכשירות אמצעים ייעודים לטובת ביצוע משימות חילוץ והצלה. כמו כן, ממחר יתוגבר המשל"ט (מוקד 102) במחוז.

ההנחיות של ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בשירותי הכבאות וההצלה הן להימנע משהייה במפלסים ובמעליות מתחת למפלס הקרקע; לא לחצות אפיקי מים ונחלים זורמים ולא להיכנס לשלוליות שלמראית עין נראות עבירות אך עלולות לסחוף את הרכב ולהפוך למלכודת מוות; לחזק דודי שמש וחפצים אחרים כדי למנוע את נפילתם; ולנהוג בזהירות רבה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. עדי

    מצפה לא לטבוע בשלולית עם בגשם הראשון כהרגל העיר בקודש קליש תתקני עוולות היסטוריות תשלחי צוותי לפתוח את הניקוז בעוד מועד אל תיפלי בזה – לפחות

  2. אייל

    במקום שמאות אלפי קוב מי גשמים יאבדו בזרימה דרך הביוב לים בחיפה לבדה.. לאפשר היה לחפור מספר מאגרי ענק תת קרקעיים ושישמשו כל השנה להשקייה וכמאגרי מים לחירום. איפה השכל במדינה??

  3. יוסי, הכי בריא עבורך, כרגע זו מסכה.

    יהב אוהב אותך, אתה בוודאי יודע את זה. לכן, גם הוא אומר לך: שתוק ושים מסכה!

  4. עיריית חאפלה

    שאומרים לכם "אנחנו ערוכים לכל תרחיש"
    זה בעצם לא עשינו כלום מה שיהיה יהיה

  5. דליה

    כוננות טפשת יש שם
    במקום לקדם דברים ולעשות הם רק לומדים, מתכוננים, מונעים, עוצרים, ו….אפס עשייה.
    למה כוננות מיוחדת? צריכים להיות מוכנים בלי כוננות מיוחדת שמשביתה דברים אחרים.

  6. חיפה 2020 עיר החזירים והזוהמה - שנה שתיזכר לדראון עולם.

    i am singing in the rain . . oink oink. . just singing in the rain. . . oink oink . .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר