המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה
המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה

בוטלה התביעה של המכון לחקר הרמב"ם נגד העירייה

בית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה בין המכון לחקר כתבי הרמב"ם ועיריית חיפה, ודחה את התביעה של המכון נגד העירייה, ראש העיר הקודם יונה יהב, מנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית, ראש מינהל התפעול לשעבר דוד לוריא ומנהל אגף ביטחון ושירותי חירום יאיר זילברמן

פורסם בתאריך: 14.11.20 20:39

המכון לחקר כתבי הרמב"ם ועיריית חיפה הגיעו לפשרה, שבמסגרתה בוטלה התביעה של המכון נגד העירייה. הפשרה הושגה בהליך גישור בתביעה שהגיש המכון ויהודה אסף, יו"ר עמותת יד הרב דוד אסף שאחראית על פעילותו של המכון נגד העירייה, ראש העיר הקודם יונה יהב, מנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית, ראש מינהל התפעול לשעבר דוד לוריא ומנהל אגף ביטחון ושירותי חירום יאיר זילברמן.

בהודעה ששלחו הצדדים לבית משפט השלום, ועליה חתומים בא כוחם של התובעים עו"ד עמית חדד, בא כוחם של יהב ומרגלית עו"ד גיא סיון, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין כבאת כוחם של העירייה, לוריא וזילברמן, והמגשר עו"ד שמעון כץ, הם הודיעו על הגעה להסכם גישור ועל בקשה לדחיית התובענה.

"הצדדים מתכבדים לעדכן את בית המשפט כי במסגרת הליך גישור שהתנהל בפני המגשר עו"ד שמעון כץ חתמו הצדדים על הסכם פשרה שהביא לסיום המחלוקות שהתגלעו ביניהם", כתבו הצדדים לשופט אבישי רובס, "בנסיבות אלה, ובהסכמת הצדדים, מתבקש בית המשפט לדחות את התביעה ולהורות על החזר האגרה ששולמה בתיק לידי התובעים, בהתחשב בכך שהסכם הפשרה הושג במסגרת הליך גישור".

ביום שלישי נתן השופט רובס תוקף של פסק דין להסכם הפשרה וקבע כי התביעה נדחית.

 

 

כזכור, בדצמבר 2017 עמדה הישיבה בעין הסערה כאשר תושבים ברמת בגין התלוננו כי קבוצת חרדים מהזרם הליטאי השתלטה על מבנה שאמור היה להיות מכון לחקר כתבי הרמב"ם והפכה אותו לישיבה. בעקבות התלונות הגיעו למקום פקחים של העירייה שפינו ממנו מיטות ומזרונים ופירקו קירות גבס שנבנו בו. ב-20 בספטמבר 2018 הגישו עמותת יד הרב דוד אסף ויו"ר העמותה תביעה נזיקית בסך של 2,476,693 שקל נגד העירייה, יהב, מרגלית, לוריא וזילברמן. בכתב התביעה נטען כי "עניינה של תביעה זו באירוע חמור מאין כמותו, שבמסגרתו פעלו הנתבעים להשתלט על בניין המצוי ברשות התובעת ולזרוע בו הרס וחורבן, ללא כל סמכות שבדין".

בחודש ינואר הודיעה העירייה כי היא לא תייצג את יהב ואת מרגלית בשל מה שהוגדר כניגוד עניינים שעשוי להיווצר בין הנתבעים השונים. יהב ומרגלית שכרו את שירותיו של עו"ד סיון, ובחודש מרץ הגישו בקשה לבית המשפט להכיר בחסינותם כעובדי ציבור ולמחוק אותם מכתב התביעה. משרד הפנים מינה את היועצת המשפטית של עיריית נוף הגליל עו"ד אולגה גורדון לתת את חוות דעתה בשאלה אם יהב ומרגלית זכאים לחסינות בשל היותם עובדי רשות מקומית אשר פעלו מתוקף תפקידם, וזו קבעה כי יש להעניק להם חסינות מכיוון ש"אין ספק כי מדובר במעשים שנעשו מתוקף תפקידם השלטוני" וכי "הם זכאים לחסינות". בתגובה הודיעה העירייה לבית המשפט כי אינה מתנגדת לחוות הדעת, וזה ביטל את מעמדם כנתבעים.

 


 

 


 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. ג.סגל

    אכזבה גדולה מבתי המשפט.
    מי זאת היועצת המשפטית מנצרת עילית ומה רע בשלנו ?

  2. דליה

    עיריית חרפה שהייתה צריכה חוות דעת מחייבת כדי לתת את הגיבוי לראש העיר הקודם

  3. שי שושני

    חבל שבוטלה התביעה נגד הבריונות הלא חוקית של יהב.
    על פי כל דין ועל פי הרישומים של העמותה זכותה של העמותה לקבוע שתהיה שם ישיבה. יהב בצעד פופוליסטי ובריוני ושלא כדין וממילא שלא בסמכותו הורה על פינוי אלים בשעת לילה במחשבים הגנב. תוך זריעת הרס והשחתה שלא מהצורך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר