יונה יהב וגדי מרגלית (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין)
יונה יהב וגדי מרגלית (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין)

העירייה לא תייצג את יהב ומרגלית בתביעת הישיבה ברמת בגין

עורך הדין מטעמה של עיריית חיפה לא ייצג את ראש העיר לשעבר יונה יהב ואת מנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית בתביעה שהגיש המכון לחקר כתבי הרמב"ם נגד העירייה. הסיבה: ניגוד עניינים שעשוי להיווצר בין הנתבעים השונים

פורסם בתאריך: 20.1.20 07:55

עיריית חיפה לא תייצג את ראש העיר לשעבר יונה יהב ואת מנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית בתביעה שהגיש המכון לחקר כתבי הרמב"ם נגד העירייה, יהב, מרגלית, ראש מינהל התפעול לשעבר דוד לוריא ומנהל אגף ביטחון ושירותי חירום יאיר זילברמן.

הישיבה עמדה בעין הסערה בחודש דצמבר 2017, כאשר תושבים ברמת בגין התלוננו כי קבוצת חרדים מהזרם הליטאי השתלטה על מבנה שאמור היה להיות מכון לחקר כתבי הרמב"ם והפכה אותו לישיבה. בעקבות התלונות הגיעו למקום פקחים של עיריית חיפה שפינו ממנו מיטות ומזרונים ופירקו קירות גבס שנבנו בו. העירייה טענה אז כי היא הקצתה את המקום למרכז העולמי לחקר כתבי הרמב"ם ולא לישיבה. בתגובה לפינוי פנתה העמותה שמפעילה את הישיבה לבית משפט השלום בעיר, שקבע כי העירייה פעלה ללא סמכות או צו שיפוטי.

ב-20 בספטמבר 2018 הגישו עמותת יד הרב דוד אסף – מכון לחקר כתבי הרמב"ם ויו"ר העמותה יהודה אסף תביעה נזיקית בסך של 2,476,693 שקל נגד העירייה, יהב, מרגלית, לוריא וזילברמן. בכתב התביעה נטען כי "עניינה של תביעה זו באירוע חמור מאיו כמותו, שבמסגרתו פעלו הנתבעים להשתלט על בניין המצוי ברשות התובעת ולזרוע בו הרס וחורבן, ללא כל סמכות שבדין. בשעות הערב של 30 בדצמבר 2017, במוצאי שבת, הגיעו מרגלית, לוריא וזילברמן למקום משכנה של התובעת זה 35 שנה, כשהם מלווים בעשרות עובדי עירייה (לכאורה), נכנסו לבניין – ללא רשות, ללא סמכות, וללא צו שיפוטי – והחלו לשבור ולהרוס בו מכל הבא ליד. גם העובדה שמדובר היה בבית תפילה ולימוד לא מנעה מהנתבעים לנהוג בברוטליות בנוכחים ובמקום כשהם שוברים את הקירות, הדלתות והחלונות של המקום, משליכים את הציוד שהיה בו, מחבלים בחיווטי החשמל, גורמים נזק לריצוף ועוד. הנתבעים עמדו חסרי אונים אל מול החורבן שביצעו נציגי העירייה שלהם ללא סיבה, ללא סמכות ותוך שימוש לרעה במעמדם, בכוח משרתם ובאמצעים שעמדו לרשותם".

כתב התביעה מזכיר כי למחרת הגישה העמותה תביעה דחופה לבית המשפט יחד עם בקשה בהולה במעמד צד אחד לצו עשה זמני לסילוק ידה של העירייה מן הבניין. ב-2 בינואר 2018 "התקיים דיון במעמד הצדדים שבו הסבירה העירייה כי פעלה כפי שפעלה בעקבות תלונות מצד שכנים שהתקבלו יום קודם לאירוע… בית המשפט דחה אחת לאחת את טענותיה של העירייה וקבע כי היא פעלה ללא סמכות, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות… בהחלטה נעתר בית המשפט לבקשת העמותה למתן סעד זמני והורה על סילוק ידה לאלתר של העירייה מן הבניין… בהחלטותיו מ-9 במאי 2018 ומ-4 ביוני 2018 הורה בית המשפט על הפיכתו של צו הזמני לקבוע".

 

המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה

המכון לחקר כתבי הרמב"ם שהפך לישיבה

 

 

ב-15 באוגוסט 2019 הגישו הנתבעים את כתב ההגנה תוך הגשת ייפוי כוח שלפיו ייצוגם של הנתבעים יתבצע באמצעות משרד עורכי הדין י' ראובינוף. בכתב ההגנה ביקשו הנתבעים מבית המשפט "לדחות את התביעה ולחייב את התובעים בהוצאות הנתבעים. הנתבעים יטענו כי דין התביעה נגדם להידחות ו/או להימחק על הסף מחמת חוסר יריבות ו/או חוסר עילה ו/או מחמת היעדר אחריות, באשר אין כל קשר סיבתי בין התנהלות הנתבעים במקרה הנדון לבין האירוע הנטען אשר נסיבותיו הנטענות מוכחשות מכל וכל ולבין הנזקים הנטענים". כמו כן נטען כי "הנתבעים יטענו כי לא נפל כל דופי בהתנהלותם ובהתנהגותם וכי הם פעלו בצורה מקצועית וסבירה וכמתחייב מהם על פי כל דין… "הנתבעים יטענו כי אין להם ו/או למי מטעמם כל אחריות, בין ישירה ובין עקיפה, לאירוע נשוא ולנזקים הנטענים והמוכחשים, וכי הם אינם חייבים בפיצוי התובעים. כמו כן, הנתבעים לא צפו ולא יכולים היו לצפות את האירוע ואת תוצאותיו הנטענות והמוכחשות".

יצוין כי במהלך קמפיין הבחירות שלה נתנה עינת קליש רותם, אז יו"ר סיעת חיים בחיפה שבאופוזיציה, את דעתה על הסוגיה, ובהסכם הקואליציוני שנחתם בינה לבין יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר, נקבע כי יינתן "פתרון מיידי להעתקת ישיבה לצעירים משכונת רמת בגין למבנה במיקום מוסכם". ואכן, ב-15 במרץ 2019 פונה המכון.

היום (שני) אמור היה להתקיים דיון בקדם המשפט בפני השופט אבישי רובס, אך עורך הדין מטעם הנתבעים ביקש את דחייתו, בהסכמתו של עו"ד עמית חדד המייצג את התובעים, מכיוון שהצדדים נמצאים בעיצומו של הליך גישור. בבקשה לדחיית מועד הדיון הדיון נכתב כי "ככל שחלילה הליך הגישור לא יישא פרי, כי אז, לנוכח ניגוד עניינים שעשוי להיות בין הנתבעים השונים, יידרש ייצוג נפרד לנתבעים 1 ו-2 (יהב ומרגלית; ב"כ)".

עו"ד איל קורן ממשרד י' ראובינוף המייצג נכון לעכשיו את חמשת הנתבעים: "אני לא מעוניין למסור תגובה, ואם יש לנו תגובה כלשהי נגיש אותה לבית המשפט".

יהב סירב להגיב. את תגובתו של מרגלית לא ניתן היה להשיג. תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. אורי בלום

    איפה דידי נישליס עכשיו? הוא חימם את כל הגזרה ושכנות כרמליה יצר פילוג בשכונה בין דתיים לחילונים ידע טוב מאד להתראיין ברדיו של אבא ולעשות אקשן והנה עכשיו מילא פיו מים. מה קרה אין לך יותר גב פולטי? מה קרה יונה כבר לא מגן עליך ? למה עכשיו אתה לא יוצע עם קמפיין בתחנות האוטבוס יא מוג לב

  2. חיפאית

    הלםםםםםםם. הוא פעל מתוקף תפקידו, היצוג חייב יהיה להיות על העירייה

  3. ניר

    בהצלחה למכון לחקר כתבי הרמב"ם בתביעה נגד יהב ומרגלית. כל תושבי חיפה לצידכם. ואל תוותרו אל הגשת תביעה אישית וכספית נגד יהב ומרגלית.

  4. דין דין

    התנהגות בריונית של השריף וסגניו תפור עליהם.רק חבל שאת הפיצויים שיפסקו בפשרה אזרחי חיפה ישלמו.צדק נוסח חיפה.

  5. עמי

    באת על שכרך….שסגרת את חכ"ב ו 300 משפחות
    הלכו הביתה. יונה הגלגל מסתובב פעם למעלה ו….
    מאחל לך בריאות את עונשך קיבלת.

  6. תומך עינת קליש

    רק קליש מסוגלת לנקות את חיפה מכל הפושעים המושחתים של יונה יהב

  7. מני

    מצוין , שיהב וחבורתו הבריונים ישלמו את מה שבישלו, הגיע הזמן שירגישו את זה בכיס שלהם!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר