ורד ישראלי (צילום: איילת וילדר)
ורד ישראלי (צילום: איילת וילדר)

"חיפה ראויה לאדם משכמו ומעלה שאוהב ומכיר את העיר"

אחרי 14 שנה מסיימת ורד ישראלי את תפקידה כמנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון, ויש לה בטן מלאה על עיריית חיפה ועל עינת קליש רותם: "המצב של דלת סגורה בפני השותפות אצל ראש העיר גורם לפדרציה בבוסטון לחשוב על מתן סיוע לא רק לחיפה כבעבר אלא לעוד רשויות בישראל"

פורסם בתאריך: 4.12.20 09:45

ב-1 בינואר 2021 תסיים מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי את תפקידה אחרי 14 שנה, כשבאמתחתה הישגים, ובהם גיוס של עשרות מיליוני שקלים לטובת תוכניות ויוזמות בחיפה שבהם היא מתפארת. אבל אקורד הסיום בקדנציה של ראש העיר עינת קליש רותם מקלקל משהו מהחגיגה.

"שותפות חיפה-בוסטון היא לא ארגון פוליטי, והקשר עם ראשי העיר לאורך השנים תמיד היה הדוק וטוב – מימיו של אריה גוראל, דרך עמרם מצנע ובטח בתקופתו של יונה יהב", היא אומרת, "תהליכי התכנון והפיתוח שלנו היו משותפים, ותמיד התייחסנו לצרכים של העיר ומה חסר בה, אבל הנהלת העירייה הנוכחית הביאה איתה קו שונה לגמרי".

במה זה מתבטא?

"אם בעבר מתנדבי שותפות חיפה-בוסטון התקבלו בחיבוק גדול בזכות העבודה שלהם והתרומות המשמעותית של מיליוני דולרים בשנה שהם הביאו לעיר, בקדנציה הנוכחית ההתנהלות היא שונה. השותפות כבר לא זוכה לדלת הפתוחה אצל ראש העיר כפי שהיה אצל ראשי העיר האחרים. אמנם אנחנו ממשיכים לעבוד מול כל המשרדים וכל האגפים בעיריית חיפה, אבל העובדה שהעירייה לא מעורבת בתהליכי התכנון האסטרטגי שמתקיימים כעת בשותפות אומרת את הכל. בעבר לא היה תהליך תכנון, תהליך פיתוח או תהליך ארגוני של פרויקטים בשותפות שבהם נציגי העירייה לא היו מעורבים. היום הם לא יושבים בוועדות, ויש בזה אמירה והשפעה משמעותיות מאוד על מערכת היחסים עם השותפות".

לדבריה של ישראלי, "כל התוכניות שעשינו בשותפות היו תמיד ביחד עם נציגי העירייה. פיתחנו תוכניות בשיתוף פעולה ומתוך הבנה של הצורך המקומי ושל מה יכול לעשות טוב לעיר לתושבים. הבאנו לחיפה הרבה מאוד אנשי מקצוע ומודלים מארצות הברית שהוכיחו את עצמם. הדרך שלנו היתה לתת את הדחיפה הראשונה לפרויקט, והעירייה תמיד אימצה את התוכניות והמשיכה אותן הלאה. המודלים שלנו של קליטת עלייה, טיפול בנוער בסיכון והטמעת זהות יהודית היו הראשונים בעיר ולמעשה גם בארץ. הבאנו תפישה של יהדות כתרבות וכערכים, ולא רק כדת. עשינו פה מהפכה ענקית בתחום הזה, וזה היה פרויקט יוצא דופן בעולם היהודי. אני חיפאית ולוקאל פטריוטית, ומעצם תפקידי כמנכ"לית השותפות עבדתי כדי לייצג את הקהילה היהודית של בוסטון בחיפה, אבל לא פחות מכך דאגתי מאוד שחיפה ותושביה יהיו תמיד במקום הראשון בדיונים של הפדרציה בבוסטון. שמרתי על תקציבים עבור חיפה ושמרתי על הנוכחות של הפדרציה בחיפה במשך כל השנים. היום, לצערי, אני לא יכולה לומר שזה יישאר כך. זה תלוי בפרטנר שעומד בראשות העיר".

איזו השפעה יש לחוסר שיתוף הפעולה של העירייה עם השותפות?

"בימים אלה נמצאת הפדרציה בבוסטון לקראת סיום תהליך של שינוי ארגוני-אסטרטגי עמוק. אין לי ספק שהמצב הזה של דלת סגורה בפני השותפות אצל ראש העיר גורם לפדרציה לחשוב על מתן סיוע לא רק לחיפה כבעבר אלא לעוד רשויות בישראל, וזה שינוי מהותי. התפישה שלנו היתה ששותפות חיפה-בוסטון היא בעצם שער הכניסה לישראל ושחיפה היא מעבדה לעשייה, לתכנון, לפיתוח ולהצלחה של תוכניות. הרבה מאוד מהתוכניות של השותפות שוכפלו בכל הארץ, כמו 'הורים במרכז' ומט"י (מרכז טיפוח יזמות). חיפה תמיד היתה ספינת הדגל. ידענו שאם אנחנו עושים משהו טוב בחיפה זה יופץ הלאה, אבל הבסיס תמיד היה חיפה והמחויבות תמיד היתה לחיפה. לאן זה יתפתח עכשיו – אני לא יודעת. בחודשים הקרובים נדע".

 

 

איך משפיעה הקורונה בחיפה ובבוסטון על עבודתה של השותפות?

"עברנו לעבוד מהבית, וכל הפעילויות בחו"ל נעצרו. זוהי השנה הראשונה מאז הקמתה של השותפות שבה אין משלחות לבוסטון. כל המשלחות בוטלו. אין מפגשי תלמידים מבתי ספר בחיפה ובבוסטון, וועדת ההיגוי של השותפות לא הגיעה לחיפה כמדי שנה. זה שינוי ענק. העבודה הפכה לווירטואלית, נרשמה האטה בתקציבי התרומות מחו"ל, ואני מזהה חשש מפני המשך המגמה. מנגד היתה התגייסות גדולה למען גיוס משאבים בצורה נקודתית עבור הקהילה בחיפה – סיוע לניצולי שואה, אספקת מחשבים לסטודנטים ולבני נוער יוצאי אתיופיה, ותמיכה ביזמים צעירים שהעסק שלהם עצר מלכת בגלל הקורונה. הקורונה גם זימנה לנו אפשרויות לחשיבה יצירתית. יזמתי קבלת שבת וירטואלית שממשיכה עד היום, סדנת לינקדאין וירטואלית ומפגשים שבועיים עם מרצים".

מדוע החלטת לסיים את תפקידך?

"אני נמצאת בשותפות כבר 14 שנה. למעשה, כבר אחרי עשור ביקשתי לסיים את התפקיד אבל אז החל תהליך הארגון מחדש בפדרציה, והתבקשתי להישאר בתפקיד. עכשיו התהליך נמצא לקראת סיומו, וחשבתי שזה הזמן הנכון להודיע על פרישה".

יודעים כבר מי יהיה המחליף שלך?

"עדיין לא. יש במשרד צוות נפלא של רכזות איכותיות, רציניות ומקצועיות שהכשרתי אותן במשך שנים להוביל את הזירה שעליהן הן אחראיות. אני בטוחה שהכל יעבור חלק".

ומה הלאה?

"שותפות חיפה-בוסטון זו משפחה אחת גדולה, ולעולם ארגיש חיבור, אהבה וקשר למשפחה הזאת. יש לי עכשיו פריווילגיה לעשות את כל מה שאני אוהבת – לקחת את ארגז הכלים שלי, את המיומנויות שלי ואת האומץ שלי, ולחלום על השלב הבא בחיים. אני מביאה את כל הניסיון שלי לפיתוח שיטת ורד לניהול שותפויות, מערכות יחסים וזוגיות, ומטמיעה אותו לתוך מודל גדול. אני כבר מצפה לחוויות שבדרך. אני קוראת לכולם לצאת מאזור הנוחות ולהתחבר לחלומות שלהם".

יש סיכוי שבבוא העת תתמודדי על ראשות העיר?

"אני לא פוסלת שום אפשרות. אני מחוברת לחיפה, מכירה את העיר ואת תושביה, ועשיתי הרבה דברים למען העיר הזאת. חיפה ראויה לאדם משכמו ומעלה שאוהב ומכיר את העיר ושיש לו ניסיון ניהולי וניסיון בעבודה בין לאומית בגיוס משאבים ובפיתוח תוכניות, ואת כל אלה יש לי".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

28 תגובות
  1. רצו לשלוח את יונה הזקן... אמרו שהוא לא מבין ,שהוא מיושן

    "צריך מטאטא חדש , במודה להחליף ישן בחדש , לזרוק ,להעיף…. עכשיו כולם אוכלים את הלוקש !!!
    יונה סליחה !!! עבדו עלינו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קאליש-ככה מוותרים על שותפות בוסטון חיפה?
    כמי שהכיר את הפעילויות המבורכות שלהם (תמיד אפשר לשפר)
    מעניין מאוד מאוד מה הנימוקים ??

  3. רני

    ורד ישראלי לראשות העיר!!!
    לא מכיר אותך אבל רקורד של עשייה במשך 14 שנה, היה הרבה יותר מתאים לראשות העיר חיפה

  4. עוד מקור תקציבי שנפגע מהמנותקת

    ככה זה כשיש ראש עיר חסרת כל ניסיון ניהולי, חושבת שהיא יודעת הכי טוב וגורמת ליבוש של העיר ממקורות תקציביים. לא מסוגלת להמשיך ולקיים יחסי עבודה פוריים עם שום גורם.ניתוק ניהולי רגשי.

  5. כתבה שיווקית

    כנראה שהגב' ישראלי מתכננת לרוץ לראשות העיר או מחפשת מפלגה לבחירות הבאות לכנסת.
    ומתחילה את הקמפיין שלה בכתבה הזו.
    לא עשו אותנו אתמול. לא הזכירה אפילו פרויקט אחד משמעותי בכל הכתבה, שמתם לב??

  6. עליזה

    המצב עגום בחעפה אני אישית מצטערת שהפגנתי והצבעתי בשביל קליש. מסתבר שהיא אכזבה גדולה. שאלתם את עצמכם מדוע חיפה כבר פעמיים עיר כתומה???בשווקים בשכונות ובמרכזי הקניות אין שום רמז לתו הסגול. אין אכיפה אין פיקוח אין תוכנית אין דרך אין אחריות.

  7. תושבת חיפה

    קליש קטסטרופה לחיפה. היא גרמה כבר נזק גדול. לא מנקים רחובות. חזירים בכמויות מסתובבים בעיר. היא לא עשתה כלום. היא צריכה להתפתר מהר לפני שחיפה תהיה מדבר.

  8. חיפאי

    נולדתי החיפה וגר בחיפה מעל ל-60 שנה, לא היה ראש עיר רגוע כפי שקליש, כל מה שמבוצע זה עוד מתקופת יונה יהב היקר!!! הרחובות מלוכלכים, מדרכות רעועות עם טלאי על גבי טלאי עם ככנת נפילה, זבל בכל פינה בעיר, בקיצור קליש תעופי לנו כבר מהעיניים, לא יכולים לשמוע את השם הזה. לחיפה מגיע ראש עיר בעל שיעור קומה עם רקורד של עשייה…..

  9. יעקב זלמנוביץ

    רק תסעו בכביש משה ידין,ליד בי"ס הטכני לשני הכיוונים ותבינו ותרגישו מהו יחס לתושבי חיפה (ק.חיים).

  10. יעקב זלמנוביץ

    למה אתם לא מתיחסים לכביש משה ידין שמשבש ומהוה סכנה לנסוע בו? ,בתיפקוד נכון של עירית חיפה היה כבר לפני שנה מתוקן ומזופת מחדש,,ולא מקבל תשוב "יכנס לתוכנית העבודה" ושנה עברה מזמן,תודה.

  11. נעמה

    האשה הזאת מלקקת למי שהיא רוצה ויורקת על מי שלא. טוב שיצאה מחיינו.

  12. מיכאל

    נפלנו חזק עם קאליש, עבודה בעיניים, ד"ר לאדרכלות. התעודות האקדמיות לא יודעות לעבןד, צריך דברים מעבר שקאליש פשוט לא מסוגלת. נפלנו חזק ויש עוד 3 שנים עד לבחירות !!

  13. ניר

    שנאה וקנאת נשים זה הכי גרוע. קליש ראש עיר מעולה והיא כאן איתנו לפחות לעוד 2 קדנציות.

  14. חיפאי

    חס וחלילה ניר אם קאליש איתנו עוד 2 קדנציות….. עזה תראה יותר טוב מחיפה. שתעוף לנו מהעיניים ועדיף כמה שיותר מהר….!
    קאליש היא קלישאה!!!

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קחי דוגמה מי אבא חושי בבוקר מוקדם היה ברחובות

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה לנו סוס מנצח (יונה יהב) והחלפנו אותו בקליש!!!! חבל מאד

  17. ד״ר בר מעיין

    שנאה וקנאת נשים ?,מה בדיוק יש לקנא בקליש ,עם היכולות שהיא מפגינה ולכאורה גם הפרעת אישיות ,יחד עם הכלומים שמסביבה מספיקה קנדציה אחת שזו תהיה בכייה לדורות

  18. לא נכון

    התפקיד של ראש עיר בחיפה הוא לדאוג להביא כסף לאלפי פקידים מיותרים שלא עושים כלום. לצורך כך יש להכשיר בצורה חוקית את הרס העיר, להשמיד כל חלקה ירוקה ולהרוג בעלי חיים שלא מזיקים לאיש כמו חזירי בר ונימיות. העתיד זה רחוב חביבה רייק: בניינים מפלצתיים ומכוערים שיאכלסו מובטלים ונתמכי סעד שישלמו שכירות למשקיעים מתל אביב.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכמה אנשים מתוך ה315,000 תושבים השותפות הזאת נגעה? מקסימום תלמידים טסו במסגרת ביה"ס לאמריקה ובזה זה נגמר.

  20. אנונימי שאכפת לו

    לא חייבים לקשקש אם לא יודעים
    הקהילה בבוסטון תרמה כל שנה מיליוני דולרים לעיר חיפה במגוון רחב מאוד של פרויקטים !!
    וחילופי המשלחות היו חלק קטן מעשייה ענקית
    אז לא יורקים לבור מים ואם את לא יודע או תברר או תשתוק

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ארגון חיפה בוסטון הוא ארגון מדהים, זכיתי להכיר בו המון אנשים טובים שבאמת רוצים לתת ולעשות עבור העיר והתושבים.
    הארגון הוא נכס יקר מאוד וחבל שראשת העיר לא מתייחסת אליו.
    כל פרח בעיר שהיא נוגעת בו נובל וקמל.
    חבל.

  22. פרובינציאליות

    אז אין חילופי משלחות והרבה טיולים על חשבון בוסטון.. נו מה נעשה עכשיו.
    עירייה עם תקציב 2 מליארד שקל צריכה לקושש מליון שקל מבוסטון כדי שלילדי העיר יהיו מחשבים ויגיעו משלחות? מתי נפסיק להיות כל כך מושפלים.. אולי חיפה צריכה לתרום לשכונות הנחשלות של בוסטון?

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ורד ישראלי באמת משכמה ומעלה, הובילה כך כך הרבה פרויקטים יפים בחיפה, שאותם אני מכירה אישית. אם תרוצי לראשות העיר אני אתמוך בך.

  24. יוסי

    לכל המקטרגים על קאליש , יש לה הישגים נפלאים : ביטול כל הפרויקטים שתוכננו על ידי יהב , קיצוץ תקציבים ואירועים , רחובות מלוכלכים , משכורות עתק לסגנים ולבכירים מיותרים , כבישים על הפנים , מריבות עם משרדי ממשלה וניתוק מאזרחי העיר.
    אוירת היאוש שהיא משרה על העיר ועוד הישגים שעוד ידובר בהם בדורות הבאים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר