אלדר לפובסקי ז"ל
אלדר לפובסקי ז"ל

בעקבות פנייה לראש העיר: גן אלדר ישמור על שמו

בשנת 1972 נהרג אלדר לפובסקי בן ה-8 בתאונת דרכים, ובעקבות בקשתה של אמו הוקם על שמו גן ילדים ברמת אשכול. כעת, לאחר שהוחלט על העברתו של הגן למקום אחר, פנתה נכדתה לינוי נחום לעינת קליש רותם בבקשה לא לשנות את שמו של הגן. ראש העיר נענתה לבקשה: "שמו של אלדר יונצח לעד בגן החדש"

פורסם בתאריך: 13.1.21 10:15

"שמי לינוי נחום, בת 25 מהרצליה, סטודנטית במסלול משפטים ופסיכולוגיה. אני פונה אלייך בבקשה לשמר את השם גן אלדר" – כך פתחה נחום את מכתבה לראש העיר עינת קליש רותם בעקבות העברתו של גן אלדר – גן ילדים עירוני ברמת אשכול – למקומו החדש ברחוב ראול ולנברג 11.

במכתבה סיפרה נחום כי "תאונה מחרידה שאירעה בשנת 1972 שינתה את חייהם של בני משפחתי לעד. בעת שאמי, אחיה והוריהם טיילו במכוניתם, התנגש במכוניתם רכב אחר סמוך לקיבוץ איילת השחר והרג את סבי אורי ואת דודי אלדר שהיה בן 8. סבתי ואמי נותרו לבדן להתמודד עם החיים שנהרסו ברגע אחד".

נחום סיפרה שסבתה נעה לפובסקי פנתה בשעתו לעירייה בבקשה לקרוא גן ילדים על שם בנה אלדר. העירייה נענתה לבקשה של האם, ומאז ועד לפטירתה לפני כשמונה שנים היא נהגה להגיע לגן מדי שנה ביום הולדתו של אלדר שחל ב-12 בינואר, ולהביא עמה עוגות ומתנות לילדי הגן ופרחים ושתילים שאותם היא נטעה ביחד עם הילדים ועם הגננת.

 

 

"גן אלדר מסמל עבורנו תקווה, פינה קטנה שתישאר לנצח", כתבה נחום, "הוא מזכיר לכולנו לא לקחת את החיים כמובן מאליו ולא לנהוג בפזיזות, בטח שלא על הכביש, וזאת גם היתה צוואתה של סבתי כלפי אלדר שהיה ילד אהוב ויפה תואר – שלא נשכח אותו ושנמשיך לשמח ילדים".

מאז מותה של הסבתא ממשיכים בתה ונכדיה לקיים את צוואתה. הם מגיעים לגן מדי שנה ביום הולדתו של אלדר, מביאים מתנות לילדים ומספרים על אלדר ז"ל. "לכן, כבוד ראש העיר", סיימה נחום את מכתבה, "אני מבקשת ממך לשמור על פיסת ההיסטוריה שלנו ולהמשיך לשמור על השם גן אלדר גם במשכנו החדש, כפי שהובטח לסבתי לפני שנים רבות כל כך".

קליש רותם נענתה בחיוב לפנייה הנרגשת ואמרה: "שמו של אלדר יונצח לעד בגן החדש, ובקרוב אף יוצב בו שלט שמנציח את שמו בטקס שאליו יוזמנו כל בני משפחתו, שיחזרו ויספרו על אודותיו כמדי שנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה חדשות? זה בעל רלוונטיות לציבור?
    כנראה דובר העירעה שלח עוד מעשיות סביב הנצחה.
    עוד ישנו שם העיר להנצחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר