רנא חדאד ואליאס חליף
רנא חדאד ואליאס חליף

"לא רצו למכור לנו דירה בדרך הים כי אנחנו ערבים"

רנא חדאד ואליאס חליף ביקשו לראות דירה למכירה בדרך הים, אך נאמר להם כי היא נמצאת בשלבי מכירה סופיים. למחרת ראו מודעה שמכריזה כי הדירה עומדת למכירה, וכשבדקו את העניין הם נדהמו לגלות שהבעלים מסרב למכור אותה לערבים. חליף: "חשבנו שעברנו את התקופה הזו של 'לא מוכרים לערבים"

פורסם בתאריך: 23.2.21 08:41

רנא חדאד ואליאס חליף מחיפה – זוג מאורס שחתונתו צפויה להתקיים בעוד שלושה חודשים – ביקשו לרכוש בית שבו הם יתחילו את חייהם המשותפים. בחיפושיהם הם מצאו דירה ברחוב דרך הים בכרמל המערבי והתקשרו למתווכת שמכירה אותם כבר זמן רב. התשובה שהם קיבלו היתה שהדירה כבר נמצאת בשלבים של חתימת חוזה מכירה.

בהמשך החיפושים הם הופתעו לגלות ברשתות החברתיות שהדירה בדרך הים שבה הם התעניינו עדיין מתפרסמת כדירה למכירה. הם התקשרו למתווך ששמו הופיע במודעה, התעניינו אם המכירה עדיין רלוונטית, ואז התברר להם שהדירה עדיין מוצעת בשוק. חדאד וחליף תהו על נסיבות העניין, ומבירור נוסף עם המתווכת שלהם עלה כי "הבעלים לא מעוניינים למכור לערבים".

חדאד, מנהלת בית מרקחת של אחת מקופות החולים בשכונת הדר, פרסמה פוסט שבו היא מגוללת את הסיפור: "זוג צעיר מחיפה מחפש לקנות דירה, רואה שלט 'דירה למכירה' בדרך הים, מתקשר למתווך שמפרסם את הדירה ושמכיר את הזוג מדירות קודמות (אגב, בן אדם נחמד מאוד), והמתווך עונה שזה לא רלוונטי ושהדירה נמצאת בשלב של חתימת חוזה. יום למחרת הם רואים פרסום של הדירה בפייסבוק אצל מתווך אחר שמפרסם כי הדירה עדיין מוצעת למכירה. אחרי בירור מול המתווך הראשון הם מקבלים תשובה של 'אל תיקחו את זה אישית, אבל הדיירים לא מעוניינים למכור לערבים'. הזוג הזה הוא אני ואליאס, שממש לא לוקחים את זה אישי אבל כן נגעלים מהגזענות שקיימת במדינה הזאת".

את הפוסט סיימה חדאד במילים: "אני לא באמת יודעת אם זה עצוב או מצחיק כאשר מישהי כמוני ניצבת בפני סיטואציה כזאת – ערבייה שעובדת כמנהלת בית מרקחת בקופת חולים בסניף של אוכלוסייה חרדית ועוד מנהלת בארגון אחר שפועל להעצמת צעירים ישראלים ופלסטינים להובלת שינוי ומקדם שלום ושוויון, חופש וצדק. וחיפה 2021 עדיין רחוקה מלהיות סמל של דו קיום".

 

 

חליף אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "רנא ואני מחפשים דירה בכרמל. מצאנו כמה דירות בדרך הים ושאלנו מתווכת שאנחנו עובדים איתה לגביה. היא אמרה לנו שהדירה נמצאת בשלבי חתימת חוזה. אמרנו 'בסדר, בהצלחה', אבל למחרת ראינו פוסט בפייסבוק על כך שהדירה עדיין למכירה. שלחתי למתווך שפרסם אותה הודעה אם זה עדיין רלוונטי, והתשובה היתה חיובית. נתתי לחבר להתקשר למתווכת ולשאול אותה מה העניין, ואז היא אמרה לו 'אל תיקח את זה אישי, אבל האנשים שם לא רוצים למכור אותה לערבים'".

לדבריו, "זה הזוי. חשבנו שעברנו את התקופה הזו של 'לא מוכרים לערבים, לא רוצים ערבים פה, לא רוצים ערבים שם'. היום בחיפה כולם קונים אצל כולם, עובדים האחד עם השני, גרים בשכונה אחת כולם, ולשמוע את זה שוב זה מחזיר אותך הרבה שנים לאחור כשהיתה הרבה גזענות. רנא לקחה את זה הרבה יותר אישי ממני וכתבה פוסט. היא לא היתה יכולה לשתוק. היא ב-Hands of Peace שזו עמותה שמקרבת בין העם הפלסטיני לעם הישראלי, ולכן היא לקחה את זה יותר אישי".

חליף אומר כי הוא לא מתכוון לפעול בנושא ושמבחינתו הפרשה הסתיימה עם הפוסט של ארוסתו: "המטרה היתה להראות את הגזענות שעדיין קיימת. אנחנו כבר לא בעולם הזה של לא מוכרים לערבים ולא קונים מערבים. חשבנו שסיימנו את זה אבל מסתבר שזה עדיין קיים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

103 תגובות
  1. הדס

    שטויות במיץ עגבניות,ההורים שלי גרו 17 שנה בעספיא,ולא מכרו להם בית כי הם יהודים ,הגזענות מופנית לשני הצדדים ,ערבים בחיפה גרים בכל מקום גם בדניה ,התבכינות לשמה

  2. קובי

    כן מה הבעיה צריך למכור רק ליהודים זה הלכה ארץ ישראל לעם ישראל לא גיזענות זה הדרך לעם ישראל לא להתבולל
    "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

  3. קובי

    הגזענות תמיד תהיה קיימת אבל גזגנות חיובית לא פוסלת אלא מרחיקה בין תרבויות לא מתאימות לכם היהודי זה לא ממעמד יותר גבוה או התנשאות ככה הבורא קבע.

  4. אם המושבה "ערבית" אז הכרמל המערבי "יהודית"

    ערבים לא מוכרים דירות ליהודים. 3 פעמים אמרו לי בטלפון במושבה שזה "לא מתאים לך, זה לציבור ערבי" בפרצוף וטרקו לי.

  5. צביעות עיתונאית..."1000 ערבים עוברים לחיפה מדי שנה"

    כותרת מדה מרקר מיום 1/2/20 (שמצטטת מתכנן ערים וחבר בוועדת השימור בחיפה )
    הרבה אם לא עיקר הביקושים בהרבה שכונות בחיפה (שהם למטרת מגורים ולא להשקעה) הם בקרב המגזר הערבי.
    מה גם שבאזור שמתואר בכתבה פועלים גם מספר לא מבוטל של מתווכים ערבים ובכל חיפה,כמובן בלי להזכיר את שמותיהם.

    ועוד משהו למערכת כלבו ובכלל לתקשורת,הלוואי שגם על כל יהודי שנדחה בישוב/בשכונה/בבנין ערבי הייתם עושים כתבה כזו…

  6. שראל

    לא בסדר !!
    אני מוכן לעשות להם תרגיל תקחו אותי נעשה משא ומתן כיהודי
    אבל אני רק בכיתה ׳ז טוב אז אבא שלי מסכים

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעוניין לקנות דירה בשפרעם. או כפר קאסם. טורעאן. אום אל פחם. רהט. יודעים מה? עזבו. בואו נודה בזה שהבעיה של הדרוזים והערבים הנוצרים היא שהם מזדהים עם המוסלמים. הבעיה היא המוסלמים. קודם באים נוצרים לרחוב, אח"כ מוסלמים מהכפרים, ואז מתחיל פשע, גזענות כנגד יהודים, אלימות, נסיעה ביום כיפור, התעלמות מיום השואה וכולי. גזענות???? באמת???? ערבי זה גזע או מנטליות שכולם מתעבים כולל הם עצמם?

  8. אבי

    גם לי ערבים לא מכרו דירה כי אני יהודי ,,הייתי מעוניין להשקיע בנכס בכפר בצפון ברגע שידעו שאני יהודי פסלו אותי

  9. מיכה

    זכותו למכור למי שהוא רוצה הוא לא חברה או בןאדם ציבורי אז תירגעי בבקשה

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בטוחה שהזוג זןג מקסים, אבל היהודים רוצים לגור בסביבה של אנשים עם אותה תרבות עם אותה שפה עם אותה מוסיקה, מה לעשות שהתרבויות שונות ,

  11. יהודי

    כשאני נכנסתי לחליסה התחילו לזרוק עליי אבנים. למה הם לא קונים בשכונות ערביות? למה ערבים מעדיפים יהודים על פני ערבים? הם גזענים כלפי עצמם?

  12. א.א.חיפה

    הי לכולם. די לצאת ולנפנף איזה גזענים אנחנו . הערבים עצמםלא מרשים לאף יהודי לגור. חבר דחי רצה לגור בשפרעם. סיכ שישכיר דירה כי הסכום התאים ששכר דירה היה נמוך. כמה ימים ןפני שהכנס לדירה. בעלי הבית הודיעו לו שמבוטל. השכנים לא מרשים. אז בבקשה די לדבר עח גזענות של יהודים. עוד דבר ממשלא בריא. כי אחרי כ ילדינו יתחתנו עימם
    כי כך גדלה. התבוללות. כמו צחי לוי שוי לערביה

  13. גיל

    אז מה הבעיה פה לא הבנתי?
    ערבים גם לא מוכרים ליהודים! ובכלל לא רוצים אתכם לידינו תגורו באיזורים שערבים גרים
    חוץ מאלימות אין בכם שום דבר

  14. גילי

    אז מה הבעיה פה לא הבנתי?
    ערבים גם לא מוכרים ליהודים! ובכלל לא רוצים אתכם לידינו תגורו באיזורים שערבים גרים
    חוץ מאלימות אין בכם שום דבר

  15. שולי

    המוכר מה מעניין אותו למי הוא מוכר אין לו אינטרס הרי הוא מפנה את הדירה .מה מעניין אותו מי יגור נראה לי תמוה .יש שכנים ערבים מקסימים אדיבים ומכבדים .ונתקלתי גם באלימים ומחרחרי ריב .לכן הכל לקחת בפרופורציה ולבדוק לפני

  16. ישראל

    כמו שלא אדרוש ממוסלמים לאכול חזיר כי כולם מסביב אוכלים, כך אי אפשר לדרוש מיהודי למכור בית בארץ ישראל לגוי, התורה אסרה וכתבה "לא תחנם", אל תתן להם חנייה בארץ ישראל.
    זו הלכה!

  17. אזרחית

    דיי לבכות ולטעון לגזענות. אם אני יהודייה ארצה לרכוש דירה בשפרעם או תמרה ניראה לכם שלא יקומו הערבים וייתנגדו? חלאסססס עם השטויות. לדעתי סתם בכיינים.

  18. עם ישראל חיי

    אכלו לי שתו לי לקחו לי עשו לי. יאלללה דיי לבכות הרבה יהודים היו רוצים לחיות בתנאי מחייה הגבוהים והאיכותיים שלא מעט ערבים חיים כאן. שנית, אני מכירה לא מעט מקומות ואזורים של יהודים שהערבים חיים שם. שלישית, למה הזוג הזה לא חיי עם בני הלאום שלהם ביישובים ערביים? אוליי הם הגזענים כלפי אחיהם ומיתנשאים כלפיהם?

  19. חיים

    מה לעשות ,נכון 2021,אבל הערבים לא השתנו עדיין רוצים לזרוק אותנו לים.תתחילו להתגיס לצהל ואז אולי יהיה על מה לדבר.צה עם היימן עודה.תגידו תודה רבה לצהל שמגן עליכם ןנשותיכם מפני ערבים רעים כמו ד"עש ןחמס שלא מרחמים על ערבים.אז לא להתבכיין,יקח עוד זמן.

  20. שי

    אם המדינה גזענית עבורך – את תמיד יכולה לקחת את הרגליים וללכת מכאן. חיילים צעירים מתים במלחמות כדי שאת ובעלך ,שלא משרתים בצבא , יחיו כאן. והיה ורק אחשוב לקנות דירה בשכונה ערבית – יישחטו אותי בו ביום. אז תפסיקי לצעוק גזענות ותאמיני לפתגם "נאה דורש נאה מקיים".

  21. שכנה

    מעליי גרים שכנים ערבים נוצרים והם אנששים תרבותיים ומתחשבים ברחוב נדב

  22. תגריד

    היי אני בדואית ואני עם זה לא למכור לערבים כי כל הפשע במגזר אנחנו מפחדים ללכת לחנות תשמרו על המדינה יש מלא בתים ואדמות בכפרים מי שלא טוב לו שינסה לגור בעזה ואז ישווה בין פה לשם

  23. אליהו

    שטויות במיץ עגבניות ובורות לשמה. ליהודי אסור למכור נכס בארץ ישראל לגוי וזה לא משנה אם הוא ערבי נוצרי מוסלמי דרוזי או צרקסי. זאת הלכה . טוב לכם בבקשה. לא טוב לכם לכו תשתו מהים של עזה.

  24. חיפאית

    בלי להיתנצל – בסדר גמור
    אין לכם מספיק מקום בשכונות שלכם בכפרים ?
    לא יהיה מצב שמשפחה יהודית תתישב בשכונה ערבית אז למה לכם?

  25. חיפאית

    בלי להיתנצל – בסדר גמור !!!
    אין לכם מספיק מקום בשכונות שלכם או בכפרים ?
    לא יהיה מצב שיעבור בשקט למשפחה יהודית להתישב בשכונה ערבית אז למה לכם מותר ??

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די נמאסתם. זוג מוסלמים שכרו דירה מעליי אחלה אנשים שבעולם, אם משהו היה קורה לילדים שלי הם הראשונים שהיו רצים לעזור הרבה יותר מהישראלית המגעילה שגרה שם לפניהם. עכשיו שוכרים מעליי זוג רוסים וגם הם אחלה אנשים. תפסיקו לשפוט לפי הדת המוצא והמגזר ונסו להכיר את הבנאדם לפני שאתם שופטים

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפסיקו לדבר עד חושבים עצמכם שאתם הגעתם משוויץ או ניוזלנד כולכם הגעתם ממרוקו ומתימן ומעירק חושבים עצמכם מלכים כל אחד ערבי יש לו מסעדה או מקום של פלפל או חומס כל היהודים יאכלו שם

  28. יעל

    אל תקחו את זה אישית. לא רוצים למכור לכם כי אתם חתיכי על!!! ופוחדים שיראו כמה שתושבי הרחוב מכוערים רצח

  29. אריה

    שכל מגזר יגור בטריטןריה שלו. אם אני יודע שיש בניין שמאוכלס רק בערבים אני לא אתקע להם כמו עצם בגרון.
    מספיק עם ההתיפיפות.

  30. מישהי

    יש גיזענות כלפי כולם אני יהודייה דתייה ופיטרו אותי כי אני מזכירה להם משהו לא לטעמם

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי סקרים שנעשו…רוב המכריע של היהודים לא רוצים שכנים ערבים….בבקשה לבדוק האם איזה יהודי מתגורר ואו היה רוצה להתגורר בכפריהם? לכן נא לבדוק מי הם הגזענים האמיתיים…גם קיימת בעייה לא מבוטלת של תרבות…לכן הרצוי לא להתלונן , אלה לחפש להתגורר עם בני עמם.בנוסף לטענתם של "דו קיום"….רובם מצביעים לאותה מפלגה אשר שוללת את קיומה של ישראל כמדינת היהודים

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זכותו של בעל הדירה לא למכור להם..זה דירה שלו
    ומה יהיה מחר…שהם יחפשו עבודה.אצל יהודים.ולא יעסיקו אותם גם יגידו רק בגלל שהם ערבים

  33. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אנחנו היינו מתנהגים ברוסיה כמו שהערבים מתנהגים בארץ, לא רק שלא היו מוכרים לנו דירות אלה אוספים את כולם ומעבירים בכוח לסיביר.
    הערבים זה כמו עכברים שעושים חורים בדופן של הספינה שבה הם שטים….
    שקודם יתחילו להעריך את המדינה שבה הם חיים, לכבד את השלטון, לשרת בצבא ורק אחרי זה להתלונן.

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל אחד זכותו לעשות כרצונו. למה אתם מתלוננים? תמשיכו לחפש עד שתמצאו

  35. ערבים לא אוהבים אחד את השני

    למה ערבים כל כך אוהבים לגור ליד יהודים ולא ליד אנשים מהמגזר שלהם?
    חסרים בתים בואדי ניסנס, חליסה, כבאביר, אלנבי, המושבה, עין הים?

  36. אנה

    מצויין! כל עוד הם לא מכירים בישראל – ולא משרתים בצבא ההגנה לישראל – ולכן מובן שהם אוייבי ישראל – שלא ירשו להם לגור בשום מקום בארץ. יש מספיק מדינות ערביות.

  37. ליאת

    "גזענות שקיימת במדינה הזאת"? ערבים, אתם אלה שגזענים!!! גזענים כלפי הצבא של המדינה הזאת, שמגן עליכם!!! גזענים כלפי החיילים שנפגעים ומתים עבורכם!!! אם אתם חלק מהמדינה – תתגייסו!!! ועוד קודם, תלמדו יחד עם היהודים באותם בתי הספר!!! אבל אתם נהנים לחיות פה מעל כולם עם מלוא הזכויות ובלי חובות – ואז מתלוננים על סירוב של בני אדם להתעסק עם אוייבים כמוכם?!

  38. אלונה

    זה פשוט לא מתאים כי יש אנשים שהם דתיים ושיכבדו אותם ומהבחינה הזאת לא מתאים או בחגים כמו יום כיפור ההשתלמות לא הולכת

  39. טוב מאוד!

    הם צודקים. גם אני לא הייתי מוכרת לערבי אפילו במחיר כפול. אל תכבשו לנו את המדינה עם כסף יהודי שאתם מרוויחים כאן.

  40. הקיבוצניק

    מודה, לא טרחתי לענות נפשי בקריאת הכתבה הצדקנית עייפנו מכאלה!!!!
    קצר ולעניין, אני יכול לקנות בסכנין עראבה וכו'????
    ברור שלא!

  41. גילה

    גם אני רציתי לקנות דירה במושבה לפני 40 שנה. המתווך היה רופא חבר ערבי ואנחנו זוג רופאים יהודים. המוכר אמר רק לערבים.

  42. יהודה

    אגב עבודה מקומות עבודה קטנים של ערבים לא תמצאו אצלהם עובדים יהודים נקודה

  43. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מכיר אותם אבל פעמיים גרו אצלנו ערבים
    ובשתיי המקרים סבלנו ביוםכיפור שהביאו חברים ועשו עלהאש
    והשניהרעיש בכוונה

  44. סולטאן

    אין פה רוב יהודי אתם נמצאים בים של ערבים מסביב קרוב 300 מליון ערבים היהודים הם מיעוט ממש מיעוט שמנסה להיות שונה ללא הצלחה במזרח התיכון כולם ערבים כולל אלה שחושבים שהם יהודים ופה זה ארופא פה זה לא אירופה ופה עדיין אין גבול וגם אין מדינה. ואתם בוכים למה רודפים אותכם בכל מקום בנה זהזה אתם מפחדים למקור לערבים כי כך רמיתים אותם כשמכרו לכם והסכימו לחיות איתכם קיבלנו אותכם אחרי שקיבלתם מכות בכל מקום עבדים ואפר זה העבר שלכם לכן מה הצפייה

  45. גל

    סתם בכיינים – לכל דירה שעומדת לשכירות ולמכירה שולחים מתחזים כדי לבדוק את הבעלים וליצור פרובוקציות.
    לא מוכרים אז לא מוכרים – מה העניין?
    גם לי לא מוכרים בכל מקום. קבלו זאת כעובדה ותמשיכו הלאה.
    יש מקומות בעולם שגם לא מכניסיפ כל אחד לחנות . יש סלקציה בכניסה רק לעשירים.

  46. אנני

    רנא יקרה,טוב יותר שלא תיקנו מטיפש יהודי,שיתקע עם הדירה,ואם יש לכם מזל,תמצאו אחרת ומחיר הדירה שלו יירד,,,בהצלחה ואל תתייאשו,

  47. מונה

    שכנים ערבים גם עשירים ומתורבתים לא אכפת להם מהסביבה החיצונית ועושים הרבה חאפלות ענקיות.
    יש הבדלים מה לעשות.

  48. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מבחינה מוסרית אסור לערבים לחיות לצידכם רצחתם עם כבשתם אנסתם והתעללתם אתם פה כובשים בעזרת המערב שמאס בכם באירופה ונפלתם פה עלינו מגיע לזוג הזה מפני שרצו להידמות לכם רוצחי ילדים שפלים

  49. דוד סבן

    זה לא בסדר שלא מוכרים לערבי
    אבל מדובר באדם פרטי שלא מעוניין למכור לערבי אז לא צריך לעשות סיפור זו זכותו המלאה אם היה מדובר בקבלן אזי ישל לכם על מה להלין אבל זהו אדם פרטי .
    אגב מתי ערבים מכרו ליהודים בית או כל רכוש בכפר תזכירו לי ????
    על זה לא מדברים הא

  50. גלית

    לזוג הטרי, אני נולדתי חיפאית גדלתי בכרמל הצרפתי, במצב הנתון עכשיו יש שם הרבה אוכלוסיה מהמגזר. רוב השכנים של אמא שלי הם ערבים מאוד איכותיים, השכנים שלה מדהימים שרק רוצים לעזור. אל תכלילו את כל חיפה עם איזה אידיוט…חיפה היא סמל לדו קיום.

  51. ענן שחור

    חברים שכחתם שאתם מתארחים כאן בפלסטין.ומי שלא מתאים לו שיעוף למדינה שהקיאה כמותו.אכס. עלובים.

  52. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם אתם סובלים פה אז למה שלא תעזבו לארץ המקור שלכם?
    אין דבר כזה עם פלסטיני ואין דבר כזה מדינה פלסיטינית.
    יש ירדן, מצרים, סוריה, לבנון….
    הערבים בארץ הם מהגרי עבודה או עבדים שהטורקים והבריטים הביאו אותם לארץ. אתם בדיוק כמו התילאנדים או הפילפינים שהחליטו להשאר בארץ אחרי שהויזה שלהם נגמרה.

  53. עאבד אבו סובחי

    הגירה המונית של ערבים לחיפה. משפרעם מנצרת מכפר יאסיף. הם השתלטו על המושבה הגרמנית רחוב הגפן רחוב עבאס סטלה מאריס. רחוב אלנבי. לא משרתים בצבא. לא עושים שרות לאומי. אבל מישתוללים כל סוף שבוע במרוצי מכוניות ממרכז הכרמל ועד עוספייא.
    וא-פרופו עוספייא. שם הם לא משכירים ולא מוכרים ליהודים. ואם כבר היצלחת לשכור. אז יזרקו לך בקבוק תבערה בלילה הבייתה ונקודת המישטרה לא עושה כלום. כמו שהיא לא עושה עם צרורות היריות מרובי סער בלילות בכל החתונות. מדינה הזויה.

  54. רני

    זכותו של המוכר למכור למי שהוא רוצה ? אתם יכולים להיות סופר מופתעים או נפגעים .
    יש אנשים שכסף לא מעניין אותם כמו אופי השכונה שלהם ,לא נורא אתם תמצאו הרבה בעלי בתים שמעדיפים כסף על עקרונות.

  55. תמיר

    אני גאה בדו הקיום שבעיר שלנו בפרט ובמדינה בכלל והייתי שמח מאוד לקבל דיירים ערבים בבניין שאני גר בו. זוהי תגובתי, הסיפור הזה מעלה בי גועל ואני מצטער על כך שהתגובות לא שוללות את המעשה באופן נחרץ. רנא ואליאס אתם זוג מעורר השראה והעלבון צריך להיות של בעל הבית ושל כל אלה שאינם מגנים התנהגות שפלה זו, ובטח לא שלכם.

  56. מורן

    עצוב וגם מפתיע יש בדרך הים אוכלוסייה מעורבת
    במידה ואתם מעוניינים בדיקה בדרך הים אני מוכרת אתם מוזמנים ליצור קשר (לא מתווכת)

  57. בבלת פסאדו-עתונאי

    זיבולי שכל של כלבו שוקן והארץ לתעמולת בחירות
    של מפלגות השמאל במסווה של כתבות
    לא להתרגש..

  58. ע.נ

    פשוט הזוי
    לא צריך להתרגש ולא לקחת ללב. הבעיה נמצאת בשורשים הישנים של המוכר ובגישתו ימשיך לסבול.
    בטוח שהזוג הצעיר והאינטליגנטי עם השורשים היציבים עוד ימצאו דירת החלומות שלהם.

  59. חיפאית

    ראיתי את הסיפור הזה אצל עודד בן עמי הערב בערוץ 12. כל הכבוד כלבו שאתם מזהים את הדופק של המתרחש בעיר! שיחקתם אותה

  60. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמעתי שפוטין בונה בסוריה שכונה חדשה, אולי הזוג הנחמד ירצה לקנות שם דירה?
    המחירים נמוכים, אוכלוסיה איכותית, ימכרו לכם בכיף, ואפילו לא יהיו שם יהודים מעצבנים.
    בבניין יהיה חדר נרגילות לדיירים, חומוסיה צמודה, חנות בקלאוות, פינת מנגלים איכותית.
    אין הגבלה על רעש גם אחרי 23.00!
    תוכלו לעשות חאפלות כול יום!

  61. לא גזענית, חשוב ורצוי שתהיה הפרדה!

    על מה הם מדברים? הערבים השתלטו על שכונות שלמות שהיו של יהודים.
    הגיע הזמן שיהודים יפסיקו למכור לערבים, ושהערבים יפסיקו להידבק לנו לתחת וילכו לגור בכפרים. אלה גיס חמישי .

  62. צעירה מחיפה

    זה מאוד תלוי בלוק ואנשים מפחדים מעין רעה כי רם יכניסו ערבי והוא יעשה בעיות לא יפסיקו לקלל אותו בבלוק הזה וכן אני גרה בבלוק שיש בו בדיוק שתי משפחות ערביות בבלוק של 12 קומות והן הורסות את הבלוק אם זה מוזיקה בקולי קולות ששומעים בכל הבניין וגם למטה ואם זה על האש בתוך הבלוק למטה ורעש ולשתות אלכוהול ולהקיא בבלוק וכל הלובי מלא בקליפות גרעינים בדיוק אחרי היום שהמנקה היתה ואם זה אשכרה תחנת סמים שיש כאן מהמשפחה השניה מהבן העבריין והחברים שלו שיושבים חמולה של 10 בספסל שליד הבלוק שמפחיד לבוא בערב מאוחר הם לא עושים כלום אבל רק מהמבטים שלהם ואני גרה בשכונה דיי טובה בחיפה אז זה לא אמור להיות אבל כן זה ככה בגלל שתי משפחות אני חושבת שהם פשוט צריכים לבוא עים קבלות לבעלי הדירה שהם אנשים איכותיים וטובים ולא פרימיטיבים מהכפר שעושים מה שהם רוצים בבלוק ויהפכו את הבלוק לבלוק מהגהנום

  63. נ.

    לא יאומן כמה תגובות גזעניות ומגעילות. הבעיה שלנו היא לא ערבים אלא היהודים. אם אנשים במדינה ארופאית היו מתבטאים כלפי יהודים כמו שמתבטאים כאן אל ערבים, הייתם קוראים להם אנטישמים ונציונל סוציאליסטים.

  64. עלי

    העם היהודי מת להיות עם חופשי אבל עדיין הוא כבול בתוך עצמו . הען היהודי שונא את עצמו מדוע לא ישנוא ערבים !! תראו לי מרוקאי אוהב עראקי או אשכנזי אוהב דתי או מערבי אוהב מזרחי. כולכם בטאטא.

  65. אלי

    התגובות של כמה מהאנשים כאן מגעילות יותר מהכתבה.
    גם אני חשבתי שהגזענות חלפה מהרבה מקומות. בוודאי מחיפה המדהימה והמעורבת. מסתבר שלא. מבעס ברמות!

  66. alex

    גם ערבים לא ממש רוצים למכור דירות ליהודים גם ערבים מעדיפים למכור דירות לערבים ולא ליהודים .אז אין פה שום גזענות הכל הוגן .וחוץ מי זה ידוע שרוב יהודים שגרים בחיפה ובעירים אחרים שונאים את היהודים .ואני בטוח שגם הזוג הזה שרצה לקנות דירה בדרך הים הם גם שונאים יהודים רואים את זה בעיניים שלהם .אתם ערבים חושבים שיש פה גזענות אין בעיה אז תעברו מדינה יש להם הרבה מדינות ערב תחיו שם תקנו שם את הדירות לא צריכים אותכם פה

  67. שרה סיתון

    אני גרה כרגע ברמלה הערב לקחו אבן גדולה ושברו את הפנס של הרכב פושעים ערבים בשעת לילה מאוחרת מלה פשיעה על רקע לאומני המון שנאה כלפי היהודים גם המשטרה רדומה ולא מתפקדת כראוי השמאל הקיצוני שולט כאן

  68. סיפור יחיד ולא מייצג,לדעתי רוב הרכישות הנדלן למגורים בחיפה הן של המגזר הערבי

    ועל כל מוכר כזה שלא מתלהב למכור לערבים ישנם לדעתי לפחות 5 שכן מוכרים כי בחיפה(אולי למעט ויזניץ וגאולה)הביקוש לרכישת דירות למטרת מגורים בקרב זוגות צעירים יהודים קטן ביותר.
    מה שאותי הכעיס בכתבה זה שהגברת מציגה את עצמה כ"חסידת אומות העולם" כאשר היא עובדת בתחום הרפואה.וזה חוזר שוב ושוב בשיח בשנה האחרונה וגם בקרב יהודים.
    אחיות,רופאים,רוקחים וכו' אינם עושים טובה אלא עובדים בשביל הכסף ורק בשבילו.רופא בישראל מרוויח 35,000 שקל בממוצע,ואחות מוסמכת בבית חולים ציבורי יכולה להגיע ל12,000 עם משמרות,לאיפה בדיוק ילכו ואיפה יעבדו?בירדן,בסוריה,במצרים? וירוויחו 2 שקל ביום? ואין קשר עובדים יהודים או ערבים,כולכם עובדים בשביל הכסף והפרנסה שלכם..מי שעובד בהתנדבות ללא שכר אותו צריך לשבח

  69. אנונימי

    לכו לכפרים שלכם אתם נטל על המדינה נטל עם משלם המיסים נטל על האזרחים היהודים , לא משנה איפה תגורו ברגע של התהפכות אתם תקומו נגדנו , מקומכם במדינות ערב

  70. המודאג

    די נו מספיק להתייפייף תראו לי כפר אחד או שכונה אחת שגרים בה ערבים שימכרו ליהודי בית?? חרטא בפיתה התקשורת אוהבת להראות את המסכנות של הערבים אבל שילכו ויבדקו הפוך ואז נראה אותם התקשורת היא זאת שמלבה את השנאה בארץ הזאת אם היא לא הייתה כזאת קיצונית היינו מסתדרים מצויין

  71. ספיר

    ממש מקומם!!! שאנחנו רוצים לגור בשטח "שלהם" אנחנו נקראים "מתחלים" ושהם רוצים לבוא לגור בתוכנו אנחנו נקראים גזענים , מה זה הדבר הלא פייר הזה שכל פעם מחדש מציפים אותו ומעצימים אותו. לנו אין מדינה אחרת להם יש עוד 27 מדינות ערביות שילכו אם לא נאה להם.

  72. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כול הכבוד למוכרים שדואגים לשכנים גם אחרי שיעזבו!!!
    אצלי בבניין השכירו דירה לערבי וכבר 8 שנים כול הבניין סובל!!!

  73. צורי צוריאל

    חילוני יכול להחליט מה שהוא רוצה עד שיבוא היום שלו לתת דין וחשבון.
    ליהודי אסור למכור אדמה מארץ ישראל איסור תורה וזה חמור בתורה
    בעניין ערבים כולם כולל דתיים עושים טאות
    לא רק על דירות על הכל
    ערבי הוא נחשב לגוי כמו כל הגויים דין כגוי

  74. יפואית

    יו איזה כייף כמעט מכרתי את הדירה שלי ביפו כדיי לגור בחיפה ..עדיף להישאר בשכונה עם שכנים שמכירים וכבדים אחד את השני וחיים בשקט ערבים מוסלמים נוצרים ויהודים..לזוג הנחמד תמשיכו לחפש בטוח תמצאו את הטוב לשניכם ..הרבה מזל טוב ובהצלחה

  75. דוד

    כתבה גיזענות על יהודים מין הסתם היה סיבה מעבר אבל אתם כלבו חיפה אוהבים לעשות גיזענות ולהשפיע רע כולם בחיפה בשלום בין ערבים ליהודים חיים בייחד די לנסות להראות רוע

  76. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור בתכלית האיסור לגור עין עים ערבים באותו מקום אלה חיות אדם גייס חמישי למה הן חייבים להידחף לתוך היהודים

  77. מיכאל

    למה כתבת הזבל הזאת ? ידוע לכל שבירושלים ערבים לא מוכרים ליהודים גם במחיר כפול. וכאשר הדירה נקנתה כחוק מנסים להעיף את היהודים. מג"ב נאלץ לשמור עליהם. גם רודפים את משפחה ערבית שמכרה ליהודים רוצחים אותה

  78. גדי

    בוא נאמר את האמת התרבויות שונות אני יהודי ולא מתבייש בזה לא מתאים לי לחיות עם שכן ערבי שיעשה לי מתחת לבית על האש בשישי ושבת וחאפלות בערבית התרבות שלהם קולנית ולא מתאימה לנו אם תשימו לב הערבים במדימת ישראל חיים בישובים שלהם בלבד ללא יהודים כשיהודי בא לקנות שם אומרים לו לא אבל להם מותר הם נמצאים היום בכל עיר יהודית בארץ ואף אחד לא חייב למכור להם אנחנו שונים וזה בסדר לי אישית אין משהו אישי נגדם אבל התרבות שלהם לא מתאימה לי זאת האמת

  79. כפיר

    אולי את גזענית? שבגיל 18 יצאת ללמוד רוקחות באירופה ולא תרמתם לחברה. התנשאתם באנטלגנציה שרכשם בזמן שקברנו אחים לנשק. אין אף דירה ביד 2 מהמגזר שלכם. אז די עם הצביעות.

  80. פקיעין

    בפקיעין היה קבוצה של משפחות יהודיות
    תושבי הכפר הדרוזים סילקו אותם
    שרפו להם את הבתים
    חטפו שוטרת
    נו איזה דו קיום לתפארת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר