מרצ'ל יצחק ז"ל ונכדתו ליאור ברוך (צילום: באדיבות המשפחה)
מרצ'ל יצחק ז"ל ונכדתו ליאור ברוך (צילום: באדיבות המשפחה)

חלה בקורונה שלושה שבועות אחרי החיסון השני – ונפטר

מרצ'ל יצחק מקרית חיים נפטר לאחר מאבק בנגיף הקורונה. למשפחה ולרופאים אין הסבר איך הוא נדבק כשלושה שבועות לאחר שחוסן בחיסון השני. נכדתו כתבה בפייסבוק: "הוא שמר על עצמו במהלך כל השנה הארורה הזו, ועדיין נדבק; הוא עטה מסיכה, ועדיין נדבק; ותקשיבו לזה - הוא חוסן פעמיים, ועדיין נדבק"

פורסם בתאריך: 28.2.21 16:17

מרצ'ל יצחק, בן 81 מקרית חיים, נפטר ביום שישי בקריה הרפואית רמב"ם לאחר שבועיים וחצי של מאבק בנגיף הקורונה. המקרה של יצחק אינו שגרתי, שכן הוא נדבק בנגיף שלושה שבועות לאחר שחוסן בחיסון השני.

צילה ברוך, בתו של יצחק, מספרת על אדם פעיל, בריא וחיוני שעבד במשך כל חייו בעסק לשלטים שהקים לפני 52 שנים עד ליום שבו חלה. "אבא חוסן בחיסון השני ב-11 בינואר", היא מספרת, "ביום רביעי, 3 בפברואר, שלושה שבועות אחרי החיסון השני, הוא קם בבוקר לעבודה כהרגלו. בעבודה הוא הרגיש לא טוב וחזר הביתה. ביום חמישי הוא אמר לנו שזו סתם התקררות, ולמחרת הוא עוד היה יחסית בסדר. אחר הצהריים הוא שוב נחלש, ולמחרת, בשבת בבוקר, לקחתי אותו לעשות בדיקת קורונה. ביום ראשון הודיעו לנו שהוא נמצא חיובי לנגיף, וביום שני הוא כבר קדח מחום ובקושי הצליח לנשום. הסטורציה שלו היתה 57. הפרמדיק של מד"א אמר לו שהוא לא מבין איך הוא בכלל חי עם סטורציה נמוכה כל כך. מצבו היה כה קשה עד שפינו אותו לבית החולים בניידת טיפול נמרץ ולא באמבולנס רגיל".

לברוך אין מושג ממי אביה נדבק. "כולנו במשפחה מחוסנים בחיסון השני, אפילו האחיינים שלי שהם בני 16 מחוסנים", היא מספרת, "שמרנו על כל הכללים והקפדנו על ריחוק, בלי חיבוקים ובלי נשיקות. לרופאים אין הסבר איך זה קרה שהוא נדבק בנגיף אחרי החיסון השני. סטטיסטיקה, את יודעת".

במשך כשבועיים וחצי היה יצחק מאושפז ברמב"ם. ברוך מספרת שהמשפחה ניסתה להשיג לאב את כל הטיפולים הניסיוניים: "אמרו לנו 'הוא אחרי חיסון שני, המחלה תהיה קלה, הוא יעבור את זה', אבל מצבו רק הלך והחמיר. למי לא הגענו ואת מי לא הפעלנו – אין טיפול שלא ניסינו".

 

מרצ'ל יצחק ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מרצ'ל יצחק ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

 

 

ליאור ברוך, נכדתו של יצחק, כתבה הבוקר (ראשון) בדף הפייסבוק שלה: "זה לא עוד פוסט של 'לכו להתחסן', ואת מה שאני חושבת על מכחישי הקורונה, על מתנגדי החיסונים ועל שאר הבורים אשמור לעצמי הפעם. היום אנחנו קוברים את סבא שלי החזק, שגופו הותש מהנגיף. אם לא הקורונה, אני בטוחה שהיה חי עוד כמה שנים טובות. הוא היה נמרץ, חיוני, עצמאי ועבד כמעט עד יומו האחרון. הוא שמר על עצמו במהלך כל השנה הארורה הזו, ועדיין נדבק; הוא עטה מסיכה, לפעמים גם שתיים, ועדיין נדבק; ותקשיבו לזה – הוא חוסן פעמיים, ועדיין נדבק".

עוד כתבה הנכדה: "במשך שלושה שבועות ארוכים וקשים סבא שלי נלחם בנגיף עד שגופו לא עמד בזה יותר. שלושה שבועות במחלקת כתר א' ברמב"ם הוא שכב בלי יכולת לזוז ובלי לאכול כי הוא לא היה מסוגל, והכי נורא זה שלא יכולנו באמת להיות לצדו. גם במהלך הביקורים המעטים כל מה שיכול היה לראות זה דמויות ממוגנות ומנוכרות עם תג שם לזיהוי. בשעות הביקורים יכולנו לחבק אותו, ללטף ולנסות להרגיע, אבל רק מבעד לכפפות, מסיכות וחליפות התמגנות. רוב הזמן הוא היה לבד. לא יכולנו להחזיק לו את היד ברגעים האחרונים שלו כי זה לא היה בשעת הביקורים המוגדרת".

את הפוסט סיימה ברוך במילים: "קורונה היא לא סתם עוד שפעת, זו מגיפה עולמית שגוזרת בדידות איומה על החולים בה, על משפחותיהם ובעצם על כולנו. הלוואי שכל אחד מאיתנו באמת יעשה מה שנדרש ממנו כדי שזה ייגמר כבר".

יצחק נקבר היום בצהריים בבית העלמין בנשר בחלקה שהיתה שמורה עבורו ליד רעייתו המנוחה. הוא השאיר אחריו ארבעה ילדים ושמונה נכדים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

33 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני נדבקתי לאחר החיסון השני לצערי. יהי זכרו ברוך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה נדרש לעשות? להתחסן? גם אחרי החיסון נדבקים בקורונה מתברר…בחיים לא יהיו פה 100% מחוסנים (ילדים, אנשים עם מחלות מסויימות ואלרגיות כאלו ואחרות)…נצטרך ללמוד לחיות עם הקורונה כמו שחיים עם שאר המחלות.

  3. מוכר לי

    איש מדהים מכיר אותו.. יהיה זכרו ברוך ! איש שעוזר מקשיב ודואג לכולם .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אל תתפתו לאשליית החיסונים. ההצלחה שלהם לא 95%.. כנראה נמוכה בהרבה.
    גם רופאים בבתי החולים – נדבקו אחרי החיסון השני. אז אמרו שהם "עברו את זה קל בזכות החיסון".
    רבותי אל תתפתו לחשוב שאפשר לוותר על מסכות הגיינה וריחוק אחרי חיסונים. ההצלחה שלהם חלקית ביותר

  5. אחד שמנסה לחשוב

    יהי זכרו ברוך

    מה זה אומר על יעילות החיסון ?

    הרי זאת ההוכחה שלא רק שהוא לא יעיל ככל הנראה הוא דווקא הגורם

    האם בדקתם באתר ה FDA שהחיסון הזה מאושר ?

    תבדקו. כל המידע חשוף. אבל תמשיכו כמו עדר

    תתעוררו אחים תתעוררו

  6. אריה

    האם לא ברור שסבא נדבק עקב ה"חיסון" שעשו לו? אין סיבה אחרת, החומר הגנטי שמכניסים לגוף הוא זה שהורג!

  7. תכלס

    משתתף בצערכם כואב הלב אדם נשמר כל השנה באים הרופאים מזריקים חומר שלא בטוחים שהוא טוב
    תגלו לכולם שגם רומן וייסבורט התחסן במנה הראשונה ולאחר מכן דום לב קריסה של הריאות הרגשת לחץ חזק וקושי נשימה המצאת רעל
    מיטב הרופאים בישראל והחקורים נמדדים עכשיו אל לנו לסמוך על חיסוני פייזר

  8. נעמה

    עם כל הכבוד למשפחה, והצער הרב, לדעתי אין מקום בביקורת כלפי מי שלא התחסן. החיסון אולי עוזר בנקודת הזמן הנוכחית (וגם לא תמיד כמו במקרה הפרטי שלכם) אבל אנו לא יודעים עדיין את ההשלכות העתידיות של חיסון מהסוג הנוכחי, מה עדיף? נדע כוד כמה שנים, בינתיים אין זכות לאף אחד להחליט או למתוח ביקורת. בורות הינה מנת חלקם של הקיצוניים משני צידי המתרס.

  9. גל

    עם העדר ולא הספר,אלו אזרחי ישראל שקונים מהר נייר טואלט כי חושבים רק על התחת שלהם,מתחסנים כמו שפנים כדי שתוכלו לנפוש ביוון,וואי כמה שהאזרחים פה פגומים

  10. קובי

    מה יעזור 2 מסכות 5 מסכות כשבאה השעה של האדם להיסתלק מהעולם לא יעזור כלום
    ברוך דיין האמת .בורא עולם נתן בורא עולם לקח יהי שם השם מבורך מעתה ועד עולם.

  11. Kati

    אממ…. אולי זאת לא הקורונה שהרגה אותו? סתם זורקת ניחוש…..

  12. אזרחית פשוטה

    יש סיכוי סביר שהסבא חלה ב ade אחרי החיסון, זו תופאה של מחלה חריפה אחרי החיסון וגם אחת התופאות שלא נשללה, במקום במשפחה הייתי בודקת את האפשרות הזו, אולי בזכות זה תצילו אנשים ומבוגרים רבים ברצים להתחסן ולא בטוחים במה שיקרא להם. משתתפת בצער המשפחה ושיהיו רק בשורות טובות

    ואני לא מתנגדת חיסונים ורב משפחתי התחסנה!!!

  13. חיפאי

    שיהיה זכרו ברוך אין בסיס שהוא נפטר בגלל החיסון לעומת שיודעים שחיסון מוריד מרמת סיכוי המוות כמה יעיל באחוזים אף אחד לא יודע

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך חיסון שני ב 11.1 כרק בסוף דצמבר התחילן???? ביבי היה הראשון ב 20.12 ……

  15. סמיון

    בן 81. בני אדם לא חיים לנצח אתם יודעים. יהי זכרו ברוך

  16. מאמינה רק בך שבראת אותי

    יהיה זכרו ברוך

    ה' נותן נשמה והוא זה שמחליט מתי לטול אותה בחזרה
    "מגדל בבל" רוצו להגיע לאחד המיוחד עד שבלבל להם את השפה ולא יכלו לתקשר בנהם
    גם בתקופה הזו רק ה' יציל תתפללו
    מעשה ידי אדם לא יציל משום דבר
    רק אבא שבשמיים משקף ורואה

  17. אנונימי

    מכירה את המשפחה עצוב מאוד.. לכו להתחסן! זה לא פוסט נגד להתחסן תלכו להתחסן !!! החיסונים יעילים 95 אחוז במקרה שלנן זה לא עזר אבל זה לא פוסט נגד החיסונים חשוב שתבינו אז תלכו להתחסן!

  18. אבי

    רוצחים עם החיסול אנשים סתומים עם ישראל שפן נסיונות עם מפגר אני מחזיק מערבים שלא מתחסלים!!!! יותר חכמים מאיתנו עם טיפשש

  19. גיא

    מסכן כל החיים עוד לפניו, תפסיקו לבלבל את המוח ולהיות הסטריים אנשים בגיל הזה מתים תפסיקו להטיף מוסר מי שרוצה להתחסן וללכת אחר כך עם 20 מסיכות שיעשה את זה ברגע שאדם צריך למות הוא ימות, אנשים איבדו את זה כאילו לפני הקורונה כולם חיו לנצח

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משה חבר טוב של אחי יעקב מיילדות
    תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים אמן

  21. זכרונו לברכה

    גברת חצופה חושבת שאם היא בעלת אבל מותר לה לפתוח פה ג'ורה על אנשים.
    מי שגזר מוות בבדידות על הנפטרים אלה הממשלות והחוקים וההגבלות ההזויות ובלתי מוסריות ולא הוירוס קאפיש? סבא שלך נפטר בגלל החיסון ולא בגלל הקורונה זו את הבורה שלא רואה את זה גברת שכל.

  22. 1984

    מעניין שאין שום פרסום באתרי התקשורת הגדולים..
    כנראה שעצם שהוא יתחסן ונפטר , לא משרת האינטרס של הממשלה גורמים הקשורים למשרד הבריאות ופייזר

  23. חוני המעגל

    חברים, שימו לב שפתאום אין כבר חיידקים אלימים שנדבקים בהם בבי"ח או טיפול רשלני של הרופאים וכו' דברים לפני הקורונה, היום, כל מי שמת והיה עם קורונה, אוטומטית מת מקורונה ואין שקר גדול יותר. בתי חולים הם מקום מועד לפורענות ואין ספור מגיעים עם מחלה א' ונדבקים או מתעם ממחלה אחרת לגמרי. וזה עוד היה בן 81, אין מה לעשות וחייבים להפסיק עם שקר ניסוי חיסונינקורונה.

  24. לילי

    מתנגדי החיסון הם בורים? חחח גם אחרי שסבא שלה שהתחסן נדבק בקורונה ומת היא חושבת כך? הזוי.

  25. חוני המעגל

    עכשיו שמעתי חדשות 3.3.21 שיה 17:00 ברשת ב' ואמרו שבמהלך חודש פברואר 2021, אין אפילו מת אחד שמת מקורונה לאחר יותר משבוע מהחיסון השני, וכל אלה שמתו לאחר החיסון – זה רק אחרי חיסון ראשון או שלא עבר שבוע מהחיסון השני. אז או שאתם שקרנים או שרשת ב' שקרנים או שיש בו מלחמה בדעת קהל של פייק ניוס. כך או כך, אני בכוונה מציין את התאריך והשעה כדי שיהיה אפשר לבדוק את המידע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר