תאונת דרכים בחיפה (צילום: ראובן כהן)
תאונת דרכים בחיפה (צילום: ראובן כהן)

אלו הם הרחובות האדומים של חיפה

מניתוח של עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחיפה יש 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו בשנים 2019-2017. הרחובות המסוכנים ביותר בחיפה הם שדרות ההגנה, שדרות ההסתדרות, דרך יגאל ידין, דרך העצמאות, דרך אלנבי ומנהרות הכרמל

פורסם בתאריך: 1.3.21 10:05

בחיפה יש 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו בשנים 2019-2017 – כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ניתוח הנתונים מתייחס למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה במשך שלוש שנים (2019-2017), ובאור ירוק גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים בישראל שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בתקופה זו. 67 מהנפגעים נהרגו ו-751 נפצעו קשה. 136 מהרחובות האדומים נמצאים בשלוש הערים הגדולות – תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה – נתון המהווה 43 אחוז מכל הרחובות האדומים בישראל.

תל אביב-יפו מובילה במספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות האדומים בשטחה –1,212 נפגעים ו-19 הרוגים ב-53 רחובות אדומים. בירושלים יש 53 רחובות אדומים שבהם נפגעו 934 בני אדם ושמונה בני אדם נהרגו, ובחיפה יש כאמור 30 רחובות אדומים שבהם נפגעו 573 בני אדם ושמונה נהרגו.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה שלח לאחרונה מכתב לראש העיר עינת קליש רותם והסב את תשומת לבה לרחובות האדומים והמסוכנים בעיר. הרחובות שציין קיטה במכתבו הם שדרות ההגנה שבהן נפגעו 59 בני אדם – נתון שממקם את הרחוב במקום השישי ברשימה הארצית; שדרות ההסתדרות שבהן נפגעו 53 בני אדם, דרך יגאל ידין שבו נפגעו 42 בני אדם ששניים מהם נהרגו; דרך העצמאות שבה נפגעו 35 בני אדם שאחד מהם נהרג; דרך אלנבי ומנהרות הכרמל שבהן נפגעו 28 בני אדם; שדרות אבא חושי שבהן נפגעו 26 בני אדם; דרך בר יהודה שבה נפגעו 23 בני אדם; דרך יד לבנים שבה נפגעו 22 בני אדם שאחד מהם נהרג; שדרות הציונות שבהן נפגעו 22 בני אדם שאחד מהם נהרג; דרך יפו שבה נפגעו 19 בני אדם; רחוב העלייה השנייה שבו נפגעו 18 בני אדם; שדרות המגינים שבהן נפגעו 18 בני אדם; שדרות הנשיא שבהן נפגעו 17 בני אדם; דרך פרויד ושדרות מוריה שבהן נפגעו 16 בני אדם; הרחובות אח"י אילת וארלוזורוב ושדרות אליהו גולומב שבהם נפגעו 15 בני אדם; שדרות פלי"ם שבהן נפגעו 12 בני אדם; הרחובות האיצטדיון והגיבורים שבהם נפגעו עשרה בני אדם; הרחובות הגליל, הדשנים ואריה שנקר שבהם נפגעו תשעה בני אדם; דרך משה פלימן ושדרות טרומפלדור שבהם נפגעו שישה בני אדם; והרחובות ביאליק וגאולה ושדרות רוטשילד שבהם נפגעו חמישה בני אדם.

 

 

במכתבו לקליש רותם כתב קיטה: "אני פונה אלייך בבקשה שתפעלי לשיפור הבטיחות ברחובות האדומים מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עינייך, ועמותת אור ירוק שמקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי".

קיטה: "המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות ברורה מאוד עם מאפיינים דומים ועם אוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים ישתמשו באופניים ובקורקינטים חשמליים במקום ברכב פרטי. לכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד מהם יקדם את הבטיחות בעיר שלו. יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי חציה אדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל שנפגעים בתאונות. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

20 תגובות
  1. ליאור

    לצערי, הנתונים מחזקים את מצב תחזוקת הכבישים בעיר!!!
    כל עוד הנושא לא יהיה חשוב מספיק לטיפול – מספר הנפגעים בכבישי העיר חיפה רק יעלה!
    הן מצב הכבישים הרעוע ואי סימון וצביעת הנתיבים מחדש – מהווים תרומה מצד העיריה לנתונים הקשים הללו!!!
    תפקוד העיריה בתחום זה שואף לאפס! יש לטפל ולנסות למנוע את המפגעים והתאונות, ולא לטפל רק אחרי שקורה משהו!

  2. שפרה רוזנבוים

    אז שגברת מירי רגב תיתן לקליש תקציבים לשיפוץ הכבישים ולא תעשה דווקא בגלל שששון עידו לא קיבל ג'וב

  3. אלי

    עדיף שתמחקו את הכתבה!
    אחרת ישימו עוד מצלמות מהירות במקום לטפל בבעיות

  4. אלי רבינוביץ

    עדיף שתמחקו את הכתבה!

    אחרת ישימו עוד מצלמות מהירות במקום לטפל בבעיות
    ואם צריכים נושא לכתבה אז אולי נושא החניות בעיר….

  5. יורם

    כמו בכל רשות מקומית גדולה גם בעיריית חיפה יש " מטה בטיחות בדרכים", אגף תנועה ודרכים אבל הם מסתבר לא מתפקדים וכך ממשיכים לספור את הנפגעים, הן הפצועים והן ההרוגים.
    תשתית כבישים רעועה, צמחייה המסתירה מעברי חצייה וצמתים, תימרור דהוי ולקוי .
    השאלה אם מישהו בעירייה יזיז את ישבנו ויתחיל לעבוד

  6. המשותף לכולם: כשלון תכנון המטרונית

    דסר אחד משותף לכל הרחובות האלו ולמאות תאונות קטלניות וזה ציר המטרונית הארור
    כדי להגיע לרציפים צריך לחצות כבישים ראשיים עם איי תנועה קטנים להולכי הרגל. פשוט הפקרות יש להחזיר את האוטובוסים לעבוד בנתיב הימני בכבישים האלו ויהיה המחיר אשר יהיה ממחדלי יפה נוף

  7. אדוה צוק

    במשך קדנציה אחת מצפים מראש העיר לטפל בכבישים ובתשתיות שהוזנחו עשורים רבים ע"י הגנרלים הפנסיונרים יהב ומצנע.

  8. זיאד

    יש התאמה מלאה בין כמות התנועה לבין מספר התאונות ברחוב. תמצאו רחוב ללא תנועה עם תאונות?

  9. איציק

    אין חיה כזו כבישים מסוכנים הנהג הישראלי הוא בהתנהגותו על הכביש ,מסוכן

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה רק נהגים אשמים לא כבישים אדומים למדנו שצריך לנהוג לפי תנאי הכביש

  11. צומת קרית אתא לא אדומה כבר בורדו כהה

    צומת קרית אתא – נס שמדי יום לא מתרחשת שם תאונה קטלנית. ברדק שלם עם 4 צמתים מרומזרים אחד אחרי השני + נתיב מטרונית + נתיבי פנייה צרים לכיוון ק. אתא בגלל הגשר. סמטוכה שלמה.
    וקטלנית ביותר.

  12. הורדת הקטל = אך ורק לשפר תחבורה ציבורית

    לסגור את מינהלת 2030 המיותרת שיצרה שום דבר במשך שנתיים.
    להקים כח משימה עירוני לקידום בטיחות בכבישים ובעיקר תחבורה ציבורית בעירייה.
    ולתת יעד שחיפה רוצה ששני שליש מהתושבים בה יגיעו לעבודה באוטובוס ותחבצ בלבד עד 2025 ולהתחיל לסמן נתצים במקום עוד ועוד חניות לרכב פרטי.

  13. קובי

    למרבה הצער יש בחיפה כבישים שחמישים שנה לא עברו ריבוד מחדש ואילו הכבישים שצויינו להוסיף את כביש הטכני משני צידיו הימני הרוס לגמריי כביש דורי שהוא ציר ראשי מאז פגיעת הקטיושה בכביש העיריה עושה תלאי על תלאי כמו עולם שלישי בכלל העיריה מתפקדת ??? אפס מעשים

  14. אתי אלמוג

    זות ראשת העיר
    שלא עוףשא כלום אפס מעש גועל נפש העיקר רצה מי שכונה לשכונה
    להכריז על היתחדשות עירונית כלום לא מעניין אותה היא לו עושא כלום העיקר משחקת בחלומות של אנשים.כאילו עושה משהו תיתבישי לך תיסעי על כביש של התכני ניראה אותך איפוא הולך כול הכספים של האזרחים כספיי הארנונה מעניין לאן נעלים הכול מתונף כול העיר מסריחה מיזבל ואת מקבלת מסכורת לשמיים את עושקת את האזרחיים את לא עושא כלום תיתבישי לך

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמו שהמגזרים מתנהגים באלימות אגרסיביות וחוסר שיתוף פעולה אפילו בחיסונים בדיוק ככה הם נוהגים בכבישים.
    איפה הסטטיסטיקה על פילוח מגזרים כאחוז מהתאונות – למה את זה מסתירים מהציבור??

  16. שלמה

    יש לבטל את "האקורדיון" על גלגלים שנקרא בשם הנלעג מטרונית.להכניס במקומם אוטובוסים דו מפרקים כמו בתל אביב ולשריין להם נתיב נסיעה בצד ימין הפרוקייט הזה שנכפה עלינו הוא כישלון שעלה מליארדים ועוד מתעקשים להרחיב אותו.

  17. ממליץ לבטל המטרונית ולעבור לאוטובוס קומותיים

    בלונדון בקווים ארוכים כמו אלו של אוטובוסי המטרונית יש אוטובוס קומותיים שמאפשר הפרדה בין נוסעים עם נסיעה קצרה שעולים ויורדים אחרי כמה תחנות לבין נסיעה ארוכה שבה אפשר לעלות לקומה השנייה עם פחות הפרעה.
    זה פתרון טוב בהרבה מהמטרונית הצפופה הארוכה והאיטית. אוטובוסי קומותיים הם אטרקציה גם תיירותית וגם נוחים יותר בגלל הפרדה בין סוגי נוסעים באותו כלי.
    במקום מטרונית יקרה אפשר לקנות 3 אוטובוסי קומותיים עם יותר נוסעים ויותר מקומות ישיבה ויותר נוח לנהגים במקום לבדוק במצלמות 4 דלתות כניסה יציאה.

  18. לידיעתכם ושווה תחקיר עומק

    דוח מבקר העיריה 2019 מצא שאגף בטיחות בדרכים תוקצב ב-1.1 מליון שקל בפועל הוציא רק 500,000 כלומר פחות מ-50%.
    אין בו פעילות מסודרת. אין תוכניות עבודה. אין מעקב ביצוע. אין יעדים ומדדים. למעשה מאז הבחירות האחרונות כל נושא התחבורה בעיריה מטופל בצורה רשלנית ביותר.

  19. עומר

    העיקר שמו תמונה של התאונה בדרך חנקין, שזה רחוב סופר מסוכן, כל חודש נכנסת משאית במנהרה ובנס לא מת שם מישהו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר