המקום של פרויקט "הקרן" בימי שגרה
המקום של פרויקט "הקרן" בימי שגרה

"סתם מצאו משהו כדי לסתום לי את הפה"

בסוף חודש דצמבר הגיעו משאית, פקחים ועובדי ניקיון של עיריית חיפה לבניין ברחוב סירקין בהדר והעמיסו ספסלים, שולחנות, כיסאות ועציצים שהיו שייכים לפרויקט האמנים הקהילתי "הקרן", תוך כדי הריסה של חלקם. מאז מנסה חבר קבוצת האמנים גיא קרלינסקי לקבל את הציוד אך לשווא. העירייה: "נעביר ריהוט חלופי"

פורסם בתאריך: 4.3.21 12:53

באחד מהימים של סוף חודש דצמבר, בשעה 7:00 בבוקר, נעצרה משאית של עיריית חיפה ליד בתים מס' 3 ו-5 ברחוב סירקין בשכונת הדר, כשהיא מלווה בפקחים ובעובדי ניקיון. העובדים ערמו את כל מה שהיה מונח בשלושה חללים ועל המדרכה בחזית הבניינים – ספסלים, שולחנות, כיסאות ועציצים – וכף הרמה הטילה את כל הציוד לתוך המשאית. הציוד היה של HQRN – פרויקט "הקרן" – שנפתח בנובמבר 2018 על ידי קבוצה של אמנים חיפאים ביוזמתן של קרן הדרים ועמותת ארץ עיר במטרה לייצר מרחב לאמנים שעובדים בחללי סטודיו משותפים ומקיימים אירועים ותערוכות בחלל מרכזי.

"היוזמה של הפרויקט אמנם הגיעה מתוך רצון לייצר מרחב לאמנים החיפאים בשכונה", אומר גיא קרלינסקי אשר משתייך לקבוצת האמנים, "אבל במקביל לסייע בשיפור חיי הרחוב ובשיקומו. המטרה היא למשוך לכאן יותר אנשים של עשייה ולהביא לפה אנשים שלא הגיעו לרחוב הזה לפני כן. עשינו כאן דברים שהעירייה לא עשתה, ולמעשה עשינו אותם במקומה".

למה אתה מתכוון?

"לא היתה פה תאורת רחוב, אז שמנו גרילנדה של נורות. לא היו ספסלים ברחוב, אז בנינו ספסלים. נכון, הם שימשו אותנו אבל גם את כל אנשי הרחוב ואת כל הקהילה של הדר. את הריהוט שלנו, שכלל שולחנות, כיסאות ועציצים, קיבענו לרצפה כדי שלא ייקחו אותם, והשקענו המון כדי שהאזור שלנו ברחוב סירקין יהיה נעים לכולם".

ויום אחד החליטה העירייה לפנות את הציוד?

"העירייה החליטה להחליף את האספלט במדרכה, ובמקום ליידע אותנו מראש כדי שנוכל להעביר את הריהוט שלנו פנימה או לשים אותו בצד, הפתרון שלהם היה לבוא מוקדם בבוקר עם פועלים, עם פקחים ועם משאית בעלת כף הרמה, להרים את כל הציוד, לרסק אותו תוך כדי העבודה ולהשליך אותו למשאית כשהוא שבור וקרוע. ככה זה עובד – שוברים תוך כדי פינוי, ואז אין למי לבוא בטענות אחר כך. כל זה קרה למרות שאנחנו גוף מוכר בעירייה בכלל ובאגף התרבות בפרט".

התלוננת למישהו?

"אני גר פה, ולמחרת, כאשר קלטתי שהציוד שלי לא נמצא, התקשרתי למוקד העירוני והסברתי שהציוד שלי נלקח ושאני מנסה להבין איפה הוא. העבירו אותי למישהו מהפיקוח שטען בחוצפה שאין לי מה להתלונן כי מה שהעירייה תציב שם יהיה הרבה יותר יפה משאריות העצים שלנו. כשאמרתי לו שהיה לנו ספסל ושאני מנסה להבין איפה הוא, הוא שיקר וטען שלא היה ספסל אלא ערימה של קרשים. הוא לא לקח אחריות על כך שהם השמידו ציוד שאינו שלהם. קיבלתי תשובות בסגנון 'זה לא שטח שלך, זה שטח ציבורי', כאילו שאני פלשתי לשם ושמתי את הדברים האלה לטובתי האישית ולא כפרויקט חברתי למען הקהילה וכל הדיירים ברחוב. אחרי שקיבלתי את התשובה הזו הוצאתי את הסרטונים ממצלמות האבטחה ושלחתי אותם לערן מיכאל, אחד מעוזרי ראש העיר".

 

 

 

ומה הוא אמר?

"הוא התנצל, אמר שזה באמת לא בסדר, ביקש שאשלח רשימה של הדברים שנלקחו והתחייב בפני שהוא ידאג לפצות אותנו באופן מלא על הכל. העברתי רשימה של כל הציוד וגם הערכת מחיר כדי שהם יפתרו את זה בדרכם. רוצים להביא לי כסף? בסדר. רוצים להביא לי ספסלים? גם בסדר, אבל במשך חודשיים הם לא עשו כלום. כשהתקשרתי לברר אם יש התקדמות, או שלא ענו לי או שאמרו לי 'אני חולה, אני לא יודע, אני בודק, תיכף חוזר אליך'. פשוט מרחו אותי במשך חודשיים. עכשיו מתוכננות הקלות בסגר, מקומות רשאים להיפתח, ואני מעוניין לפתוח את המקום ביום שני. בימי שני יש לנו ערבי בר, מישהו מתקלט ומישהו מכין אוכל. בימי רביעי יש אצלנו ערבי רישום מודל. בשגרה היינו עושים הרצאות פעם בחודש, ערבים של הקרנת סרטים, סדנת שירה וכל מה שקשור באמנות ובקהילה. עכשיו אני לא יכול לעשות את זה כי לקחו לי את כל הריהוט ולא נתנו לי פתרון".

אבל בכל זאת היתה להם "הברקה".

"אחרי שנדנדתי והצקתי, ביום ראשון קיבלתי מספר טלפון של מישהי ונאמר לי שאיתה אני יכול לדבר לגבי ציוד ושיש לה ציוד מתאים. כשהתקשרתי אליה הבנתי שבסך הכל נתנו לי טלפון של מזכירה בתאגיד העירוני יפה נוף. מסתבר שהם עשו איזה שיפוץ במשרדים שלהם ויש להם כיסאות ישנים וריהוט משרדי שהם לא צריכים. מה זה קשור לריהוט חוץ? מה זה קשור לדברים שנלקחו? סתם מצאו משהו כדי לסתום לי את הפה. זה הפתרון שקיבלתי אחרי חודשיים שבהם ניסיתי לפתור את זה בשקט ובשיתוף פעולה. התחושה שלי היא שבעירייה רואים אותי כאחד שבא לבקש נדבה ומתעלמים מהעניין שהם אלו שעשו לי נזק. אני בסך הכל רוצה שהם ייקחו אחריות על הנזק כדי שאוכל להמשיך ולנהל פרויקט אמנות חברתי למען הקהילה".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה תעביר לעמותה ריהוט חלופי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיריה צריכה לקנוס את העובד שאחראי על ההתנהלות המתרברבת, כדי שאחרים יבינו שיש גבול.

  2. אילנה א'

    יש להניח שאלה שלמטה, מרשים לעצמם להתנהג כמו הראש

  3. בחרתי בך

    גב׳ קליש,
    האם כך מתנהלת עיר בראשותך?
    מי אחראי להתנהלות הכושלת הזו?
    איפה כל היועצים, שילמדו קצת קבלת החלטות מושכלת ונבונה?

  4. גיא

    חצוף. השתלט על מדרכה ציבורית ועכשיו מתבכיין. תקנסו אותו.

  5. בסוף יאישמו את הנהג של המשאית של המנוף. ויסגרו את הסיפור בזה.

    ויגידו שהוא עשה את זה ללא ידיעתם. כמו שאמרו על הפועלים בלילה של הצבת המדחני חניה בחוף הים.
    בושה. עירי של חזירים. אכלנו אותה.

    9 מתוך 10 אנשים מודים שעשו טעות בפתק בקלפי

  6. אל תגזימו "ספסל" בגןדל ארגז תפוזים מכמה קרשים

    זעמתי וכעסתי עד שראיתי את הסרטון. וואלה איזו השקעה מדהימה – בציניות. ספסלונים זעירים וכמה קרשים. באמת נו על הזבוב הזה לעשות פיל?
    לא היו צריכים להשמיד ללא התרעה שתוך 24-48 שעות מתוכנן פינוי המדרכה לעבודות.
    מעבר לזה די להתבכיין והלוואי היו מעיפים את כל סחורת הבאסטות של הרוכלים שהשתלטו על כל שטח המדרכות ברחוב הרצל והנביאים

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיקר שכולם אמרו להצביע לקליש,להחליף את יהב,לא נורא יש לכם עוד שלוש שנים עם הרבה חזירי בר,אפס השקעה בתשתיות, גידול בעבריינות הפלילית והלאומנית בעיר,אכיפה על חלשים בלבד,השקעה מינימלית בחינוך ובספורט ועוד ועוד.תהנו חיפאים שלי

  8. חיים

    בושה של עירייה,אם זה היה שייך לעורכי דין,הייתי רוצה ליראות אם יתעסקו איתם,השירות של העירייה לאזרחים גם ממש בושה,זה מה שקורה שיש עובדים העירייה לצערנו אם אינטלגנציה לא ממש גבוהה,למה לא עשו את זה בחליסה או במושבה הגרמנית וכו',אני לא נגד אף אחד חלילה.

  9. מיכאלאנגלו

    מה פתאום! קשקוש!אף אחד לא מנסה לסתום את הפה..האומנות שלך אדוני נראת כמו זבל!
    ולכן זרקו לך את הזבל לפח. תגיד תודה במקום להתלונן לפני הכל! זה מגיע רק מנקודה טובה אתה בעצמך יודע. אפחד לא יבוא וישב על גרוטאה, עם כל הכבוד לאומנות שלך..

  10. דין דין

    בניה לא חוקית לא הורסים ספסלים מסכנים שלא מפריעים לאיש להפך מרסקים.ונדליזם עירוני.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה את חזירי הבר לא מפנים ככה?
    חץ הרדמה העמסה על משאית ושלום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר