לכידת החזיר, אתמול (צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
לכידת החזיר, אתמול (צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

לכידת החזיר: תלונה במשטרה נגד בכירים בעירייה

בעקבות הסרטון שבו נראו עובדי עיריית חיפה לוכדים חזיר בר באמצעות רשת ומלפפים חבל מסביב לרגליו, הגישו חברת מועצת העיר הילה לאופר ופעילת זכויות בעלי החיים קרין ארד תלונה במשטרה נגד מנכ"ל העירייה, ראש מינהל התפעול והממונה על חיות הבר בטענה להתעללות בבעלי חיים

פורסם בתאריך: 19.3.21 15:00

עדכון אחרון: 19.3.21 17:31

חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים הילה לאופר ופעילת זכויות בעלי החיים קרין ארד הגישו היום (שישי) תלונה בתחנת חיפה נגד מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב, ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן, הממונה על חיות הבר יוסי באשה הראל ועיריית חיפה בטענה להתעללות בבעלי חיים לפי חוק צער בעלי חיים.

את התלונה הגישו השתיים בעקבות לכידה של חזיר אתמול אשר תועדה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ובו נראים הראל ואדם נוסף כשהם לוכדים חזיר בר באמצעות רשת ומלפפים חבל מסביב לרגליו. הסרטון עורר תגובות קשות וגינויים נגד העירייה, שטענה מצדה כי "במסגרת ההיתר שעיריית חיפה קיבלה מרשות הטבע והגנים (רט"ג), כאשר יש זיהוי של חזיר המהווה סכנה לציבור פועלת העירייה ללכידתו ולהרדמתו. באירוע המדובר התקבלו כמה פניות למוקד העירוני. העירייה דיווחה לרט"ג על פרטי האירוע. תמונות לכידתו של החזיר אינן קלות, אבל הן היו יכולות להימנע אילו לא היו מאכילים את החזירים, ובכך מזמינים אותם להגיע לשכונות". עם זאת, מרט"ג נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי העירייה לא עדכנה אותם בלכידה.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם כאן תיעוד של לכידת חזיר בר בגינה ציבורית ברחוב קליבנוב בנוה שאנן באמצעות חץ הרדמה. לכידה זו התבצעה זמן קצר לאחר שהעירייה החלה בפיילוט ללכידת חזירים באמצעות מלכודות. עם זאת, העירייה סירבה אז לומר כמה מלכודות הוצבו, היכן ואם נלכדו חזירים באמצעותן, שכן לפי ההיתר שקיבלה העירייה מרט"ג יש להתקין משדר GPS על חזיר שנלכד ולהעבירו לאזור אחר. נכון לעכשיו עדיין אין משדרים כאלה ברשותה של העירייה.

 

 

לאופר מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הבוקר הגשנו ארד ואני תלונה במשטרת ישראל בגין התעללות בבעלי חיים. מה שקרה אתמול זה זוועה שקשה להכיל, בעיקר מכיוון שהדבר נעשה בחסות העירייה. יש בעיה קשה שנוצרה בשל טיפול לקוי בנושא חזירי הבר, וכך גם התושבים וגם החזירים סובלים. אף אחד לא מעוניין לשמר את המצב כפי שהוא, אבל האם כך מטפלת עיריית חיפה בנושא? עובדי עירייה שבועטים בבעל חיים, פוצעים וקושרים אותו בצורה הכי קשה שיכולה להיות? מאתמול אני מקבלת מאות של הודעות מתושבי חיפה ומחוצה לה. מדינת ישראל כולה הזדעזעה מצורת הטיפול החיפאית בחזירי הבר. אני דורשת מהמשטרה למצות את הדין עם המתעללים. בריונות ואלימות קשה בחסות הגדרת תפקידים לא תהיה פה, ואנשים לא ינהגו כפי שבא להם. לצערי הרב, ראש העיר עינת קליש רותם אפילו לא מצאה לנכון להתייחס למקרה ולפרסם הודעת גינוי למעשה. מנהל התפעול שעמו שוחחתי אישר כי הם לכדו את החזיר בדרך הזו. התחושה היא שהם נוקמים בחזירים בשל היותם בעיר. אפילו מדינת עולם שלישי לא לוכדת כך חיות בר. יש דרך חוקית ללכוד חיית בר, ומה שנעשה אתמול חצה את כל הגבולות ואת כל הקווים האדומים. זהו יום שחור לחיפה".

ארד: "כתושבת חיפה וכפעילת זכויות בעלי חיים שנלחמת למענם במשך שנים, אני מאוכזבת קשות מהעירייה ונמהעומדת בראשה. לא ייתכן שיתעללו בבעל חיים וזה יעבור בשתיקה. מצד אחד, ראש העיר טוענת שאין דילול בחיפה, ובשבוע שבו היא מצהירה זאת מתעללים עובדי העירייה בחזיר בר לאור היום לעיניהם של תושבים וילדים מזועזעים. זהו המקרה השלישי שידוע לנו עליו, וננקוט את כל האמצעים כדי למנוע ממקרים בעתיד. הגשנו למשטרה את החומר שברשותנו, ואנו מקוות שהעניין יטופל במלוא החומרה".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

עדכון (17:31): כשעתיים לאחר פרסום הכתבה הגיבה קליש רותם לאירוע וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "אירוע לכידת החזיר שבו צולמו התמונות הקשות לא יחזור שוב. המקרה ייחקר לעומקו ויוסקו כל המסקנות הנדרשות. עיריית חיפה בראשותי החלה לפני שנה לנהל מדיניות הומאנית בטיפול בבעלי החיים, וכך גם נמשיך. תשתיות העיר ימשיכו ויותאמו לחיים המשתנים – תברואה, אשפה, גידור וצמחייה. הטיפול בחיות הבר, שנמצא תחת אחריות הרט"ג, יידרש לטיפולם, בין אם בשיח מקצועי ענייני או דרך בתי המשפט. חיפה היא עיר בתוך הטבע, זה סוד יופייה. העירייה תעשה את כל הנדרש כדי שכולנו, בלי יוצא מן הכלל, נלמד לחיות בשלום ולאהוב את החיים בעיר מיוחדת הזו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

39 תגובות
  1. מאמין בניסים

    כדי לרצות את כולם, רצוי להפנט את החזירים ולכוון אותם לצאת מהערים לשטחים הפתוחים. כמו כן בזמן ההפנוט, ללמד אותם לשיר התקווה ולעמוד דום בצפירה. ובא לישראל גואל.

  2. החזירים הגדולים יושבים בלשכה בחסן שוקרי !!!

    זה היה רק הקורבן לעזאל וגם שעיר …

  3. כרמליסטית

    הגיע הזמן שילכדו אותם. אבל לא ככה. קליש פתאום שותקת!

  4. תושבת הדר מאוכזבת

    מעניין מה יגידו עכשיו חובהי החזירים שהגנו בחירוף נפש על קליש…. האשליה התנפצה. כמו להרבה מהתושבים שבחרו בה. עוד שנתיים וחצי והביתה!!!

  5. צניחה חופשית

    כל נושא וכל תחום שקליש נוגעת ו"מטפלת" נראה כך. הבטיחה להזניק את העיר לשחקים ובפועל מדרדרת אותה לתהום.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממליץ להעביר את החזיר לדירה של הפעילה כדי שתשמור אלו.
    אנחנו לא חיים ביער!
    לא אמורים להסתובב באמצע העיר חיות בר!
    אולי גם נביא לחיפה זאבים וצבועים מסכנים מיערות הכרמל?
    בעיר יהיה להם הרבה יותר נוח!

  7. רק קליש !!!!

    אני שם מיליון דולר ..שאם יהב היה עכשיו ראש עיר( נס שהוא לא) לא היינו שומעים ולו רמז של ביקורת ולא כלום ..צבועים כמו החיות איכס יאללה לכו כבר מהעיר אתם עושים נזק יותר מחזירים!!!

  8. שמוליק

    מי שמתלונן בטח גר במקום ללא בעיה עם חזירי הבר….יפה הנפש. לעירייה המשיכו כך היות והכרמל ונוה שאנן סובלים קשות. כל הכבוד לקליש עינת רותם..סבלנו וסובלים הגיע הזמן לאיכות חיים בחיפה.

  9. אנונימי

    אוהד דרופמן כשלון בכל התחומים נכשל צריך להעיפו לעזאזל

  10. אבי

    רוצחים בחסות עיריית חיפה קליש תעופי כבר נכשלת בגדול

  11. כדור הארץ

    מסכנים החזירים….
    איפה האנושיות…
    העולם שייך להם בדיוק כמו שהוא שייך לנו
    החוצפה האנושית…

  12. אילן

    טוב מאוד עכשיו אפשר לקחת אותו לבית של אחד מאוהביי
    החזירים ולתת לו לגור אצלו שייהנה ממנו ויטייל איתו רק
    עים חגורה בבקשה בהצלחה לטיפש או לטיפשה

  13. מתי מסלקים את קליש מהעירייה?

    קליש הטעתה באופן חמור את המצביעים ולכן צריך לסלק אותה מהעירייה. היא פירסמה את עצמה בתור אדריכלית בעלת השכלה משוויץ. בפועל עיריית חיפה מתנהלת כמו עירייה בפקיסטן או באפגניסטן. ההתעללות בחזירי הבר מתוך רצון להתחנף לאנשים ברמה הכי נמוכה שקיימת היא רק נדבך אחד נוסף לאופן השערורייתי שבו היא "מנהלת" את העיר.

  14. אחריות

    אחר כך מתפלאים למה היא מעבירה אחריות לגורמים אחרים. לא שווה לקחת אחריות כדי לחטוף תביעות ותלונות.

  15. הירוקים של חיפה פאטתים ואימפוטנטים

    הגרסה החיפאית של הירוקים היא פאטתיות לשמה. שומעים ירוקים וחושבים על הירוקים בגרמניה שעזקו את עצמם בשלשלאות לבסיסי הטיליםה גרעיניים של ארה"ב. הגרסה החיפאית של הירוקים הולכת לרב"ט ברוריה ממרחב חוף ומגישה תלונה על אחד מהאפסים עם מנת המשכל הגבולית שקליש הד"ר לארכיטקטורה מצריך הקיפה בהם את עצמה. התלונה תיסגר ע"י רב סמל יעקב בעוד חודשיים מחוסר עניין לציבור.

  16. אוהד המנכל מתחיל להבין לאיפה הוא נפל...

    במקום יתרון , התפקיד בחיפה ידביק לו כוכבית כישלון*

  17. חייבים לחזור לדילול בירי

    רק דילול מסיבי.
    זה גם הדבר ההומני.
    500 פריטים לדלל בירי אחרת שנה הבאה כבר יהיו אלפים בכל ואדי.

  18. מרינה

    במקום להעמיד פחים כתומים מכוערים שהורסים את כל הנוף העירוני צריך להעמיד פסלים של חזירי בר, שמלמדים על חוקי ההתנהגות במפגש עם חזיר בר. ככה מתנהגת חברה צומחת ומתפתחת.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלמאות ישראלית במלא הדרה. כל גוף מטיל את האחריות על גוף אחר.

  20. כל הרעות החולות של הניהול העירוני בחיפה

    פחים כתומים – מכןערים, מגושמים ומפריעים במדרכות
    תפיסת חזירים – יקרה, מבזבזת זמן, לא אפקטיבית
    דיוני העיריה – חוסר החלטיות, גלגול אשמה, חיפוש תירוצים
    מנכלי העיריה – ראש קטן, חוסר אפקטיביות, כניעה לגחמות
    ראש העיר – האשמות, קטנוניות, דוגמטיות גם כשטועה
    מועצת העיר – צעקנות, חותמת גומי, פופוליזם

  21. אבי

    צבועים
    אם החזירים היו מפריעים לתושבי קרית ים, אז יפי הנפש מהכרמל היו מפגינים נגד הלכידה שלהם
    אבל ברגע שיזירים מקסימים כאלה מפילים כמה פחי אשפה אצל הדשנים והשבעים שיושבים במרכז הכרמל, אז פתאום זה בסדר ללכןד אותם
    תתביישו לכם ולכן, מגעילים ונפוחים מעצמכם
    לא לגירוש החזירים!

  22. פיניטו לה קומדיה דה לה מאכילי חזירים

    חברת מועצה המגישה תלונות משטרה עבור כותרות נגד עובדי עירייה כאילו לאנידעה לשאול במועצת העיר מה שיטת הטיפול כרגע ומה הכוונה תופסים חזירים..
    חברי המועצה רודפי כותרות. הירוקים יאבדו קולות רבים אם ידאגו לחזירע בר יותר מאשר לתושבי השכונות המפוחדים שסובלים קשות מהמטרד המתמשך הזה.
    אנו לא נצביע בפעם הבאה ירוקים בגלל לאופר.
    שזה יהעה לגמרה ברור לאביהו.

  23. קלידובי לא לא

    זוכרים איך הכל התחיל? קליש, בצונאמי הביטולים של כל העשייה של יונה יהב, בטלה את הדילול (שהתבצע באישור בית המשפט ובשיתוף פעולה של רט"ג) וכיום לא מצליחה להשיג את האישור מחדש!

  24. בכל ארץ מתוקנת היו מדיחים את קליש מראשות העיר

    הגיע הזמן להכיר בכך שקליש איננה מתאימה לתפקיד. היא שיקרה לבוחרים , הבטיחה הבטחות ללא כיסוי, והיום איננה שולטת במסדרונות העירייה. חמור מכך, היא הקיפה את עצמה באנשים גרועים מהסוג שמתעללים בבעלי חיים מתוך רוע וטמטום לשמו. מה חושב האידיוט שבתמונה? שהחזירים קוראים כל בו או מסתכלים ביוטיוב ויפחדו להראות את פניהם? מה חושב האידיוט שבתמונה שע"י התעללותב בחזיר בר אחד הוא יפתור את בעיות האישיות והנברוטיות של אלה שמתלוננים על חזירי הבר. ידע האידיוט שמופיע בתמונה כי אין דרגה יותר נמוכה מאלה שמתעללים בחסרי ישע. מקומו בבית הסוהר עם יתר הרמסים מסוגו.

  25. חיפאי מודאג

    כתבה מיותרת! תחליטו אם אתם בעד החזירים או נגדם. אף חזיר בר לא שקול כנגד נשיכת ידו של נער או תקיפת נערה שיצאה עם כלבה לטיול. תפסיקו להתחסד בבקשה. סוף סוף התחילו לנקוט פעולות אחרי כל התלונות אז גם זה לא בסדר?

  26. שונא חיפאים

    אנשים מסריחים לא סתם גם השנה לא תיקחו אליפות , אנשים רעים לאללה תחנקו מבתי הזיקוק זה מה שמגיע לכם

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה גדולה לעיריית חיפה . סרטון מזעזע כזה הרבה זמן לא ראיתי.
    תניחו לחזירים ! תתחמו את הכניסות שלהם מהואדיות ותדאגו שיהיה להם אןכל בואדיות.

  28. רועי

    בקיצור העולם הולך הפוך כל אוהבי החיות למיניהם שרוצים לכפות על הכלל את האג'נדה שלהם מוזמנים אצלי למנגל שכולל בתוכו בשר כבש עגל רך ותרנגולות, אני לא בקטע של חזירים אבל מי שבעניין שייצא לצוד בכיף יש מלא בכרמל

  29. חיפאי בדם

    להעיף את קליש מתפקידה, שנתנה יד להתעללות נפשעת וסדיסטית בחזירים ולמצות את הדין עם הפקח!! סדיסט בחסות החוק!! הלוואי שגורלו יהיה זהנ לזה של החזיר

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להאכיל את החיות בגני החיות בחיפה והקריות בחזירים. אוכל טרי וטעים. כולם יהיו מבסוטים

  31. אל תתייאש, עשן כנסת שש

    מעתה לבקש מחזיר בנימוס רב לעלות על הטנדר מרצונו החופשי…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר