טלאי צהוב (צילום: AP)
טלאי צהוב (צילום: AP)

אירועי יום השואה: העצרת המרכזית – בתיאטרון העירוני

עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה תוקדש לשואת יהדות רומניה, ובמהלכה יוצגו סיפוריהם של ניצולים יוצאי רומניה שהומחזו על ידי תלמידים מבתי ספר תיכוניים בחיפה. בעצרת ידליקו שישה ניצולים משואות לזכרם של ששת המיליונים מבני העם היהודי שנספו בשואה

פורסם בתאריך: 25.3.21 10:55

עצרת הזיכרון העירונית ממלכתית לציון יום השואה והגבורה תתקיים בתיאטרון חיפה בערב יום השואה – רביעי, 7 באפריל – בהשתתפותם של ראש העיר עינת קליש רותם, חברי מועצת העיר וניצולי שואה.

העצרת, שתוקדש לשואת יהדות רומניה, תיפתח בקריאת "קדיש" ו"אל מלא רחמים", ובמהלכה יוצגו סיפוריהם של ניצולים יוצאי רומניה שהומחזו על ידי תלמידים מבתי ספר תיכוניים בחיפה. בעצרת ידליקו שישה ניצולים משואות לזכרם של ששת המיליונים מבני העם היהודי שנספו בשואה.

אירועי יום הזיכרון יצוינו בבתי הספר בטקסי זיכרון ובשיעורי חינוך שיתקיימו בסימן אמירתו של יגאל אלון "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

 

 

למחרת, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יתקיים בהיכל העירייה הטקס "לכל איש יש שם" בהשתתפותם של קליש רותם, חברי מועצת העיר וחברי מועצת הנוער העירונית. לאחר הישמע הצפירה יוזמן הציבור להדליק נרות זיכרון ולהקריא את שמות יקיריו שנספו. בהמשך תקיים ראש העיר מפגש בהיכל העירייה עם ניצול שיספר על קורותיו בשואה.

חניכי תנועות הנוער ומרכזי הנוער בעיר יקיימו אירועי "מפגשים בסלון", שבמסגרתם הם ייפגשו עם ניצולי שואה וישמעו את סיפורם האישי. כמו כן יתקיים זו השנה השנייה פרויקט "פרח לניצול", שבו מעניקים חניכי מרכזי הנוער, תנועות הנוער וארגוני הנוער פרח וברכה אישית לניצולי השואה. קציני צה"ל יפקדו מועדונים חברתיים שבהם מתקיימות פעילויות עבור ניצולי שואה ויעניקו לכל ניצול תעודה וזר פרחים.

כל האירועים והמפגשים יתקיימו תחת המגבלות וההנחיות של משרד הבריאות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר