שותפים. אורן, נורית ומוטי כוזהינוף ויוסי כהן מנקסט אורבן (צילום: מתן אבני)
שותפים. אורן, נורית ומוטי כוזהינוף ויוסי כהן מנקסט אורבן (צילום: מתן אבני)

עסקת ענק: משפחת כוזהינוף נכנסה שותפה בנקסט אורבן

משפחת כוזהינוף, המקימה בימים אלו את "מגדל בראשית" בשכונת בבלי בתל אביב, רכשה 50 אחוז מחברת נקסט אורבן ותשקיע מאות מיליוני שקלים בכל המתחמים שבהם בונה החברה. מוטי כוזהינוף: "ההתחדשות העירונית תהפוך את חיפה לאחת הערים היפות בעולם"

פורסם בתאריך: 4.4.21 20:30

שותפים חדשים בחברת נקסט אורבן התחדשות עירונית: משפחת כוזהינוף, בעלי חברת בראשית, דור שני בתחום היהלומים ואחת החברות המובילות בתחום הנדל"ן בישראל, נכנסה שותפה בחברת נקסט אורבן, היוזמת 13 מתחמי פינוי-בינוי בחיפה.

נקסט אורבן פועלת משנת 2014 ויוזמת כ-8500 דירות חדשות במספר מתחמים אסטרטגיים, ביניהם מתחם הרותם בשכונות החוף בכניסה לעיר שעתיד לשנות את פניה; מתחם פייזר בשכונת נווה שאנן, שהוכרז כמתחם לפינוי-בינוי על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית; מתחם האורן בשכונת רוממה ומתחמים נוספים בעיר.

מתחם הרותם (הדמיה: סטודיו אולאין)

מתחם הרותם (הדמיה: סטודיו אולאין)

במסגרת ההסכם שנחתם בין החברות, חברת בראשית תיכנס כשותפה ב-50 אחוז בחברת נקסט אורבן ותשקיע מאות מיליוני שקלים לקידום תהליכי התכנון והבנייה בכל מתחמי החברה. בשלב הראשון, תשקיע בראשית תשקיע 40 מיליון שקלים, ובהמשך תממן את השלמת ההון עצמי לליווי הנאמד ביותר מחצי מיליארד שקלים.

את חברת נקסט אורבן ייצג משרד עורכי הדין רון ברנט ושות' מחיפה ואת משפחת כוזהינוף יצג משרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות" מתל אביב.

משפחת כוזהינוף החלה את דרכה בעולם העסקים לפני חמישה עשורים והרחיבה את פעילותה לארצות הברית, בלגיה ודרום אפריקה. לפני כעשור נכנסה המשפחה לעסקי הנדל”ן, ומאז עוסקת החברה שבבעלותה באיתור, ייזום וקידום פרויקטים בתחומי המגורים, ההתחדשות העירונית והמסחר. החברה בעלת חוסן פיננסי משמעותי ומערכת קשרים ארוכת שנים עם בנקים וגופי הון מובילים בישראל ובחו"ל.

 

 

פרויקט הדגל של החברה הנבנה בימים אלה הוא "בראשית בבלי", מגדל מגורי מגה-יוקרה בשכונת בבלי בתל אביב, שמציב את הסטנדרט היוקרתי והאיכותי ביותר בישראל. המגדל יתנשא לגובה של 43 קומות בגובה של 156 מטר ויכלול כ-174 דירות. המגדל נבנה בצורת Y, המאפשרת לכל הדירות בו לקבל נוף מערבי לים או לחילופין את הנוף המרשים של הפארק הגדול בשכונה. מעטפת המגדל בנויה מקירות מסך המייצרים נוף פנורמי פתוח לכל הכיוונים. תמהיל הדירות מגוון: החל מדירות של 87 מ"ר  ועד לשטח קומתי של 750 מ"ר, דירות גן ופנטהאוזים מרהיבים. המגדל מציע מרתף יינות, טרקלין עסקים, ספא וחמאם טורקי, אולם סקווש, חדר כושר, חדר ישיבות פרטי, ספרייה ובריכת שחייה מקורה. בנוסף, חברת בראשית נמצאת לקראת קבלת היתר בנייה בפרויקט התחדשות עירונית בשכונת בבלי ומקדמת מספר פרויקטים נוספים בתחום.

מגה יוקרה. מגדל בראשית בשכונת בבלי בתל אביב (הדמיה: מגדל בראשית: יסקי מור סיוון)

מגה יוקרה. מגדל בראשית בשכונת בבלי בתל אביב (הדמיה: מגדל בראשית: יסקי מור סיוון)

מוטי כוזהינוף: "הכניסה לשותפות בחברת נקסט אורבן היא חלק מההחלטה האסטרטגית שקיבלנו – להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית, במסגרת הרחבת תחומי הפעילות של המשפחה. חיפה היא עיר מיוחדת ואנחנו מאוד מאמינים בפוטנציאל שלה. היא תחומה בין הר הכרמל לחוף הים, עובדה ההופכת אותה לעיר כה מיוחדת. ההתחדשות העירונית תהפוך את חיפה לאחת הערים היפות בעולם. בחרנו להשקיע בחברת נקסט אורבן מתוך אמונה מלאה בתהליכים שהחברה מקדמת והחיבור להון האנושי שמוביל את החברה. אנו שואפים להיות שחקן פעיל ומשמעותי בתחום ההתחדשות העירונית וניעזר בניסיון העשיר ובמערכת הקשרים של המשפחה על מנת להביא את היוקרה ולהפוך את חיפה לריביירה של ישראל".

מנכ"ל נקסט אורבן התחדשות עירונית, יוסי כהן: "אני מברך על כניסתה של חברת בראשית בבעלות משפחת כוזהינוף כשותפה בחברה. מדובר במהלך אסטרטגי הממצב את החברה כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה תמשיך ליזום ולתכנן פרויקטים של פינוי-בינוי בחיפה בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית ותכנון המשלב בנייה מרקמית, עירוב שימושים, הקמת מבני ציבור לרווחת התושבים וחיבורים לאוצרות הטבע המדהימים של חיפה. אין זה סוד שבמהלך השנים האחרונות זרמו לפתחנו מספר רב של הצעות לשיתופי פעולה שונים, אך לאחר בחינה מעמיקה מצאנו בחברת בראשית שותפה נכונה ברמה האישית והאסטרטגית. השותפות תעניק לחברה ניסיון בבנייה של מגורי יוקרה ועוצמה פיננסית איתנה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב שער עליה

    זה בכלל לא בטוח שנקסט אורבן היא זאת שתבנה במתחמי ההתחדשות העירונית

  2. בני

    קריית-חיים מערבית
    תוכנית האב שאושרה לקריית חיים מערבית מקודמת כתוכנית מתאר, זאת על מנת לייצר ודאות תכנונית למימושה. התוכנית, שהוכנה על ידי צוות רב תחומי בראשותה של פרופ' אדריכלית אירית צרף, מחברת את השכונה לחוף הים באמצעות טיילת, שבילי אופניים ושבילי הליכה. הכביש הקיים כיום בחזית רחוב טרומן וחוצץ בין השכונה לים יועתק לחלקם האחורי של מבני המגורים. השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית ים פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית ורצף שטחים פתוחים עד קריית ים, בהם יוכשרו שבילי הליכה ושבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים.

    התוכנית מתייחסת לשטח התחום בין חוף הים למסילת הרכבת וכוללת הנחיות מפורטות להתחדשות שלושה מתחמים גדולים: מתחם טרומן, מתחם דגניה ומתחם וורבורג, בהם כ-2100 דירות קטנות במבני רכבת ישנים, שחלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים. המרחב הציבורי בכל שטח התוכנית ישוקם ויחודש ובמקום הדירות המיושנות ייבנו כ-6600 דירות חדישות במבנים מודרניים שגובהם ינוע בין שש ל-16 קומות, שייבנו במסלולי פינוי-בינוי ועיבוי. 2500 דירות במבנים דו משפחתיים צמודי קרקע במתחם "לב הקריה" יזכו בתוספת זכויות לצורך הגדלת שטח הדירות הקיימות.

    במקביל, מקדמת העירייה תוכניות, במסגרתן תהפוך השכונה למוקד משמעותי למלונאות ותיירות שימצבו את קריית חיים כריוויירה העירונית של מפרץ חיפה עם כ-1400 חדרי מלון וחזית ים עירונית חדשה. חוות המכלים של תש"ן תפונה, ובכך ימומש לראשונה הפוטנציאל האדיר של קריית חיים, כשכונה הממוקמת על קו החוף, שתושביה ייהנו ממבני מגורים חדישים, חיים עירוניים לצד בתי מלון, מסעדות ובתי קפה.

  3. איזה פינוי בינוי?

    עד עכשיו לא ברור האם יהיה פינוי בינוי,שמענו בזום את צדף נתניהו חוזרת ומדברת על עיבוי בינוי ושתהיה פחות צפיפות(ומכפילים)ליזמים.
    אז לא ברור עדיין כמה ומי יזכו לפינוי,ואם בכלל.זה יותר מרגיש שנראה בסוף תמא ושדרוג בניינים ומעט פינוי בינוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר