חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

עיריית חיפה לא האריכה את ההיתר ללכידת חזירי בר

תוקף ההיתר שניתן לעירייה על ידי רשות הטבע והגנים פג ב-22 במרס האחרון ולא הוארך. המשמעות: נכון לעכשיו העירייה אינה רשאית לבצע לכידות. תזכורת: לפחות שתי לכידות חזירים שבוצעו על ידי העירייה עוררו תגובות זועמות

פורסם בתאריך: 5.4.21 20:08

עיריית חיפה לא האריכה את ההיתר ללכידת חזירי הבר, שרשות הטבע והגנים נתנה לה, ותוקפו פג בחודש שעבר. כך עולה מבדיקת "כלבו – חיפה והקריות". המשמעות: העירייה אינה רשאית לבצע לכידת חזירים.

בחודש ינואר האחרון הודיע מנכ"ל העירייה אוהד שגב בישיבת מועצת העיר כי פנה לרשות הטבע והגנים (רט"ג) בבקשה לקבל היתר ללכידת חזירי בר. הודעתו של שגב באה בעקבות הדיווחים על מפגש בין חזיר בר לילדה בחצר בית הספר זכרון יוסף  ועל מפגש של חזיר בר עם תושב העיר בן 71 סמוך למרכז חורב. האחרון גם נדרש לטיפול רפואי. רט"ג נענתה לבקשת העירייה ונתנה לה היתר לכידה והמתה של חזיר בר מסוכן.

 

 

לאחר מתן ההיתר זה פורסמו לפחות שני מקרים של לכידה שעוררו תגובות וביקורות. האחד – לכידה בשכונת נווה שאנן באמצעות חץ, והשני – סמוך לרחוב צפרירים שבגינו הגישו פעילת זכויות בעלי החיים, קרין ארד וחברת מועצת העיר הילה לאופר, תלונה במשטרה. בעקבות הביקורות הזועמות במקרה האחרון, הוחלט כי מי שירכז בידיו את נושא חזירי הבר יהיה מ"מ ראש העירייה נחשון צוק. עד עתה האריכה העירייה את ההיתר מדי חודש, אולם כעת עולה כי העירייה לא האריכה את ההיתר האחרון שתוקפו פג ב-22 במרס האחרון.

ברט"ג אישרו את הדברים. תגובת עיריית חיפה עדיין לא התקבלה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יגיע יום שמישהו/י ישלמו ביוקר, על מחדל חזירי הבר בחיפה.

  2. אזרח לא מתלהם

    חיפה הפכה ללעג ולקלס בארץ וגם בעולם על הפיכתה לגן חיות חזירי מהלך ברחובות.
    די לתת במה לכמה הזויים, שדואגים לחזירים ולא לרווחה של התושבים.
    קליש קחי את העניינים בידייך ונקי את העיר מחזירים.
    אנחנו רוצים איכות חיים.
    וזכרי נא, הבחירות מתקרבות. ואת תיבחני גם על תפקודך בנושא החזירים

  3. רק דילול לפני אסון

    הסכנה האמיתית היא שללא דילול מסיבי ובגלל שהבעיה כבר החריפה למצב בלתי אפשרי אנשים יקחו את המצב לידחהם ויתחילו לדלל בעצמם… העיריה צריכה להתעשת ומהר ולטפל באופן ממשי במטרד חזירי הבר

  4. חיפה הופכת לחרפה

    חזירי ענק
    לפידי זיהום בוערים
    פשיעה משתוללת
    אשפה ברחובות
    מנהל הנדסה לא מתפקד
    בתי ספר נסגרים
    מלחמות כנופיות
    שקליש תשנה שם הסיעה שלה ל"חיים בפחד בחיפה"

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפ"ה
    זה בכלל ראשי תיבות: חזירים יש פה המון

  6. החזיר

    נו באמת לא נמאס לכם אין לכם במה להתעסק בעיר שמלאה בפשע עוני תניחו לטבע להיות עצמו

  7. אזרח שדואג ואכפת לו

    ביזיון !!!!.אנשים חיים בסכנה ובפחד. לא רחוק מאסון.! ואז יהיה מאוחר מידי. כל היפי נפש שיקחו את חזירי הבר וילכו להתגורר איתם במקומות רחוקים שלא חיים בני אנוש.תפסיקו להעביר סמכויות מי צריך לטפל בבעיה הקשה שנקראת חזירי בר.יד גוף שנקרא עיירית חיפה ושיפתור את הבעיה .

  8. גרינפילד

    הסכנה היא לחזירים מהאנשים ולא לאנשים מהחזירים.שיטחי ואדי עצומים נתפשו על ידי חזירי אדם.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה תתעוררו! אי אפשר לאכול את העוגה…. ושתשאר! בכל העולם מדללים חיות בר, לרווחת חיות הבר ורווחת האדם. אים קיצורי דרך.

  10. סקווילר.

    גברת ג'ונס, הפכת את העיר לחוות החיות שלך, אבל מניחה שליד ביתך לא יימצא פגע שכזה שהרי"כל בעלי החיים שווים אך ישנם כאלו ששווים יותר"

  11. רחל

    ראשת העיר צריכה להתפטר לאלתר. החזירים זה מפגע באיכות החיים בעיר, סכנה לתקיפות סכנה לתאונות דרכים והיפגעות בהן, מראה דוחה ומפחיד מאוד. ראשת העיר כשלה בטיפול בענין זה ונראה שאין לה ענין בחיסול התופעה בעיר.

  12. זימרי פנחס

    תניחו לחזירים. רוב תושבי חיפה אינם מוטרדים מחזירים. והינם נגד הפגיעה בטבע. רק עיתונאים חסרי פרנסה מעוררים פאניקה לשווא. בסוף יתרגלו לחזירים ואיש לא יתרגש מהם. כמו בעבר כאשר ניצפו חזירים ואיש לא כתב או צילם את זה. אלו חיות בר שמחפשות מזון. לא חיות טרף. חזיר לא תוקף כאשר מתעלמים ממנו. להפך הם מסלקים פסולת ומונעים זיהומים וריקבון. רצוי אפילו להניח להם פסולת מזון בתוך הואדיות.

  13. גוכמן יהודה

    הבעיה של חיפה: זה לא חזירי בר.
    אלא איזור בתי הזיקוק עם זיהום קבוע.פקק התנועה הקבוע שגם כביש עוקף חיפה 22 לא פתר אותו. והשתלטות ערבים על כל חלקי העיר. הגירת ערבים לחיפה מכל כפר סמוך.הדרדרות בשכונות. בניה מאסיבית למיליונרים ונדל"ניסטים. בשעה שאלפי בתים ישנים נוטים להתמוטט , לא מתוחזקים או עומדים ריקים. אסור להמשיך ולפתח שדה תעופה בינלאומי בחיפה השקטה. יש מספיק זיהום ורעש גם ככה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר