המושבה הגרמנית, יום שלישי, 11 במאי 2021
המושבה הגרמנית, יום שלישי, 11 במאי 2021

הנהגת ההורים בחיפה: "אין לנו פתרון אחר מלבד חיים משותפים"

יושבי ראש של הנהגות ההורים בבתי הספר בעיר חיפה מכל הדתות והתרבויות פרסמו אתמול, בצל האירועים, גילוי דעת: "אין שום דרך אחרת להרגעת הרוחות חוץ מהידברות אמיתית עמוקה ורציונלית דרך מרחב משותף המכבד את האחר ומעודד סובלנות ופלורליזם שהם נשמת אפה של הדמוקרטיה"

פורסם בתאריך: 14.5.21 13:18

הנהגת ההורים היישובית פרסמה אתמול (חמישי) גילוי דעת, בעברית וערבית, תחת הכותרת "אין לנו פתרון אחר מלבד חיים משותפים בחיפה".

וכך נכתב בגילוי דעת: "במשך שנים רבות חיפה הייתה דוגמה ומופת לדו קיום. ידענו לערוך את השמחות והחגים בשיתוף ובשכנות טובה זה לצד זה. ימים קשים עוברים על תושבי חיפה עם הפרת הסדר בידי פורעי חוק. בימים האחרונים אנו רואים בדאגה רבה, כיצד החיים המשותפים שלנו בעיר חיפה, כמו גם בכל המדינה, נמצאים תחת מתקפת אלימות. אנו החתומים מטה, יושבי ראש של הנהגות ההורים בבתי הספר בעיר חיפה מכל הדתות והתרבויות, רואים בערכי שיח של כבוד הדדי, ריבוי דעות ויכולת לנהל מחלוקות ואי הסכמות ערכים חשובים והכרחיים לחיי שותפות.

"כולנו חיים ביחד בעיר הזו ורוצים להמשיך לחיות בה יחדיו בדו קיום משותף, כזה שלאורך שנים היה המגדלור שלאורו פעלנו. בו התנהלנו מתוך כבוד, דיבור והקשבה בינינו. סבלנות וסובלנות. שכנות ואזרחות טובה. על כל אחד מאיתנו מוטלת החובה (וגם הזכות) להתנהל ממקום של אחריות אישית לחינוך לסובלנות, לקבלה של האחר, ולאהבת הארץ של כל אזרחיה; ערכים אותם אנו שואפים כהורים להנחיל לילדינו.

 

 

"יש לזכור שעלינו לעבור את המשבר הזה ביחד בלי לוותר על השותפות שלנו, שהיא ערך נשגב בעינינו. אין שום דרך אחרת להרגעת הרוחות חוץ מהידברות אמיתית עמוקה ורציונלית דרך מרחב משותף המכבד את האחר ומעודד סובלנות ופלורליזם שהם נשמת אפה של הדמוקרטיה".

מוסיפים ההורים וכותבים: "בסופו של יום, כאשר משבר זה יסתיים, אנו ניוותר לגור זה לצד זה, האחד ליד השני בשכונות משותפות ובבית הספר הפזורים ברחבי העיר. הייחודיות רבת השנים של חיפה – היכולת והנכונות לחיות ביחד, דו הקיום המעניק לעיר ולנו כתושביה את ההילה המיוחדת לה, ישובו על כנם ונצטרך לשוב ולחיות יחדיו בשותפות, בשלום ואחווה.

"הנהגת ההורים היישובית בחיפה מאגדת בתוכה תרבויות שונות ומגזרים שונים, המשלבים ידיים לאורך כל השנה ובעת שכזו ביתר שאת, כדי לקדם את החינוך בחיפה, להיות מודל לדו קיום חינוכי וערכי לערים נוספות, לשמור על שכנות וחברות טובה ולהיות שגריר של אמת בחיפה.

"בהזדמנות זו, אנחנו בהנהגת ההורים היישובית, רוצים/ות גם לאחל לכל החוגגים/ות את עיד אל פיטר, חג השבועות הנוצרי (ענסרה) שחלים היום, וחג השבועות שיחול ביום ראשון, חגים שמחים ככל האפשר, בריאות וימים יותר רגועים ממה שאנחנו עדים/ות להם היום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עם ישראל חי

    מתי תבינו הם לא רוצים אותנו כמה חסרי אחריות אתם יכולים להיות הם את עצמם הורגים אז אותנו היהודים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר