גרג קיטשן (צילום: אלעד גוטמן)
גרג קיטשן (צילום: אלעד גוטמן)

בשל ליקויי תברואה חמורים: צו הפסקה מינהלי מיידי לגרג קיטשן במוריה

הרופא המחוזי, פרופ' שמואל רשפון, מפרט בצו שהוציא היום לבית הקפה, רשימת ליקויים ארוכה: בשר פג תוקף, דגים שהופשרו והוקפאו בשנית, לכלוך ועובש בכלי אחסנת מזון, תעלות ניקוז מלוכלכות ועוד. "ליקויים אלו הינם חמורים ביותר ומסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי", נכתב בצו

פורסם בתאריך: 22.6.21 16:33

משרד הבריאות הוציא היום (שלישי) צו הפסקה מינהלי והזמנה לשימוע לבית הקפה גרג קיטשן בשדרות מוריה 110 בחיפה. על הצו חתום הרופא המחוזי בלשכת הבריאות המחוזית, פרופ' שמואל רשפון.
"בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים", נפתח הצו, "אני מוציא בזאת צו הפסקה מינהלי (צו סגירה), המצווה עליך ו/או על כל אדם הפועל מטעמך, להפסיק באופן מיידי את הפעלת המסעדה אשר בבעלותך".

הצו ניתן בעקבות ביקורת שנערכה במקום ביום ראשון השבוע על ידי מפקח בריאות הסביבה אלון אבן צור, יחד עם הווטרינרים העירוניים ד"ר וואליד חורי וד"ר שמואל פרוכטר. בביקורת, על פי הצו, נמצאו ליקויים רבים, המחולקים לקטגוריות שונות, כמו חצר ואספקת סחורה; מטבח; מדור שטיפת כלים וחדרי קירור תחתונים.

על פי הצו, בעת הביקורת, סחורה שהוכנה למטבח, במקרה זה ארגזי בשר, הייתה על הרצפה בחצר. במטבח נמצא בשר שסופק מספק ללא רישיון בתוקף והבשר עצמו היה פג תוקף. לפיכך, השמיד הווטרינר העירוני כ-70 ק"ג בשר שאינו ראוי למאכל אדם. כמו כן, כך על פי הצו, דגים שהופשרו הוקפאו בשנית, סחיטת המיצים נעשית בכניסה האחורית למטבח והמיץ עומד זמן רב בחוץ בטמפרטורה גבוהה. הדוח מציין גם לכלוך ועובש, אם זה בכלי אחסנת המזון, על הקירות במדור שטיפת הכלים ובחדרי הקירור.

עוד מצוין בצו, כי בשטח המטבח יש מעופפים רבים, חלק מהברזים שבורים, אין מים חמים בכיורים, הציוד הקבוע מכוסה באבק ובשאריות מזון וניכר כי לא נוקה זה זמן רב, תעלות הניקוז אינן נקיות וישנם סימני עובש על תקרת המטבח.

 

 

"ליקויים אלו הינם חמורים ביותר ומסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי", נכתב בצו, "בגלל חומרת הסכנה ומיידיותה, אני מוציא באופן יוצא מן הכלל צו הפסקה מינהלי באופן מיידי לפני שימוע. הצו הוצע לאחר התייעצות עם היועצת המשפטית של לשכת הבריאות, עו"ד שירי בן ארי".

בהמשך מצוין בדוח, כי המקום פועל ללא רישיון עסק וללא אישור משרד הבריאות. הבעלים הוזמן לשימוע כבר מחרתיים (חמישי) ביוני בלשכת הבריאות המחוזית בקרית הממשלה. לבעלים ניתנה הזכות לבקש ביטול הצו בבית המשפט השלום או בבית המשפט לעניינים מקומיים, אך הבקשה לביטול לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד בית המשפט לא פסק אחרת.

פרופ' רשפון מורה בצו למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקה מיידית של הפעילות במסעדה למשך 30 יום. העתקים של הצו נשלחו לראש העירייה עינת קליש רותם, למחלקת רישוי עסקים בעירייה, לתברואנית הראשית, לווטרינר העירוני ולמפקחים. כמו כן נשלחו עותקים לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ולסגן מפקד תחנת חיפה, סנ"צ עמית פולק.

מגרג קיטשן נמסר בתגובה: "אנו בודקים לעומק את הממצאים. במקביל גייסנו את חברת "ביוקר – בקרה ובטיחות מזון" לטיפול בנושא. מתחייבים לפעול במהירות האפשרית להחזיר את הסניף לפעילות מלאה ותקינה. חשוב לציין שאנו מקפידים על איכות וניקיון המזון המוגש ועורכים במקום בדיקות באמצעות אנשי מקצוע במהלך כל השנה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בושה לעיריה

    בשביל מה יש אגף רישוי עסקים בעיריה?
    איך קורא ששנים עסק כזה פועל ללא רשיון עסק??

  2. מישלן

    גועל נפש.

    כך עושים מיליונים.

    יודעים לגבות מחירים מופקעים, ומאידך, לא מקיימים היגיינה בסיסית.

    חוסכים בעלויות באמצעות מוצרים ירודים וחוסר הקפדה על תברואה הולמת.

  3. לא לאכול בחוץ

    מי שאוכל בחוץ במדינה הזו, הוא משוגע.
    לרוב המחירים גבוהים, השירות גרוע, וגם מסתכן בהרעלת מזון.
    הכי טוב להכין לבד בבית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר