כאן יקום בית חולים. שר האוצר ליברמן ויעקב פרץ (צילום: דוברות העירייה)
כאן יקום בית חולים. שר האוצר ליברמן ויעקב פרץ (צילום: דוברות העירייה)

שר האוצר ליברמן: בית החולים בקרית אתא בשלבי תכנון מפורטים. הבנייה תחל בקרוב

שר האוצר אביגדור ליברמן ביקר היום באתר שבו אמור לקום בית החולים הגדול, שישרת אוכלוסייה של כ-650 אלף איש והצהיר, כי הבנייה תצא לדרך מיד בתום התכנון המהיר. בית החולים יכלול 2200 מיטות, מרפאות ומכונים רפואיים רב תחומיים, ובסמוך לו עתיד לקום מוסד אקדמי שיתקשר אל בית החולים בתחומי לימוד ומחקר רפואיים או טכנולוגיים

פורסם בתאריך: 24.8.21 16:52

בטקס שהתקיים היום (שלישי) באתר שבו יוקם המרכז הרפואי בקרית אתא, בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן,  חברי הכנסת שרון רופא אופיר ויוסי שיין, ראש העירייה יעקב פרץ, ראשי רשויות מהאזור וחברי מועצת העיר, הצהיר שר האוצר, כי במסגרת אישור התקציב, תוכנית המרכז הרפואי בקרית אתא נמצאת בשלבי תכנון מפורטים לקראת ביצוע הפרויקט.

המרכז הרפואי הגדול, שייבנה בקרית אתא, יכיל 2200 מיטות אשפוז, בשטח כולל של 150 דונם ושטח בנוי של 428 אלף מ"ר. הקמתו של בית החולים תתבצע בשלושה שלבים, כשבכל שלב יתווספו מחלקות ומיטות אשפוז, במרכזים הרפואיים המרכיבים אותו. בנוסף, יוקמו מרפאות ומכונים רפואיים רב-תחומיים, יחידות שירות רווחה ושירותים פרא-רפואיים, מגורי סגל ומרכז החלמה למטופלים וקרובי משפחה.

המרכז הרפואי קרית אתא (הדמיה: באדיבות העירייה)

המרכז הרפואי קרית אתא (הדמיה: באדיבות העירייה)

המרכז הרפואי, שישרת אוכלוסייה של כ-650 אלף איש נמצא במיקום אסטרטגי בגבעת אלונים, וייתן מענה לצורכי האוכלוסייה בחלק המזרחי של מטרופולין חיפה ולאוכלוסייה ביישובים שבין שפרעם לכרמיאל, שכיום אין לה מענה רפואי הולם. מיקומו הגיאוגרפי של בית החולים מרושת במערכות כבישים ותחבורה עירוניות ובינעירוניות, ובסמוך אליו עוברים כביש חוצה ישראל, הרכבת המתוכננת מחיפה לנצרת ומערכות הסעת המונים והמטרונית. בצידו של בית החולים מתוכנן לקום מוסד אקדמי, שיוכל להתקשר אל בית החולים בתחומי לימוד ומחקר רפואיים או טכנולוגיים, אשר יהווה בנוסף לבית החולים, מקור תעסוקה חדש ומשמעותי לתושבי האזור.

ראש העירייה פרץ הודה לשר, על אשר החליט להוציא אל הפועל את הקמת המרכז הרפואי באופן מיידי מתוך ראייה אמיתית של צורכי תושבי האזור כולו. פרץ: "זהו רגע מכונן עבור תושבי צפון הארץ, אוכלוסייה של 600 אלף תושבים בגלעין הקריות, מפרץ חיפה, יישובי משגב והגליל, שיזכו לקבל שירותי רפואה מתקדמים במרכז רפואי חדשני ומודרני אשר יוקם כאן, בקרית אתא. עבור העיר קרית אתא זהו רגע היסטורי, והוא מסכם מאמץ ארוך ורב שנים אשר יוביל את העיר לעידן של חדשנות ותנופה חסרת תקדים. לצד הקמתן של שכונות מגורים חדשות, שיכפילו את מספר תושבי העיר, פעלנו לאישור תוכניות להקמת מרכזי תעסוקה חדשים שיהיו אבן שואבת לכל תושבי האזור. העובדה כי הקמת המרכז הרפואי כאן, בגבעה הזו, נמצאת בתקציב המדינה, היא הבשורה האמיתית לתושבי קרית אתא והאזור, והיא בבחינת הגשמת חלום, שכן כבר בתקופה הקרובה נוכל לראות כיצד המרכז קורם עור וגידים והופך למציאותי".

 

 

שר האוצר ליברמן: "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהממשלה מוסיפה בבסיס התקציב לבריאות 2 מיליארד שקלים. כולנו זוכרים את אותה הזקנה במסדרון, ועכשיו אנחנו מתכוונים להצעיד את הפרויקט של הקמת בית החולים קדימה. יוקמו שני בתי חולים חדשים – בקרית אתא ובבאר שבע. זהו התקציב החברתי ביותר בהיסטוריה: הגדלנו במיליארד שקל את תקציב משרד הרווחה, 60 מיליון שקל לביטחון תזונתי, מיליארד שקל למשרד החינוך. פעם ראשונה שמדינת ישראל מוסיפה 1.5 מיליארד שקל לקצבת גמלאים שתושווה ל-70 אחוז משכר המינימום. כל ניצול שואה יקבל תוספת של יותר מ-2500 שקלים במענק השנתי. חיילים קרביים ובודדים – 100 מיליון שקלים לתוכנית ממדים ללימודים וכמובן תוכנית מיגון הצפון – 5 מיליארד שקלים ל-10 שנים.

"הממשלה הזו לא מחכה לשום דבר. חלק מהכסף יועבר מיידית לפני אישור התקציב. רק תוספות לנושאים חברתיים גרידא זה משהו כמו 7 מיליארד שקלים. אני רוצה להודות גם לשר הבריאות על העבודה בשיתוף פעולה בכל הנושאים של קידום מערכת הבריאות, ובכלל זה הקורונה ובניית בית החולים בקרית אתא.

"המרכז הרפואי ישרת את כל האזור ויהווה שדרוג משמעותי לשירותי הבריאות שניתנים בצפון בסטנדרטים הכי מודרניים וחדישים. מבחינת אפשרויות תעסוקה, אין ספק שהקמת המרכז תוסיף המון מקומות עבודה לתושבי האזור. אפשר להשלים תוך שנתיים את התכנון ולהעלות על הקרקע".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח בפעם המליון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר