צוות המחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל ועזיז לוי (צילום: אלי דדון)
צוות המחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל ועזיז לוי (צילום: אלי דדון)

בן 106 עבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול מהמעי הגס במרכז הרפואי כרמל

עזיז לוי, שבאפריל הקרוב יחגוג יום הולדת 107, השתחרר לביתו כשהוא הולך על רגליו ומחייך. בנו, מיכאל: "לא בכל בית חולים הסכימו לנתח את אבא שלי, ודווקא בכרמל לא היססו וטיפלו באבא בצורה הכי טובה שאפשר"

פורסם בתאריך: 25.1.22 13:46

באפריל הקרוב יחגוג עזיז לוי תושב חצור הגלילית 107 שנים. לפי תעודת הזהות שלו הוא נולד ב-1 באפריל 1915 בכורדיסטן. השבוע השתחרר לוי, כשהוא הולך על רגליו ומחייך, מהמחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל לאחר שעבר ניתוח מורכב שעבר להסרת גידול סרטני מהמעי הגס.

"בשל גילו המופלג חששנו בהתחלה לגעת ולנתח אותו בכלל", מספר מנהל המחלקה ומי שניתח את לוי, ד"ר אריה ביטרמן, "חולים בגילו של עזיז הם בדרך כלל חולים מאוד מורכבים ומאוד מסוכן לגעת בהם, ובטח שלקחת סיכון גדול יותר להרדים ולנתח אותם, אבל לאחר התייעצות עם צוות רב תחומי של בית החולים ועם מומחי הגסטרו שלנו, החלטנו שאנו לא מוותרים על הסיכוי עבור לוי והכנסנו אותו לחדר ניתוח".

לאחר סדרת בדיקות קפדנית ולאחר שבני המשפחה וגם לוי עצמו נתנו את הסכמתם, בוצע הניתוח תחת הרדמה כללית בגישה הלפרוסקופית. את הניתוח הוביל ד"ר ביטרמן ביחד עם סגנו, ד"ר אריאל שמי, וד"ר אמיל דמוני. לאחר שלוש שעות, הניתוח הסתיים בהצלחה והגידול הסרטני הוצא בשלמותו ובאופן נקי ממעיו של לוי.

עזיז לוי עלה לישראל ב-1951. הוא ומשפחתו גרו במשך תקופה בעמק בית שאן, ומשם עברו לראש פינה ולחצור הגלילית, שבה הוא מתגורר עד היום. לוי נשוי באושר כבר 70 שנה לבתיה, ולהם שישה ילדים.

 

 

מיכאל, בנו הבכור של לוי: "לא בכל בית חולים הסכימו לנתח את אבא שלי, ודווקא בכרמל לא היססו וטיפלו באבא בצורה הכי טובה שאפשר, ואני אסיר תודה להם על הטיפול המסור והמאוד אישי ומקצועי".

לדברי הבן מיכאל, הסוד לחיים ארוכים של אביו טמון כנראה באוויר ובהרים הגבוהים של הגליל. "יש לנו כנראה גם גנטיקה טובה. גם הסבים והסבתות שלנו האריכו ימים וזה משפיע, לשמחתי, על כל המשפחה".

ד"ר ביטרמן: "כבר ניתחתי בעבר חולה בן 101, שנה אבל חולה ומנותח שעוד מעט חוגג 107 שנים, זה עוד לא היה לי. אני שמח שהצלחנו להציל את לוי, שללא הניתוח הוא היה בסכנת חיים. אצלנו במחלקה בפרט ובבית החולים כרמל ככלל, אנחנו לא מוותרים על אף חולה ובאף מצב".

עזיז לוי: "אני מודה מכל הלב לד"ר ביטרמן ולכל הצוות הנפלא של המחלקה. הם באמת מלאכים שהצילו לי את החיים". אני שמח שבסוף ניתחו אותי בכרמל אני מרגיש שקיבלתי את החיים שלי במתנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עינת.ס

    ד"ר ביטרמן אריה איש אגדה
    כשמו כן הוא , נלחם כארי על כל אדם
    בחכמה ,כישרון ולב רחב.
    בריאות ואריכות ימים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר