טקס סיום תוכנית לימודי הרפואה בקריה הרפואית רמב"ם לתלמידי בית הספר עירוני א' (צילום: פיוטר פליטר)
טקס סיום תוכנית לימודי הרפואה בקריה הרפואית רמב"ם לתלמידי בית הספר עירוני א' (צילום: פיוטר פליטר)

ההמלצה: לנקות את המקלדת עם מגבונים לחים

תלמידי כיתות ט' בבית הספר עירוני א' המשתתפים בתוכנית לימודי מגמת הרפואה של הקריה הרפואית רמב"ם ערכו מחקר שמצא דרך פשוטה למנוע זיהום של חיידקים בסביבת העבודה

פורסם בתאריך: 18.6.17 17:43

מחקר שנערך לאחרונה במסגרת תוכנית לימודי מגמת הרפואה של הקריה הרפואית רמב"ם בהשתתפות תלמידים מכיתות ט' בתיכון עירוני א' מצא דרך פשוטה ואפקטיבית להתמודד עם נוכחות של חיידקים שכיחים הנמצאים סביבתנו: מגבונים אנטי בקטריאליים.

המחקר נערך במסגרת פרויקט חקר בנושא מניעת זיהומים שכלל גם ניסוי מדעי. התלמידים דגמו מקלדות מחשב בשש מחלקות אשפוז בבית החולים בשני שלבים: השלב הראשון היה לפני שבוצע חיטוי למקלדות באמצעות מגבונים אנטי בקטריאליים (מגבונים סטנדרטים המכילים 70 אחוזי אלכוהול), והשלב השני היה לאחר החיטוי.

הדגימות הועברו למעבדה המיקרוביולוגית שבה נבדקה כמות החיידקים הכללית, ונערכו בדיקות נוספות להימצאות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. התלמידים ביצעו גם איסוף דגימות דומה ממפסקי חשמל ומידיות של דלתות בבית הספר שלהם, ותוצאות הניסוי העלו כמה ממצאים מעניינים: לפני פעולות החיטוי נמצאו בכל הדגימות חיידקים מסוגים שונים ובכמויות שונות. למרות הממצאים הללו, באף דגימה של מקלדת לא נמצאה נוכחות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מהסוגים שנבדקו. הממצא המשמעותי ביותר היה זה שעלה מבדיקת הדגימות לאחר החיטוי במגבונים אנטי בקטריאליים – בכל המקלדות שנדגמו לא נמצאה שום נוכחות של חיידקים.

"מקלדת המחשב היא אביזר יומיומי שנמצא במגע אינטנסיבי עם אצבעותינו ולכן טבעי שהיא תהיה מזוהמת בחיידקים מכפות הידיים שלנו", מסביר מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ברמב"ם ד"ר יובל גפן, "בשל כך, כצוות רפואי מטפל, אנחנו מקפידים על ביצוע היגיינת ידיים לפני ואחרי מגע עם חולים".

לדברי מנהלת השירות לזיהומים ברמב"ם ד"ר חיתאם חוסיין, "בהמשך לתוצאות הניסוי אנו ממליצים לנקות את מקלדת המחשב במטלית אנטי בקטריאלית לפחות פעם ביום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר