הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: בועז כהן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: בועז כהן)

רמב"ם במקום האחרון בין מרכזי העל בדוח מדדי הבריאות

הקריה הרפואית רמב"ם הגיעה למקום השישי בין מרכזי העל בדוח מדדי האיכות של משרד הבריאות, שעוקב אחר רמת הטיפול הרפואי של בתי החולים השונים. רמב"ם השיג ציון של 9.79. המרכז הרפואי כרמל במקום השני בין בתי החולים הגדולים

פורסם בתאריך: 20.7.22 13:40

הקריה הרפואית רמב"ם הגיעה למקום השישי והאחרון בין מרכזי העל בדוח מדדי האיכות של משרד הבריאות. המשרד פרסם היום (רביעי) את דוח מדדי האיכות, שעוקב אחר רמת הטיפול הרפואי של בתי החולים השונים במגוון תחומים. בתי החולים בישראל נמדדים ב-75 מדדי איכות שונים כדי להבטיח שהם עומדים בסטנדרט הרפואי המקובל בעולם ובדרישות של משרד הבריאות.

רמב"ם כאמור הגיע למקום השישי והאחרון מקרב מרכזי העל עם ציון של 9.79 לאחר בחינת 13 מדדים. את רמב"ם מקדימים המרכזים הרפואיים סורוקה, סוראסקי, הדסה עין כרם, בילינסון ושיבא תל השומר.

בקרב בתי החולים הגדולים נמצא המרכז הרפואי כרמל במקום השני עם ציון של 9.99 לאחר בחינת 13 מדדים. מקדים אותו בית החולים ברזילי עם הציון 10 לאחר שנמדדו בו 11 מדדים.

 

 

ממשרד הבריאות נמסר כי התוכנית הלאומית למדדי איכות של המשרד שמה לה למטרה עיקרית את קידום הטיפול הרפואי האיכותי בנושאים מרכזיים במערכת הבריאות בישראל, וזאת באמצעות תהליך של מדידת איכות הטיפול ופרסום תוצאותיו לציבור. התוכנית מקיפה תחומים רבים במערכת הבריאות וכוללת מדדים בתחומים טיפת חלב, חברות האמבולנסים, בתי החולים הכלליים, בתי החולים הגריאטריים ובתי החולים לבריאות הנפש.

התוכנית החלה עם חמישה מדדי איכות בבתי החולים הכלליים בשנת 2013, וכבר בשנותיה הראשונות נרשם שיפור משמעותי באיכות הטיפול בעקבות המדידה והפרסום. כיום מונה התוכנית 75 מדדי איכות בחמש מסגרות טיפול שונות. התוכנית פועלת בשיתוף עם המועצות הלאומיות, עם האיגודים המדעיים של ההסתדרות הרפואית בישראל ועם ארגון ה-OECD בבחירת המדדים, בקביעת המתודולוגיה ובניתוח הממצאים.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: "התחרות בין הארגונים סביב ציוני התוכנית היא מנוע לשיפור אך היא צריכה להיות ממוקדת בשיפור אמיתי בתהליכים, יעילה בהשקעת המשאבים והוגנת כלפי כל השותפים. מגיפת הקורונה אמנם עדיין לא מאחורינו אך זו העת להמשיך ולקדם את מערכת הבריאות ואת איכות הטיפול בה בכל תחומי העשייה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר