יועצות כרמל: ד"ר לנה דאין-שגיא וסמאח זועבי עם משתתפי הכנס (צילום: דוברות כרמל)
יועצות כרמל: ד"ר לנה דאין-שגיא וסמאח זועבי עם משתתפי הכנס (צילום: דוברות כרמל)

הכנס הארצי השנתי של היועצים הגנטיים התקיים במרכז הרפואי כרמל

המרכז הרפואי כרמל אירח את הכנס לאחר שלוש שנים, בהן לא התקיימו מפגשים פרונטליים בשל מגפת הקורונה. ד"ר לנה שגיא-דאין מהשירות הגנטי בכרמל: "תחום הייעוץ הגנטי מתפתח לאחרונה בקצב מסחרר, וקיימת חשיבות רבה למפגשים מקצועיים לצורך התעדכנות מתמדת"

פורסם בתאריך: 8.11.22 11:36

המכון הגנטי במרכז הרפואי כרמל אירח את הכנס הארצי השנתי של היועצות והיועצים הגנטיים בישראל. הכנס הוכתר בהצלחה מרובה.

אל הכנס הגיעו כ-100 יועצות ויועצים מכל רחבי הארץ, והוא נפתח במילות ברכה של סמאח זועבי, יועצת בכירה במכון לגנטיקה בכרמל. ד"ר לנה שגיא-דאין, מנהלת שירות גנטי טרום-לידתי בכרמל וד"ר בני רביב, סגן מנהל בית החולים, בירכו גם הם. יצוין, כי הכנס התקיים לראשונה אחרי שלוש שנים בהן לא היו מפגשים בעקבות תקופת הקורונה.

היועצות הגנטיות: גל לרום, גילי רזניק-לוי ואיאת חלאילה (צילום: דוברות כרמל)

היועצות הגנטיות: גל לרום, גילי רזניק-לוי ואיאת חלאילה (צילום: דוברות כרמל)

הכנס כלל הרצאות של מרצים מקצועיים ומובילים בתחומם. עו"ד ד"ר סיון תמיר פתחה את הכנס בהרצאה על "היבטים אתיים ומשפטיים של בדיקות גנטיות זמינות ישירות לצרכן". ד"ר שגיא-דאין דיברה על תוצאות מפתיעות של מחקרי שבב גנטי בהריון, הסבירה על חישוב חדירות (הסיכוי לביטוי קליני) של ממצאים גנטיים שונים, וסיימה בתיאור ההשפעה של שינוי מילה אחת בטופס ההסכמה לבדיקת שבב ציטוגנטי בהריון על שיעור הדיווח של ממצאים גנטיים בעלי משמעות לא ברורה.

ד"ר מיכל ברקנשטט, זוכת פרס קידום הייעוץ הגנטי (צילום: דוברות כרמל)

ד"ר מיכל ברקנשטט, זוכת פרס קידום הייעוץ הגנטי (צילום: דוברות כרמל)

ד"ר מרינה בר שי, מומחית בפסיכיאטריה בהתמחות-על בגנטיקה קלינית, הרצתה על "גנטיקה ופסיכיאטריה והיחסים ביניהם", וד"ר לילך שמר, מנהלת היחידה לנוירולוגיית ילדים ומנהלת המכון להתפתחות הילד, העבירה הרצאה על "גנטיקה ואפילפסיה". ד"ר שלומי שגיא, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון הרצה בנושא "מאחורי דלתות סגורות – ועדות-על להפסקות הריון".

 

 

בכנס הוענק פרס ע"ש היועצת הגנטית ענאן יונס ז"ל על התרומה לקידום הייעוץ הגנטי בארץ לד"ר מיכל ברקנשטט, היועצת הגנטית הזוכה לשנת 2022. הענקת הפרס הייתה בנוכחות הוריה ובנותיה של ענאן יונס. עמליה הררי שחם, יועצת גנטית בכירה במכון לגנטיקה בכרמל, הקריאה מכתב מרגש על פעילותה של ענאן יונס בתחום הייעוץ הגנטי, ואף עין באולם לא נשארה יבשה.

היועצת זועבי: "הכנס היה מאוד מוצלח ופורה, והכי חשוב שהייתה בו אווירה חיובית. סוף סוף הצלחנו לארגן  מפגש פרונטלי בין היועצות והיועצים הגנטיים בארץ אחרי שלוש שנים, בהן הכנס לא התקיים, וזה מאוד חשוב לשמור על המפגשים האלה הן מבחינה חברתית והן מקצועית".

טקס הענקת הפרס ע"ש ענן יונס ז"ל (צילום: דוברות כרמל)

טקס הענקת הפרס ע"ש ענן יונס ז"ל (צילום: דוברות כרמל)

ד"ר שגיא-דאין: "תחום הייעוץ הגנטי מתפתח לאחרונה בקצב מסחרר, וקיימת חשיבות רבה למפגשים מקצועיים לצורך התעדכנות מתמדת. בשנים האחרונות חלו התפתחויות רבות בתחום הבירור הגנטי, כולל בדיקה גנטית למחלת ניוון שרירים על שם דושן במסגרת סקר אוכלוסייה, בדיקת סקר לאיתור מוטציות שכיחות בגנים BRCA1 ו-BRCA2 לנשים ממוצא אשכנזי, האפשרות לבצע בדיקות ריצוף נרחבות כמו פאנל גנטי ובדיקות אקסום במסגרת סל השירותים או במימון משרד הבריאות ועוד. שינויים אלה מחייבים עדכונים ודיונים בצוות רב משתתפים. כמו כן, יש ערך רב בהיכרות בין אנשי הצוות המקצועי בכלל הארץ, להגברת שיתופי פעולה עתידיים. לכבוד הוא לנו כי הכנס הארצי הראשון לאחר הפסקה של מספר שנים התקיים בכרמל, ואני חושבת שמארגנות הכנס הצליחו במשימה זו, ובגדול".

ד"ר אמיר פלג, מנהל המכון הגנטי בכרמל, סיכם במילות תודה למארגנות הכנס, היועצות סמאח זועבי ועמליה הררי-שחם, ואיחל לכנסים רבים ומוצלחים מסוג זה בעתיד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר