חנוכת מבנה המרפאה המחודש ברחוב הגפן לאחר השיפוץ (צילום: צבי מינקוביץ)
חנוכת מבנה המרפאה המחודש ברחוב הגפן לאחר השיפוץ (צילום: צבי מינקוביץ)

מרכז ייחודי ומתקדם לטיפול במחלות ריאה בכללית בחיפה

אבחון מהיר של סרטן ריאה, טיפול במחלות ריאה שונות  ומערך שיקום ריאה נרחב – במרפאת הריאות "הגפן" של כללית בחיפה עושים הכל, כדי לסייע למטופלים להתמודד עם מגוון מחלות הריאה המאפיינות את האזור וממשיכים בהרחבת השירותים כדי שכל אזור הגליל המערבי והצפון ייהנו ממערך ריאות זמין, מקצועי וחדשני

פורסם בתאריך: 13.11.22 12:49

מרפאת הריאות של כללית ברחוב הגפן בחיפה נחשבת לאחת המרפאות הגדולות בארץ, כשהיא מקבלת כ-1,300 מטופלים בכל חודש מאזור חיפה, הגליל המערבי והצפון. המטופלים מבקשים לעצמם רפואת ריאות מתקדמת, חדשנית ועם מומחים מהשורה הראשונה.

השירות הניתן בקהילה משולב עם מכון הריאות במרכז הרפואי כרמל, קונספט ייחודי במסגרתו הרופאים המטפלים והאחראים על תחומים שונים במרפאה הם גם הרופאים שמקבלים את המטופל בכרמל לבדיקות נוספות במידת הצורך.

"מטופל שנבדק במרפאה וזקוק לטיפול או בדיקה שנעשים בבית החולים, יקבל את התור לבדיקה כבר בביקור במרפאה, כאשר הרופא אשר בדק אותו במרפאה יפגוש אותו בבית החולים ויבצע את הבדיקה", מסביר פרופ' יוחאי אדיר, מנהל המרכז ומנהל מערך הריאות של כללית חיפה וגליל מערבי והמרכז הרפואי כרמל.

במרפאה יש מחלקת שיקום ריאות פעילה וגדולה במיוחד, אליה מגיעים אנשים הסובלים מפוסט קורונה, אנשים הזקוקים לשיקום ריאה ומטופלים שחולים במחלות ריאה שונות המצריכות הליכי שיקום.

"מרפאת הריאות שלנו עובדת כ-one stop shop. המטופל מגיע ועושה באותו היום תפקודי נשימה, צילום חזה אם צריך, בדיקת רופא ריאות ובסוף הבדיקה הוא מקבל הסברים על הטיפולים והוראות הטיפול מהאחות. אם יש צורך בבדיקות נוספות הוא ניגש למשרד, ובו במקום מבצעים את התיאומים וקובעים לו תור לביקורת", מסביר פרופ' אדיר.

במרפאה, שנחשבת לאחת הגדולות בארץ, עובד צוות רב מקצועי, המונה תשעה רופאים בכירים ועוד שישה מתמחים במחלות ריאה, צוות אחיות בניהולה של לריסה בויים וצוות משרד בניהולו של עמית לביא. בנוסף ישנם מחלקת תפקודי ריאות ומכון רנטגן. "אנחנו מתאמים תורים ונותנים שירות במקום לכל מטופל שמגיע אלינו, ובכך מונעים את טרטור המטופלים וחוסכים להם ביורוקרטיה", מספר עמית לביא, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז.

אבחון מהיר של סרטן ריאה

המשמעות של אבחון מוקדם של סרטן ריאה היא קריטית, ולפני מספר שנים הוקם שירות לאבחון מהיר של מרפאת הריאות ובית החולים כרמל, שמאפשר פנייה ישירה של רופאי משפחה וזימון מהיר של המטופל לבדיקות אבחנתיות המאפשרות את קביעת הטיפול המתאים בתוך זמן קצר.

 

 

רפואת ריאות תעסוקתית

בימים אלה מוקם במרפאה שירות חדש וייחודי בארץ החיוני במיוחד לתושבי הצפון: רפואת ריאות תעסוקתית. פרופ' אדיר: "באזור חיפה והצפון עובדים רבים מפתחים מחלות ריאה על רקע תעסוקתם, למשל אנשים שעובדים עם שיש, עם חומרי פלסטיק ובמאפיות. לכן פתחנו לאחרונה שירות יחד עם המרפאה התעסוקתית למטופלים הללו ואנחנו מתכוונים לפתוח בעתיד מעבדה ייעודית המסייעת לאבחון מחלות ריאה תעסוקתיות".

מרפאה לטיפול בשחפת

במרכז לטיפול במחלות ריאה פועלת מרפאה לטיפול בשחפת, אחת מתשע המרפאות בארץ. המרפאה נותנת שירות למטופלי כל הקופות בתחום המניעה והטיפול במחלת השחפת. "אנו נותנים שירות בתחום המניעתי לשחפת לאנשים אשר נחשפו לאדם עם שחפת, עובדים לפני תחילת עבודה, מטופלים לפני טיפול ביולוגי וכן מטפלים ועוקבים אחר חולים עם שחפת פעילה", מסבירה לריסה בויים, מנהלת הסיעוד של המרכז.

בספטמבר השנה נחנך מבנה המרפאה המחודש ברחוב הגפן בנוכחות יו"ר הליגה למלחמה בשחפת יצחק שמיר וחברי עמותת רוטרי חיפה, ד"ר אבי גולדברג, מנהל המרכז הרפואי כרמל, רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, וחברי הנהלת המחוז והמנהלת וצוות המרכז לטיפול במחלות ריאה.

רונן נודלמן בירך במעמד ההשקה החגיגית ואמר: "אני מודה לפרופ' יוחאי אדיר על קידום המרפאה המשותפת למחוז ולמרכז הרפואי כרמל על מתן שירות חשוב וייחודי זה לתושבי מרחב חיפה והצפון. לחברי הנהלת הליגה למחלות ריאה ולרוטרי חיפה, תודה על התמיכה, הליווי והסיוע הכספי לאורך השנים. המרפאה ברחוב הגפן נמצאת במתקן יוקרתי עם תשתית מצוינת למתן מגוון רחב של שירותים בתחום רפואת הריאות ומחלת השחפת, ובימים אלו אנו בוחנים הקמת שירות שיקום לב בשיתוף בית החולים כרמל שיתווסף למגוון השירותים הניתנים במרפאה היום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר