צוותי המלר"ד במהלך התרגיל (צילום: ירון חזן ואלי דדון)
צוותי המלר"ד במהלך התרגיל (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

במרכז הרפואי כרמל מוכנים לכל תרחיש

תרגיל חירום רחב היקף, בהשתתפות עשרות צוותים רפואיים, כוחות ביטחון, רכבי הצלה, מנופים וסולמות פינוי מגובה נערך היום (ראשון) בהצלחה במרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 27.11.22 12:14

רכבי כיבוי והצלה רבים מילאו הבוקר (ראשון) את שטח בית החולים כרמל, כשברקע צפירות עולות ויורדות. עם הכרזת אירוע רב נפגעים הגיעו עשרות צוותים ממחלקות בית החולים השונות לתגבר את צוות המחלקה לרפואה דחופה, בזמן שצוותי ההתערבות של מחלקות האחזקה, השינוע והביטחון מיהרו לסייע לצוות המחלקה האורתופדית, שבאחד מחדרי האשפוז שלה פרצה אש.

צוותי הרפואה והסיעוד של מחלקות האורתופדיה והכירורגיה הפלסטית, יחד עם צוותי ההתערבות של בית החולים, הפגינו מיומנות מרשימה בחילוץ נפגעים ופינוים, בקרת תשתיות, כיבוי שריפה וחבירה עם גורמי ההצלה. נפגעים ממחלקת האשפוז פונו בנוהל פינוי בהול למחלקות שכנות ולמחלקה לרפואה דחופה על ידי אנשי מחלקת השינוע של בית החולים ובהנחיית צוות המחלקות.

צוות שעת חירום של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

צוות שעת חירום של המרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון, ירון חזן)

לא להיבהל. מדובר בתרגיל מרכזי שנערך במסגרת שבוע החירום המוסדי במרכז הרפואי כרמל, בניהולו של ד"ר בני רביב, סגן מנהל בית החולים ומנהל שעת חירום. ד"ר רביב: "מטרת התרגיל היא בדיקת היערכות כל מכלולי בית החולים להתמודדות עם תרחיש חירום מורכב, ונבחנו בו מתארים שונים ויכולות רבות".

במסגרת שבוע החירום המוסדי בוצעו הדרכות ותרגולי חירום של כל מחלקות בית החולים, כולל פינוי נפגעים מדומים והפעלת מכונות עשן בכלל המחלקות. נוסף על כך, בוצע תרגול של כל היחידות המיוחדות של בית החולים, אשר מטפלות בחולים הכי מורכבים – יחידות טיפול נמרץ, דיאליזה, חדרי ניתוח והתאוששות, פגייה וחדרי לידה, על מנת שבשעת חירום, חלילה, יינתן המענה המיטבי לחולים אלו.

צוותי המלר"ד במהלך התרגיל (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

צוותי המלר"ד במהלך התרגיל (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

ההדרכות בוצעו על ידי אחות שעת חירום של בית החולים, מרינה ניחנוביץ', מנהל הביטחון ניר רוגר ומנהל הבטיחות של בית החולים, אלי קיסר. כמו כן, מדי בוקר הועברו לרופאי בית החולים הרצאות בנושאי היערכות. את ההרצאות העבירו ד"ר רביב לרופאים ומרינה ניחנוביץ' לסקטורים אחרים. "כל מחלקה בבית החולים מצוידת בתיק וציוד חירום, ונדרשת לשלוט בתגובה ראשונית לטווח רחב של מצבי חירום", מציין דוקטור רביב.

 

 

ד"ר סלים חלבי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה: "כל צוותי המחלקה שלנו מיומנים ומנוסים באירועי שעת חירום מורכבים. אנו שוקדים לאורך כל השנה על תרגול והכנה של הצוותים לכל התרחישים ואין ספק שרואים את המיומנות וההצלחה של הצוותים בתפעול התרגיל בשטח".

תרגיל פינוי באמצעות מנוף גבהים (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

תרגיל פינוי באמצעות מנוף גבהים (צילום: ירון חזן ואלי דדון)

ד"ר רביב: "מדובר בתרגיל גדול ומורכב שדימה רעידת אדמה אירוע רב נפגעים ושריפה בבית החולים. אני שמח על כי צוותי בית החולים עמדו ביעדי התרגיל והפגינו מיומנות שליטה ותפעול מעולים של כלל אמצעי שעת החירום. אני גאה בצוותים שלנו ומבקש להודות אישית לכל המעורבים בהכנות ובביצוע שבוע חירום מורכב זה – מרינה ניחנוביץ', ניר רוגר ואלי קיסר, דורי בז'רנו, מהנדס בית החולים, יוסף שמא, סגן מנהל מחלקת האחזקה, מחלקת השינוע בראשות דוב סימון, המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים, עוז יאיר, צוות המלר"ד, מחלקות האשפוז, הרדמה, מכון הדימות, וכמובן יחידות המנהל של בית החולים. להצלחתו של שבוע מורכב כזה נדרשים ארגון והכנות מסודרים, הכנת תיקי תרגיל ומעורבות ומחויבות של כלל בית החולים, וכך היה בבית החולים שלנו השבוע. תודה מגיעה לגברת חמוטל חי, מזכירת סגני מנהל בית החולים וצוות שעת החירום של בית החולים על התיאומים, ההכנות והתקדמות הביצוע של כלל האירועים השבוע. התרגיל רשם הצלחה, כמו בכל תרגיל טוב הפקנו לקחים, אותם עלינו לשפר לקראת הפעם הבאה, וכבר נתחיל בהכנות לתרגיל הבא של בית החולים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר