מימין: ד"ר ברנפלד, ד"ר גנסין, נציגת החברה המפתחת, וד"ר פאדי חאזן (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)
מימין: ד"ר ברנפלד, ד"ר גנסין, נציגת החברה המפתחת, וד"ר פאדי חאזן (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

לראשונה בבית חולים ציבורי בישראל: ניתוח חדשני להשתלת תאי סחוס בברך

בניתוח, שבוצע במרכז הרפואי כרמל בטכנולוגיה חדשנית, נשאבו מהחולה תאי סחוס בריאים והוזרקו לו בחזרה לברך. למחרת הניתוח החולה שוחרר לביתו. מנהל המחלקה האורתופדית בכרמל, ד"ר בני ברנפלד שניתח את החולה: "אנחנו שמחים להיות בקדמת החדשנות לטובת המטופלים שלנו"

פורסם בתאריך: 8.1.23 11:30

ניתוח נדיר להשתלת סחוס בטכנולוגיה חדשנית התקיים לראשונה בבית החולים כרמל. "זו הפעם הראשונה שניתוח בשיטת Autocart מבוצע בבית חולים ציבורי בישראל", עדכן  ד"ר בני ברנפלד, מנהל המחלקה האורתופדית, שניתח את החולה.

החולה סואעד מועתז (26) מסכנין הגיע למחלקה בעקבות כאבים קשים בברך לאחר חבלה. על הניתוח החדשני הוחלט לאחר שעבר בדיקות התאמה ועמד בקריטריונים המחמירים.

"עד כה", מסביר ד"ר ברנפלד, "לא נמצאה בעולם, לצערנו, שיטה אחת טובה לחידוש תאי סחוס, ולראיה, נכון להיום יש מאות שיטות להשתלת סחוס, מה שאומר שאין עדיין שיטה אחת מוכחת טובה. לכן אנחנו, ביחד עם כל אורתופדים ומומחים רבים בכל העולם, מחפשים כל הזמן שיטות וחדשות בתחום. אנחנו מאמינים שבשיטת Autocart החדשנית יבואו סוף סוף המזור למטופלים והתשובה לבעיית השתלת הסחוס".

ד"ר ברנפלד וצוות המחלקה במהלך הניתוח (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

ד"ר ברנפלד וצוות המחלקה במהלך הניתוח (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

"ההליך החדשני, שבוצע לראשונה בכרמל, מתאים בעיקר לטיפול בפגיעות מקומיות בסחוס שנגרמות בדרך כלל מתאונות ספורט. אם למטופל יש פגיעה שממוקמת באזור של נשיאת משקל, עושים בדיקת MRI כדי שיהיה את המידע המדויק ביותר על הפגיעה, ולאחר מכן מתבצעת אנתרוסקופיה (ניתוח זעיר פולשני), שבמהלכה אנחנו מבצעים את כל ההליך והפרוצדורה בלי לפתוח את הברך כלל", מסביר ד"ר אייל גנסין, רופא אורתופד מומחה במחלקה שהשתתף בניתוח.

"בניתוח אנחנו נכנסים פנימה לברך, לוקחים חתיכות סחוס בריאות, שואבים החוצה את החומר הסחוסי במערכת מיוחדת, מחברים את חלקי הסחוס הבריא עם חומר מיוחד ו-50 CC דם של החולה. את כל זה אנחנו מכניסים לצנטריפוגה עם דבק מיוחד, ובסוף התהליך אנו מחזירים את הקוקטייל המחודש לברך של המטופל. אחרי שהשטח נקי ויבש אנו מדביקים את החומר במקום. אנו מצפים, כי מהגדילה של החומר המורכב שהוכנס, יגדל בהמשך סחוס חיוני".

 

 

הניתוח המיוחד בוצע בשיתוף פעולה עם חברת arthrex, שהיא בעלת הטכנולוגיה המיוחדת. עד כה בוצעה השתלת הסחוס בשיטה זו ב-9,000 מטופלים ברחבי העולם, ועתה, כאמור, לראשונה גם בבית חולים ציבורי בארץ – במרכז הרפואי כרמל.

"המחקרים שנעשו עד כה הראו שבתוך שישה חודשים נבנה סחוס איכותי כמו שהיה", מעדכן ד"ר פאדי חאזן, סגן מנהל המחלקה האורתופדית.

חומר הסחוס מוכן לטיפול (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

חומר הסחוס מוכן לטיפול (צילום: מיכל קליינברג, דוברות המרכז הרפואי כרמל)

המטופל מועתז שוחרר לביתו ביום למחרת הניתוח. בביקורת שנעשתה כשבוע לאחר הניתוח סיפר מועתז, כי הוא מרוצה מאוד מהתוצאות וכי הוא לא סובל מכאבים כלל. לדבריו, היה עובר התהליך שוב בלי להסס.

ד"ר ברנפלד מעדכן, כי בעוד כחצי שנה יוזמן מועתז לביקורת, הכוללת בדיקת MRI, כדי לוודא שהסחוס החדש שהושתל לו מתפקד כסחוס בריא לכל דבר. "אני גאה בהישגי המחלקה שלנו בכרמל ושמח להוביל ביחד איתה הכנסת טכנולוגיות מהמובילות בעולם", אומר ד"ר ברנפלד, "אני מאמין בצוות הרופאים והמומחים ובצוות הסיעודי, המעניק טיפול מסור ומקצועי לכל מטופל ומטופל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר