ד"ר עלוית עם צוות מחלקת עיניים, מחלקת ילדים וצוות החדשנות (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)
ד"ר עלוית עם צוות מחלקת עיניים, מחלקת ילדים וצוות החדשנות (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)

המרכז הרפואי כרמל זכה במקום הראשון בתוכנית היוקרתית של כללית "מאתגר לפתרון"

הרעיון שנבחר הוא פיתוח אפליקציה חדשנית לעידוד הטיפול בעין עצלה בילדים. ד"ר עלוית וולף, רופאה בכירה במחלקת עיניים בכרמל, שהובילה את הנושא: "אני שמחה על הבחירה באתגר וברעיון שלנו. המרוויחים הגדולים מהפתרון שלנו יהיו הילדים"

פורסם בתאריך: 9.1.23 16:47

תוכנית "מאתגר לפתרון", תוכנית היזמות והחדשנות של כללית, הגיעה לסיומה ונבחרו הפרויקטים הזוכים.

זהו המחזור השלישי של התוכנית, ומתוך כ-60 צוותים שהגישו אתגרים, רק שמונה עברו את הסינון הראשוני. שלושה פתרונות העפילו לגמר במפגש שיפוט בראשות מ"מ מנכ"ל כללית אלי כהן. הפתרון שזכה ונבחר הוא Eyesee של צוות המרכז הרפואי כרמל ומרחב חיפה וגליל מערבי של כללית.

ד"ר עלוית וולף, מומחית ברפואת עיניים ממחלקת העיניים בכרמל ומי שהובילה את הרעיון והנושא: "מדובר באפליקציה לעידוד הטיפול בעין עצלה בקרב ילדים בעזרת אלמנטים של משחק. האפליקציה מסייעת במעקב אחר התקדמות הטיפול להורה ולצוות המטפל. האפליקציה כוללת יכולת זיהוי הרטייה על עינו של הילד, פעילות מותאמת גיל להעברת זמן הטיפול, הערכת משך הטיפול כולל התראות לגבי הזמן שנותר וצבירת תמריצים לעידוד המשך הטיפול. כל אלה מאפשרים את הגברת היענות הילד וההורה לטיפול, משפרים את חוויית המטופל, מגדילים את סיכויי הריפוי ומפחיתים עומס על המרפאות".

ד"ר עלוית וולף במרפאת עיניים ילדים (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)

ד"ר עלוית וולף במרפאת עיניים ילדים (צילום: ירון חזן, דוברות כרמל)

ד"ר שרון קמה, מנהלת החדשנות בכרמל: "הפתרון שלנו יזכה להיכנס לתוכניות העבודה כבר בשנה הקרובה במטרה להגיע להטמעה בכל הכללית. את הפתרון הובילה ד"ר וולף, בסיועם של ד"ר אלינה מלמוד, ד"ר אורי וגנר ופרופ' אורן טומקינס, מנהל מחלקת עיניים, אשר ליווה את התהליך בכל שלביו, לצד חברי הצוות מבית החולים וממחוז חיפה וגליל מערבי: איילת סמרלי, יעל ניימרק, ד"ר שני ברוש, פאתן זיידן, חלי רוסטוקר ואנוכי. כל אחד מחברי הצוות הביא זוויות ראייה מעולמות הידע הייחודיים לו, ובעזרת כל אחת ואחד נוצר פתרון הנותן מענה מקצועי, שירותי וחדשני לליקוי הראייה השכיח ביותר בקרב ילדים".

 

 

תוכנית החדשנות "מאתגר לפיתרון" מזמינה צוותים להציג אתגרים, אותם הם פוגשים במסגרת עבודתם, תוך חיבור בין העולמות הקליניים והטכנולוגיים, כשהמטרה היא לייצר פתרונות בעלי ערך בתחומים שונים ולמצב את כללית בחזית הטכנולוגיה והחדשנות. השנה הוזמנו הצוותים מכל רחבי הכללית לשתף פעולה כדי למצוא פתרונות לשני אתגרי על: כיצד נצמצם את המאמץ מצד המטופל לקבלת טיפול מיטבי ואיכותי וכיצד נייצר חוויית מטפל/צוות מקצועי מעצימה.

יעל ניימרק, מנהלת שירות ושימור של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הביאה לאתגר את קול ההורים והילדים ותרמה לעיצוב פתרון בהתאם לאסטרטגיית הכללית בתחום חוויית המטופל והמטפל.  ביחד עם הצוות למדה את האתגר וביצעה תחקיר מקדים בקרב ההורים והילדים כדי לדייק את הכלי המוצע להם, לשמוע מהם על חווית השימוש בו ולפתח עבורם פתרון הולם.

במהלך התוכנית עבדו על האתגרים צוותים מגוונים ורב תחומיים שהביאו כל אחד את הניסיון וזווית הראייה שלו ובאמצעות תהליך מובנה וליווי של נציגים מחברת EY ורות לוי ושחף שניר ממערך החדשנות, הגיעו המובילים שהגיעו לכדי אפיון סופי של הפתרון.

"אני שמחה שהחזון שלנו הופך למציאות", סיכמה ד"ר קמה, "הצוות יוצא עכשיו למסע הפיתוח שבסיומו נעצב מחדש את הטיפול במטופל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר