חלי רוסטוקר וד"ר שרון קמה (צילום: אלי דדון)
חלי רוסטוקר וד"ר שרון קמה (צילום: אלי דדון)

"הכישלון הוא לא יותר מאשר הזדמנות, ומעבר לכך השמיים הם הגבול"

במרכז הרפואי כרמל פועל מרכז חדשנות שמטרתו לאתר וליישם פתרונות חדשניים לאתגרים מהותיים בפעילות בית החולים לטובת טיפול מיטבי במטופלים. לרגל יום החדשנות שחל השבוע ראיינו את מנהלת החדשנות במרכז הרפואי כרמל ד"ר שרון קמה

פורסם בתאריך: 23.2.23 15:23

זה כשנתיים פועל במרכז הרפואי כרמל מרכז חדשנות שמוביל תהליכים ופרויקטים שנולדו מתוך בית החולים, ביוזמת הצוותים ובשיתופי פעולה פנימיים וחוץ אירגוניים. "מטרת המרכז", אומרת ד"ר שרון קמה, מנהלת תחום החדשנות בכרמל, "הוא לאתר וליישם פתרונות חדשניים לאתגרים מהותיים בפעילות בית החולים לטובת טיפול מיטבי במטופלינו. ארגוני בריאות הם ארגונים שמרניים באופן היסטורי, בעוד שכדי לקדם חדשנות צריך לקבל מציאות נוטלת סיכונים ומשתנה במהירות".

פורום מקדמי החדשנות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

פורום מקדמי החדשנות במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

ד"ר קמה מוסיפה: "אחת המטרות בהקמת המרכז היא שינוי התרבות הארגונית לתרבות שמעודדת עבודה בשפה של בעיות, חשיבה יצירתית על פתרונות והתנסות מהירה במגוון רחב של אמצעים למתן שירות וטיפול טוב יותר. טמונה כאן הזדמנות שלנו לנצל את התקופה המדהימה שבה אנחנו חיים ואת הטכנולוגיה פורצת הדרך, כדי לתת מענה לסוגיות משמעותיות שמעסיקות אותנו ואת מטופלינו, שכן במקומות של אי וודאות טמונה ההזדמנות".

 

 

חלי רוסטוקר, מובילת הפרויקטים בחדשנות בכרמל: "אנחנו יודעות שהדרך להטמעה מוצלחת של תהליכים עוברת דרך התנסויות רבותף ולכן אחד ממדדי ההצלחה שלנו הם מספר תוכניות הפיילוט והוכחות היתכנות שמקודמות אצלנו כמענה לאתגרים. ברור לנו שהדרך רצופה חסמים, אבל כאשר האתגרים מהותיים ועומדים מאחוריהם צוותים מסורים ומחויבים שמעוניינים בשינוי, העבודה הקשה פוגשת לבסוף הזדמנות ואנחנו שם כדי לוודא שזה יקרה".

מוסיפה ד"ר קמה: "פרויקט שאנחנו מאוד גאות בו הוא הקמת מרפאת עיניים וירטואלית לילדים – יוזמה של רופאת עיניים בכירה במחלקת עיניים, ד"ר עלוית וולף, בתמיכה של מנהל המחלקה ובעבודת צוות רב סקטוריאלית של צוותים מבית החולים וממחוז חיפה וגליל מערבי של כללית. הם חלמו, יזמו וכעת מפתחים שירות שאין כמוהו ברמה העולמית – מרפאת עיניים לילדים עם מעטפת דיגיטלית ואמצעי בדיקה מתקדמים שיאפשרו אבחון ומעקב בתחום העיניים.

צוות פרויקט העיניים הזוכה עם צוות החדשנות כרמל (צילום: אלי דדון)

צוות פרויקט העיניים הזוכה עם צוות החדשנות כרמל (צילום: אלי דדון)

"הפרויקט זכה בתחרות יוקרתית של כללית שנקראת 'מאתגר לפתרון' ובמימון באמצעות קול קורא של משרד הבריאות, ובכך נוצרה כאן הזדמנות לעיצוב מחדש של מתן השירות בתחום החשוב הזה. אנחנו עובדות ביחד עם חברות מסחריות, ארגונים באקדמיה, מובילי חדשנות במוסדות רפואיים ומשרד הבריאות. קמה כאן קהילה גדולה של מקדמי חדשנות שמקדמים ביחד טרנספורמציה, שאת התוצאות שלה אנחנו רואות כבר היום. כל עוד לא מפחדים להיות יזמים ולהתנסות, תוך ההבנה שכישלון הוא לא יותר מאשר ההזדמנות לשדרג את האסטרטגיה שלך, השמיים הם הגבול.

"מרגש לראות איך אפשר ליזום ולהגשים רעיונות שעושים שינוי ברמת הטיפול הרפואי וקידום הבריאות, עד השפעה על שוק הבריאות תוך שינויים אסטרטגיים של האופן בו אנחנו צורכים שירותי בריאות. יום חדשנות שמח לעובדי כרמל ולפורום מקדמי החדשנות שלנו, אנו מודות לכם על שנה מלאת עשייה ואתגרים", מסכמת ד"ר קמה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר