ד"ר מחמוד אבו עקל (צילום: דוברות כללית)
ד"ר מחמוד אבו עקל (צילום: דוברות כללית)

השתלמות מהלב

בשורה למטופלי כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, הסובלים מאי ספיקת לב: ד"ר מחמוד אבו עקל, מומחה בקרדיולוגיה, הראשון בארץ שעשה התמחות-על באי ספיקת לב מתקדמת, עומד לרשותכם במרכזים הרפואיים לין וזבולון

פורסם בתאריך: 2.4.23 14:05

ד"ר מחמוד אבו עקל, מומחה בקרדיולוגיה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, הוא הראשון בארץ שסיים השתלמות עמיתים (התמחות-על) מוכרת באי ספיקת לב מתקדמת בבית החולים בילינסון. עוד במהלך ההתמחות פתח מרפאה לאי ספיקת לב במרכז לרפואה יועצת זבולון, שבזכותה נחסכים מהחולים אשפוזים מיותרים בבתי החולים. הוא בן 36, תושב ערערה, את ההתמחות ברפואה פנימית עשה בבית החולים מאיר ובקרדיולוגיה התמחה במרכז הרפואי כרמל.

"שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי להיות הראשון בארץ שמשתלם בתחום חשוב זה. ההשתלמות תרמה לי רבות מקצועית ואישית כאשר במהלכה התגבשה זהותי כרופא אי ספיקת לב", משתף ד"ר אבו עקל.

אי ספיקת לב היא מחלה שכיחה בארץ ובעולם. חולים באי ספיקת לב עלולים לסבול מתוחלת חיים קצרה ומאיכות חיים ירודה: להתקשות בפעולות שכרוכות במאמצים פיזיים (למשל, לעלות במדרגות) ולסבול מתופעות כמו קוצר נשימה בשעות הלילה ובצקות באיברי גוף שונים ובהם הריאות והרגליים. המטופלים שסובלים מאי ספיקת לב עלולים להתאשפז שוב ושוב ואף נשקפת סכנה לחייהם. תחום זה נמצא בלמידה והתפתחות מתמדת וכיום קיימים מספר קווים של טיפול, החל מטיפול תרופתי, דרך מכשירים וקוצבים מיוחדים ועד השתלת לב מלאכותי או השתלת לב מתורם.

 

 

במקביל להשתלמותו, ד"ר אבו עקל לקח חלק בפתיחת המרפאה לאי ספיקת לב בזבולון. מדובר במרפאה ייחודית בתוך מחלקת קרדיולוגיה, שנותנת מענה לחולי אי ספיקת לב של כללית ברחבי המחוז. מהנתונים עולה שהודות לפתיחת המרפאה, חלה ירידה במספר האשפוזים של חולים באי ספיקת לב. בימים אלה מתרחב השירות גם למרכז הרפואי לין בחיפה.

"אני מברכת את ד"ר אבו עקל עם סיום ההשתלמות באי ספיקת לב והשתלבותו במרפאות הייחודיות בזבולון ובלין", אמרה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, "תחום הקרדיולוגיה מתקדם כל העת, ואנו פועלים ליישם בקהילה את המתודולוגיות העדכניות ביותר ובפרט בכל הקשור לאי ספיקת לב, ממנה סובלים מטופלים רבים בחיי היומיום שלהם. הקשר ההדוק בין המרפאות בקהילה למחלקות קרדיולוגיה בבתי החולים של כללית מאפשרים לנו לפתח את השירות ולהיות בקדמת התחום".

"המוטו שלי בחיים הוא אהבת האדם והעזרה לזולת. לכן בחרתי ללמוד רפואה. אני קם בבוקר במטרה לעזור לאנשים ולהקל על סבלם. בחרתי לעבוד בכללית, כי כאן המטופלים במרכז. המסר שלי למטופלים הוא להיות אופטימיים וחיוביים. זה מאוד עוזר בטיפול. אמנם אי ספיקת לב היא מחלה יחסית קשה, אך כיום ישנן תרופות טובות וטיפולים מתקדמים שיכולים לעזור בטיפול במחלה", מסכם ד"ר אבו עקל.

את ד"ר אבו עקל ניתן לפגוש במחלקת קרדיולוגיה במרכזים הרפואיים לין וזבולון של כללית במחוז. לתיאום תור, לאחר הפניית הרופא המטפל, יש לפנות למחלקת קרדיולוגיה בלין וזבולון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר