הקריה הרפואית רמב"ם והמרכזים הרפואיים כרמל ובני ציון (צילומים: דוברות המרכז הרפואי כרמל, תמיר אסרף)
הקריה הרפואית רמב"ם והמרכזים הרפואיים כרמל ובני ציון (צילומים: דוברות המרכז הרפואי כרמל, תמיר אסרף)

באיזה בית חולים חיפאי הכי כדאי ללדת?

ממידע שהועבר לתנועה לחופש המידע על ידי המרכזים הרפואיים ברחבי ארץ עולה כי בשנת 2022 בחיפה הכי הרבה נשים בחרו ללדת בקריה הרפואית רמב"ם, הכי מעט לידות שקטות נרשמו במרכז הרפואי כרמל, ובמרכז הרפואי בני ציון חל זינוק בשימוש בזריקת אפידורל. ואיפה הכי הרבה לידות הסתיימו בניתוח קיסרי

פורסם בתאריך: 11.7.23 13:24

הקריה הרפואית רמב"ם היא בית החולים החיפאי שהכי הרבה נשים בחרו ללדת בו בשנים 2021 ו-2022. בשנת 2021 עמד מספר הלידות של עובר חי ברמב"ם על 4,513, ובשנת 2022 על 4,124 – כך עולה ממידע שהועבר לתנועה לחופש המידע על ידי המרכזים הרפואיים בארץ, ופורסם תחת הכותרת "באיזה בית חולים כדאי ללדת? התנועה חושפת את ההתערבויות בלידה בבתי החולים בישראל בשנים 2022-2021".

במקום השני נמצא המרכז הרפואי כרמל עם 3,853 לידות בשנת 2021 ועם 3,384 לידות בשנת 2022. המרכז הרפואי בני ציון מדורג במקום השלישי והתבצעו בו 2,843 לידות בשנת 2021 ו-3,234 בשנת 2022.

נתונים נוספים:

 

 

 

 

בדברי ההסבר לפרסום נכתב באתר התנועה: "כבר שש שנים שהתנועה לחופש המידע עוקבת אחרי ההתערבויות בלידה בבתי החולים בישראל ובודקת איפה נשים בחרו ללדת". את פרויקט המעקב אחרי לידות בתנועה מנהלת עו"ד יערה וינקלר-שליט עם הסטודנטיות אורי ברדה ודניאל קגן מאוניברסיטת רייכמן במסגרת פרקטיקום חופש המידע בבית הספר למשפטים.

וינקלר: "לנתונים שמסרו בתי החולים יש משמעות גדולה עבור ציבור היולדות בישראל מכיוון שהם מאפשרים לנשים לבחור באופן מיטבי את המקום ללדת בו. במציאות הנוכחית שבה בתי החולים מתחרים על יולדות ולידות, חשוב שתהיה שקיפות של הנתונים האמיתיים לצד פרסומים שיווקיים".

לדבריה, "העובדה שבתי חולים מסוימים בארץ בחרו לא להיענות לבקשה ולא למסור נתונים היא בעייתית לכשעצמה בעידן של שקיפות ציבורית, אך היא חמורה שבעתיים באזורים שבהם אין ליולדות בחירה בין חלופות שונות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר