פרופ' וליד סליבא ומנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)
פרופ' וליד סליבא ומנהל המרכז הרפואי כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

מנהל חדש למחלקה לרפואת קהילה ואפידמיולוגיה במרכז הרפואי כרמל

לתפקיד מונה פרופ' וליד סליבא, שהתחיל את דרכו במרכז הרפואי כרמל לפני 28 שנה כמתמחה צעיר. במסגרת תפקידו הוא יהיה אחראי על מערך החולים הכרוניים של שירותי בריאות כללית

פורסם בתאריך: 4.12.23 13:45

פרופ' וליד סליבא מונה למנהל חדש למחלקה לרפואת קהילה ואפידמיולוגיה במרכז הרפואי כרמל פרופ' סליבא משמש גם יו"ר רשות המחקר של בית החולים, ובכוונתו להוביל את שתי המחלקות בניהולו לרמה הגבוהה ביותר.

פרופ' וליד סליבא התחיל את עבודתו במרכז הרפואי כרמל ב-1995 כמתמחה צעיר במחלקה הפנימית, ומאז, לדבריו, הוא מחובר בכל נימי נשמתו לעבודה ולאנשים בכרמל.

פרופ' סליבא בטקס קבלת כתב המינוי עם נציגי ההנהלה (צילום: אלי דדון)

פרופ' סליבא בטקס קבלת כתב המינוי עם נציגי ההנהלה (צילום: אלי דדון)

כתב המינוי הוענק לפרופ' סבא על ידי מנהל המרכז הרפואי ד"ר אבי גולדברג בטקס מרגש שנערך במשרדי הנהלת בית החולים. באירוע גם ד"ר שני ברוש, סגנית מנהל המרכז הרפואי, ד"ר אריה ביטרמן, יו"ר ועד הרופאים, ד"ר אורי סגול, נציג ועד הרופאים ודלית קלר ממשאבי אנוש.

במסגרת תפקידו כמנהל המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה יהיה אחראי פרופ' סליבא על מערך החולים הכרוניים של שירותי בריאות כללית. המערך מבצע רישום ואיתור של חולים במחלות כרוניות על פי הגדרת משרד הבריאות, וזאת לצורך חישוב תקרת ההשתתפות של החולה הכרוני בעת רכישת תרופות. על בסיס רישום המחלות הכרוניות מבצעת המחלקה של פרופ' סליבא ניטור של התחלואה, במטרה לבדוק תבניות ומגמות בתחלואה.

 

 

נוסף על כך, במסגרת תפקידו, פרופ' סליבא אחראי על התוכנית הארצית לגילוי מוקדם של סרטן השד, שכוללת את מערך הזימון הארצי לממוגרפיה וביצוע ניטור ובקרת איכות על תפקודה של התוכנית. פרופ' סליבא משמש גם יו"ר רשות המחקר שפועלת לקידום המחקר בכרמל.

פרופ' סליבא הוא בעל התמחויות ברפואה פנימית ובבריאות הציבור. הוא נחשב לחוקר מוביל, כאשר תחומי המחקר שלו כוללים, בין היתר, אפידמיולוגיה של מחלות לב, שבץ מוחי, פרפור פרוזדורים, קרישיות יתר והמועילות והבטיחות של תרופות וחיסונים המבוססים על נתונים מהעולם האמיתי. עד כה פרסם פרופ' סליבא כ-200 מאמרים בכתבי עת מהמובילים בתחום הרפואה. לדבריו, הוא רואה חשיבות רבה בליווי והדרכה צמודים של חוקרים צעירים בעלי עניין במחקר והפיכתם לחוקרים עצמאיים בעתיד.

פרופ' סליבא מלמד בפקולטה לרפואה של הטכניון, ובמקביל לעבודתו בבית החולים כרמל כיהן במספר תפקידים בפקולטה לרפואה ובמשרד הבריאות.

פרופ' סליבא: "אני מאמין שעל מנת להצליח לא מספיק לסמוך על היכולות שלך כמנהל, אתה חייב להאמין ביכולתם של אנשי הצוות, לפרגן, להקשיב ולתת להם הזדמנות לשגשג ולפרוח. אני מאמין בהון האנושי וביכולות המקצועיות המצוינות של צוותי המחלקה, ואנחנו מתחייבים להעניק את השירות ברמה המקצועית והאיכותית הגבוהה ביותר לטובת כל מבוטחי שירותי בריאות כללית".

כשיש לו קצת זמן פנוי, פרופ' סליבא אוהב לטפל בגינה וגם לבלות עם המשפחה ולטייל בעולם.

הוא בן 55, תושב שפרעם, נשוי לסוהא, רופאת נשים, ואבא לשלוש בנות – נדין בת 24 סטודנטית ברייכמן לניהול עסקים וכלכלה, מאיה בת 20, שתתחיל השנה את לימודיה בטכניון בהנדסת נתונים ומידע, וקוראל בת 16, תלמידת תיכון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר