מאמני החוסן מקבלים תעודה ממנהל המחוז, רונן נודלמן והנהלת המחוז (צילום: דוברות כללית)
מאמני החוסן מקבלים תעודה ממנהל המחוז, רונן נודלמן והנהלת המחוז (צילום: דוברות כללית)

שומרים על הנפש שלנו: אימוני חוסן בכללית

שירות חדש ופורץ דרך מעניק למטופלים המתמודדים עם מצוקה רגשית אפשרות לאימוני חוסן ממוקדים. המטרה: מתן מענה נקודתי תוך שאיפה לשיפור איכות החיים

פורסם בתאריך: 5.3.24 12:56

אלו ימים מורכבים עבור כולנו. איך שלא נבחן זאת, נדמה כי אירועי 7 באוקטובר הצליחו במובן מסוים לטלטל את חיינו מקצה לקצה. רבים מאיתנו מתמודדים מאז עם תחושה כי הקרקע נשמטה מתחת לרגליהם, בשילוב היעדר תחושת ביטחון אישי ומציאות הטומנת בחובה מדי יום שורה של אתגרים כמותם טרם הכרנו עד היום.

חלק עיקרי מהמציאות החדשה שנכפתה עלינו משפיע, כאמור, גם על היציבות הרגשית בחיינו המשולבת עם תחושות חרדה ובלבול, עד לכדי חרדה של ממש.

בניסיון לספק מענה יעיל ואיכותי מול התרחיש המתואר, כללית השיקה בחודשים האחרונים שירות חדש של "מאמני חוסן". מדובר למעשה בעובדים סוציאליים ובוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה, שעברו הכשרה ייעודית ואינטנסיבית מזורזת על ידי מומחי בית החולים שלוותה לבריאות הנפש מקבוצת כללית. תפקידם נועד לסייע למטופלים להתמודד עם קשיים רגשיים המתעוררים, תוך שאיפה לשיפור איכות חייהם.

מאמן החוסן מיכאל קומטיאני (צילום: דוברות כללית)

מאמן החוסן מיכאל קומטיאני (צילום: דוברות כללית)

יצוין כי השירות מתבצע בעזרת כלים פרקטיים המועברים במהלך "האימון הרגשי", וכאלו שנועדו לאפשר למטופלים התמודדות מיטבית אל מול הקשיים הרגשיים השונים הניצבים בפניהם.

יפעת אלון, מנהלת השירות לעבודה סוציאלית בכללית מחוז חיפה והגליל המערבי ומרכזת התחום, מרחיבה: "אימוני החוסן כוללים התערבות קצרה וממוקדת הנעשית במסגרת מספר מפגשים בודדים, תוך שימוש ב-19 מודולים מובנים המותאמים אישית לצרכי המטופלים. כך למשל, הם מסייעים בהתגברות על חרדות, הפרעות שינה, תסמיני דיכאון ועומס רגשי. האימונים מתאימים בפועל לכל מי שמתמודד עם קשיים רגשיים 'רכים' ומעוניין לשדרג את איכות חייו, חרף הקשיים הטבעיים הטמונים בימים אלה".

 

 

סך הכל הוכשרו במסגרת כללית כ-45 מאמני חוסן מרחבי הארץ. אחד מהם הוא מיכאל קומטיאני, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה העובד במחוז חיפה של כללית, ומי שהחל להעניק אימוני חוסן עבור מטופלי המחוז במרפאת שפרינצק בחיפה וכן במרפאות נוספות של כללית בטירת כרמל.

קומטיאני: "אני מרגיש זכות גדולה לקחת חלק בתוכנית כל כך משמעותית של כללית, שמעניקה מענה זמין עבור הרבה מאוד אנשים שמתמודדים עם מצוקה רגשית ברמה כזו או אחרת. פגשתי עד היום מטופלים שצמאים לידע ולהדרכה ספציפית בתחום. חלקם מצויים בסערת רגשות או בתחושות בלבול. המטרה שלנו היא לנסות ולסייע להם לתפקד בצורה טובה יותר ביומיום שלהם. עצם המיקוד ותחימת מקור הבעיה הרגשית מצליחים ברוב המקרים לעשות עבורם את ההבדל. בנוסף, אימוני החוסן מספקים להם כלים מעשיים שנועדו לשפר עבורם את איכות החיים ולתת מענה למצוקות שהם חשים באופן מיידי. אני רואה מהצד עד כמה האימון הרגשי מיטיב עימם. זה ממלא אותי בסיפוק גדול".

מעוניינים גם אתם להיעזר בשירות מאמני החוסן? פנו לרופא המשפחה או איש צוות במרפאתכם או התקשרו למוקד הארצי 8073*. שנדע כולנו ימים שקטים ורגועים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר