צוות המכון האונקולוגי עם תמונותיהן של התאומות (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות המכון האונקולוגי עם תמונותיהן של התאומות (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בשורה מרגשת: הצליח להביא ילדים לעולם למרות סרטן באשכים

מטופל במכון האונקולוגי של שירותי בריאות כללית הגיע לבדיקת מעקב והפתיע את צוות המכון: לו ולאשתו נולדו תאומות

פורסם בתאריך: 24.8.17 12:04

צוות המכון האונקולוגי של שירותי בריאות כללית קיבל בשורה משמחת לאחר שמטופל בן 36, שחלה בסרטן באשכים, הגיע לבדיקת מעקב אצל הרופאה האונקולוגית ד"ר לריסה לייצין והציג בפניה תמונה של תאומותיו שנולדו לאחרונה.

הצעיר הגיע בגיל 33 למכון האונקולוגי בשל כאבים ונפיחות באשך ימין ואובחן כחולה בסרטן אשכים. לאחר שנותח הוא החל בסדרת טיפולים כימותרפיים הידועים כגורם אפשרי לפגיעה בפוריות, ולכן, עוד לפני הטיפולים הכימותרפיים הוא הופנה לתהליך שימור פוריות במרכז הרפואי כרמל.

במהלך הכימותרפיה האגרסיבית סבל האיש מתופעות לוואי קשות ושקל להפסיק את הטיפולים, אך השלים את סדרת הטיפולים בזכות טיפול שניתן לו על ידי המערך האינטגרטיבי במכוני האונקולוגיה של הכללית במרכזים הרפואיים לין וזבולון בראשותו של פרופ' ערן בן אריה, שכלל התערבויות מתחום הרפואה המשלימה כמו דיקור סיני, דמיון מודרך, טיפול במגע, ליווי רוחני ותרגול. כיום הוא אדם בריא, נשוי לחברתו דאז ואב טרי לתאומות שנולדו תודות לשימור הפוריות.

"סרטן האשכים הוא סרטן הנפוץ ביותר בגברים בגילאים 34-20, ושיעור ההישרדות הממוצע הוא 98 אחוז לחמש שנים", מסבירה ד"ר לייצן, "במקרה זה אובחן המטופל עם סוג נדיר ואגרסיבי של מחלה שנקרא נון סמינומה. בסוג זה של סרטן, לאחר השלמת הטיפול הכימותרפי, מקובל לבצע ניתוח שני לכריתת בלוטות גדולות ברטרופריטונאום. אלה הן בלוטות עם סיכון של כ־40 אחוז לכלול טרטומה שהיא פצצה מתקתקת – גידול שפיר שעלול להפוך לממאיר. אחרי דיונים והתייעצויות עם בתי חולים בארץ ובחו"ל התקבלה החלטה לנתחו, והוא נותח בהצלחה על ידי פרופ' ג'ק בניאל מהמחלקה האורולוגית בבית החולים בילינסון, ואכן נמצאה טרטומה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר