ד”ר טטיאנה גדבאן (משמאל למטה) וצוות המרפאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר טטיאנה גדבאן (משמאל למטה) וצוות המרפאה (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הגיע עם אבנים בכליות, אובחן כסובל מהתקף לב

חייו של מטופל ניצלו תודות לערנותה של ד”ר טטיאנה גדבאן ממרפאת שירותי בריאות כללית, שהתעקשה על עריכת בדיקות נוספות אשר העלו כי מדובר באוטם שריר הלב

פורסם בתאריך: 7.9.17 12:02

בן 53 אובחן כסובל מאוטם שריר הלב לאחר שהגיע לאחת מהמרפאות של שירותי בריאות כללית בחיפה עם בעיות בכליות. חייו ניצלו בזכות ערנותה של ד”ר טטיאנה גדבאן והתעקשותה על עריכת בדיקת נוספות.

האיש הגיע למרפאה כדי לברר תוצאות בדיקת אולטראסאונד כליות שביצע לבירור כאבים במותן, שכן הוא סובל מאבנים בכליה שמאלית זה כמה שנים. הרופאה שעיינה בתוצאות בדיקת הדם התרשמה שרמת הקריאטינין בה היא גבוהה, בערך של 1.66, ולכן תשאלה אותו בנושאים נוספים וערכה לו בדיקות כמו לחץ דם שהתברר כגבוה במיוחד – 190/113. החולה הופנה לחדר אחיות לביצוע מעקב, ובבדיקות חוזרות נמצא שחלה עלייה נוספת ברמת לחץ הדם. הוא דיווח על תחושה לא טובה בגב התחתון לכיוון המותן והוסיף כי כמה ימים קודם סבל מכאבים בצוואר עם הקרנה לכתף אך לא ייחס לכך חשיבות, משום שחשב שעבודתו כנהג אוטובוס גורמת לו לכאבים הנובעים מלחץ בנהיגה.

ד”ר גדבאן לא הרפתה והמשיכה לתשאל אותו אם היו לו כאבים בחזה. האיש נזכר שיום קודם לכן הוא חש כאבים בצוואר שהקרינו ללסת, ותוך ביצוע בדיקת א.ק.ג הוא ציין שיש לו כאבים כמו אלה שמהם הוא סבל ביום הקודם. בא.ק.ג התגלו ממצאים המעידים על אירוע לבבי (התקף לב), והאיש פונה בדחיפות לבית חולים, שם הוא עבר צנתור ואושפז למשך חמישה ימים.

צוות בית החולים ציין בפניו כי למזלו הוא הגיע לטיפולה של רופאה מנוסה, שהתעקשה על המשך בדיקות וכך אבחנה אצלו מצב מסכן חיים והצילה אותו. לאחר ששוחרר מבית החולים הגיע האיש למרפאה כדי להודות לד”ר גדבאן וציין שבזכותה הוא קיבל את חייו במתנה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר