ד"ר קטלין גולדנברג (צילום: ד"ר אירנה רוחקיאן)
ד"ר קטלין גולדנברג (צילום: ד"ר אירנה רוחקיאן)

טיפול מתקדם בבעיות שיווי משקל במרכז הרפואי בני ציון

במחלקת השיקום של בית החולים הופעל מכשיר חדש המסייע בבעיות שיווי משקל והפרעות תנועה שניתן לשימוש מגיל 12

פורסם בתאריך: 6.9.17 06:52

מכשיר חדש שמיועד לטיפול בבעיות שיווי משקל והפרעות תנועה נכנס לשימוש במחלקת השיקום של המרכז הרפואי בני ציון. מנהלת מחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון ד"ר קטלין גולדנברג מציינת כי המכשיר – BalanceTutor של חברת MediTouch הישראלית שהוכנס לאחרונה לפעילות במחלקה – מסייע בתיקון הפרעות תנועה ובעיות בשיווי משקל למניעת נפילות. המכשיר מותאם לחולים הסובלים ממחלה נוירולוגית, למטופלים הסובלים מקשיי הליכה בשל נסיבות אורתופדיות ולנפגעי ספורט. לדבריה, מטופלים כבר מדווחים על שיפור ניכר במצבם לאחר שנעזרו במכשיר.

"זהו מכשיר שמדמה הליכון, כאשר המטופל מחוזק בפלג גופו העליון על ידי רצועות מותאמות, ובכך נמנעת אפשרות של נפילה", מסבירה ד"ר גולדנברג, "המטופל הולך על המכשיר כמו בהליכון רגיל, אך הליכון זה מאפשר לבצע פרטורבציה שגורמת להפרעה תנוחתית, ובכך בעצם 'מכריח' את הגוף לתקן את תנוחתו ולהגיב בתנועה אוטומטית שהגוף באופן רצוני אינו מסוגל לבצע. המכשיר מיועד לטיפול בחולי פרקינסון, טרשת נפוצה, ומחלות אורתופדיות, ולמטופלים לאחר שבץ מוחי, ולמטופלים הסובלים מפגיעות בעמוד השדרה, מחבלת ראש, ממחלות אורתופדיות ומפגיעות ספורט".

המכשיר מסייע בשיפור קצב התנועה, היציבות ושיווי המשקל באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמדמה הליכה איטית או מהירה ויש בו חיישני תזוזה המאפשרים למטפל להתאים את התוכנית הטובה ביותר עבור המטופל. טיפולים במכשיר ניתן לעשות מגיל 12, והוא מצוי בשימוש רב בשיקום אמבולטורי כמו שיקום יום ובמרכז רב תחומי לחולי פרקינסון ולטרשת נפוצה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר