דר שאול גולדשטיין (צילום: אסנת זיבנברג)
דר שאול גולדשטיין (צילום: אסנת זיבנברג)

הוחלף מפרק ידו של כדורגלן עבר

המטופל עבר בהצלחה ניתוח להחלפה שלמה של מפרק שורש כף היד במרכז הרפואי בני ציון. מבית החולים נמסר כי זו הפעם הראשונה שניתוח כזה נערך באזור הצפון

פורסם בתאריך: 26.9.17 08:55

כדורגלן עבר בן 53, שעוסק כיום בהתקנת מטבחים ואשר סובל בשנים האחרונות משינויים ניווניים מפרקיים בידיים, עבר בהצלחה ניתוח להחלפה שלמה של מפרק שורש כף היד. הניתוח המורכב שנמשך יותר משלוש שעות התבצע במרכז הרפואי בני ציון על ידי צוות מומחים בראשותו של מנהל יחידת כף יד במחלקה האורתופדית ד"ר שאול גולדשטיין. מבני ציון נמסר כי זו הפעם הראשונה שניתוח כזה מתבצע באזור הצפון.

ד"ר גולדשטיין: "מטרת ניתוח החלפת מפרק כף היד היא לטפל בשחיקה או בפגיעה בלתי הפיכה של המפרק, לרוב בעקבות דלקת פרקים כרונית ומחלת פרקים ניוונית. מחלות פרקים אלה עלולות לגרום לאובדן השימוש במפרק באופן חמור לאורך זמן, ולא נותרת ברירה מלבד השתלת מפרק כף יד מלאכותי. במקרה זה סבל המטופל במשך זמן רב מכאבים בשורשי כפות הידיים שהקשו באופן ניכר על תפקודו היומיומי. הפתרון היה לבצע קיבוע של המפרק, ובמקביל שקלנו איך לאפשר לו תנועה. בסופו של דבר הוחלט לבצע את הניתוח להחלפה שלמה של מפרק שורש כף היד כדי לאפשר לו תנועה ותפקוד טובים יחסית. לנוכח העובדה שלפני כשנה וחצי המטופל עבר אצלנו ניתוח לאיחוי מפרק שורש כף היד ביד אחת וכדי לאפשר לו לבצע תנועות, הגענו למסקנה שיש צורך בהחלפה שלמה של מפרק שורש כף היד ביד השנייה, כי אחרת לא יהיה ביכולתו לבצע תנועות בכלל ולא יתאפשר לו לתפקד".

לאחר כמה ימי אשפוז שוחרר האיש לביתו. "הוא נמצא במעקב ומצליח לבצע תנועות", מסר ד"ר גולדשטיין, "תקוותנו היא שהוא יוכל לשוב בהדרגה לתפקודו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר