משלחת רופאים מארצות הבלקן במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
משלחת רופאים מארצות הבלקן במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

רופאים זרים עברו השתלמות במרכז הרפואי כרמל

ביחידה למחלות כבד בבית החולים התארחו כ־30 רופאים מארצות הבלקן להרצאות ולהדרכות בדרכי טיפול בחולי הפטיטיס C ובניהול מערכות מידע

פורסם בתאריך: 2.10.17 21:41

המרכז הרפואי כרמל אירח קבוצה של כ־30 רופאים מארצות הבלקן – צ’כיה, סרביה, בולגריה, קרואטיה, רומניה, אסטוניה, ליטא ולטביה – שהיו אורחי היחידה למחלות כבד בניהולו של פרופ’ אלי צוקרמן, המשמש גם יו”ר החברה הישראלית לחקר הכבד.

פרופ’ צוקרמן הציג בפני האורחים את המערכת של שילוב בית חולים ומרכז רפואי בקהילה – מערכת איסוף נתונים המאפשרת שליטה על מידע לגבי החולים ומסייעת בתכנון סל בריאות ובבניית תוכניות לאומיות למיגור הפטיטיס C. כמו כן הוצגו להם מקרים המשקפים את שיתוף הפעולה באבחון ובטיפול בחולי כבד מורכבים בין המערכות השונות כמו רדיולוגיה אבחנתית ופולשנית, שירות לבדיקות המודינמיות של הכבד, כירורגיה הפטו-ביליארית והיחידה למחלות כבד. לצד אלה הוצגה הבדיקה המודינמית של הכבד והודגמה פעולה שכללה בדיקה המודינמית והתאמת טיפול תרופתי למניעת דימום מדליות. בנוסף הודגמו בדיקה אלסטוגרפית של הכבד וביופסיית כבד מונחית אולטרסאונד.

לאורך הביקור הוצג פרויקט הדגל של היחידה למחלות כבד – איתור חולי הפטיטיס C במחוז חיפה וגליל מערבי והפנייתם לטיפול רפואי מקצועי בכרמל ובמרפאות המחוז.

מכרמל נמסר כי “הרופאים האורחים הדגישו כי הם למדו רבות מהביקור והתרשמו מאוד מהיכולות הקליניות של היחידה, וכי הם ינסו ליישם בניית מערכות מידע דומות בארצותיהם”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר