ד"ר אירנה מלחובסקי וחני הראל (צילום: אלי דדון)
ד"ר אירנה מלחובסקי וחני הראל (צילום: אלי דדון)

סדנה חדשה לשיפור הזיכרון במרכז הרפואי כרמל

בית החולים מציע לבני 55 ומעלה הדרכה בקבוצות קטנות לשימור איכות הזיכרון. הסדנה תכלול חמישה מפגשים שבועיים

פורסם בתאריך: 2.10.17 21:48

סדנה לשיפור ולשימור הזיכרון נפתחת במרכז הרפואי כרמל ומציעה הדרכה בקבוצות קטנות לאנשים בני 55 ומעלה מכל קופות החולים. הסדנה תתקיים בחמישה מפגשים שבועיים של שעתיים כל אחד, וזאת במסגרת המלחמה לשימור והעלאת איכות הזיכרון בכל הגילאים.

תופעת הדמנציה (ירידה בזיכרון) מופיעה אצל חמישה אחוזים מהאוכלוסייה מגיל 65 ומעלה ומגיעה עד ל־40 אחוז בקרב בני גיל 80 ומעלה. לדברי מנהלת המחלקה הגריאטרית בכרמל ד”ר אירנה מלחובסקי, שמובילה את הסדנאות לצד מרפאות בעיסוק, מומחיות בתחום הקוגניציה ופיזיותרפיסטיות בתחום הגריאטריה, הסדנה החדשה נועדה לשפר לא רק את איכות הזיכרון אלא גם איכות החיים של המטופלים: “הסדנאות ייערכו בקבוצות קטנות ואישיות, ואנו מתאימים את גיל המשתתפים ואת היכולות הקוגניטיביות של כל משתתפי הסדנה כדי שלכולם יהיה נוח וקל ביחד. זיהוי מוקדם וטיפול נכון בבעיה יכול לחסוך למטופל ולמשפחה כסף וסבל רב, וזאת בדיוק המטרה שלנו – להקל ולאפשר איכות חיים טובה יותר”.

המרפאות בעיסוק ענבל מיכאלי וקרין גבעולי אביב מוסיפות כי בסדנה עובדים על שיטות זיכרון חדשות, על זכירת מספרים, על קריאה נכונה של מאמרים בעיתון שתאפשר לזכור אותם, ועל טקטיקות זיכרון חדישות.

מכרמל נמסר כי במחקרים שנערכו לאחרונה התגלה כי במקרים של ירידה התחלתית בזיכרון נרשמה הטבה משמעותית בחולים שעברו סדנאות לשימור ולשיפור הזיכרון. “על החלק של הדמנציה במחלת האלצהיימר ניתן להקל עוד בשלבים הראשוניים של הירידה בזיכרון”, אומרת מנהלת המרפאה לריפוי בעיסוק בכרמל חני הראל, “סדנת הזיכרון היא חלק מהטיפול המקדים שאנחנו מציעים במטרה למנוע את הידרדרות הזיכרון ולאפשר איכות חיים טובה יותר למטופלים”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר