ד"ר עבד אגבאריה
ד"ר עבד אגבאריה

טיפולים מתקדמים נגד סרטן הריאות

במרכז הרפואי בני ציון מציעים טיפול ביולוגי שמצליח לעכב ולפעמים אפילו להפסיק צמיחה של תאים סרטניים. ד"ר עבד אגבאריה: "מטרתנו היום היא לתת טיפול ממוקד"

פורסם בתאריך: 4.1.18 10:11

במרכז הרפואי בני ציון מציעים טיפול ביולוגי שמעכב ולעתים אף מפסיק צמיחה של תאים סרטניים, בדגש על סרטן הריאות. הטיפול ניתן לאחר שדגימה נשלחת לבדיקה ייעודית בארצות הברית, שם ניתן לקבוע את סוג המוטציה שגורמת למחלה.

"באמצעות בדיקות ייעודיות כמו פאונדיישן וואן שמתבצעות בבוסטון, ארצות הברית, ניתן לזהות חלבונים ברקמת הגידול, ובחלבונים עצמם לזהות פגם, מוטציה", מסביר אומר ד"ר עבד אגבאריה מהיחידה האונקולוגית בבני ציון, "וכאשר יש לנו טיפול ביולוגי שמתאים לאותה המוטציה ומאפשר לעכב ולפעמים גם להפסיק את צמיחת תאי הגידול הסרטניים. חשוב להדגיש כי טיפול ביולוגי משפיע רק על התאים הסרטניים, ולכן הוא מזיק פחות למטופל".

 

 

לדבריו של ד"ר אגבאריה, "מטרתנו היום היא לתת טיפול ממוקד. סרטן הריאות הוא עשיר במוטציות, ולכן כדאי לבצע דגימה מהגידול. את הדגימה אנחנו מבצעים בבני ציון והיא נשלחת למעבדה בבוסטון. אם סוג המוטציה מתגלה בבדיקה אפשר להמליץ על טיפולים ביולוגיים או אימונותרפיים במטופל, שגם הם מתבצעים בבית החולים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר