פרופ’ גיורא פילר, סיגל זומר וד”ר יגאל ינקו (צילום: אלי דדון)
פרופ’ גיורא פילר, סיגל זומר וד”ר יגאל ינקו (צילום: אלי דדון)

קרן מחקר חדשה במרכז הרפואי כרמל

הקרן, שהוקמה בזכות תרומה של 80,000 שקל ממשפחתו של פרופ’ תיאודור ינקו, ממייסדי מחלקת הילדים בבית החולים, תתמוך ביציאת רופאים להשתלמויות בחו”ל

פורסם בתאריך: 31.1.18 09:37

במרכז הרפואי כרמל הוקמה קרן מחקר ואקדמיה חדשה בזכות תרומה של 80,000 שקל ממשפחתו של פרופ’ תיאודור ינקו באמצעות בנו ד”ר יגאל ינקו. פרופ’ ינקו היה ממייסדי מחלקת הילדים בכרמל וניהל אותה במשך יותר מ־35 שנה.

מטרתה של הקרן, שבראשה יעמוד מנהל המחלקה פרופ’ גיורא פילר, היא לתמוך בנסיעות של רופאים להשתלמות ולהכשרות מקצועיות בתחום מחלות הילדים בחו”ל.

פרופ' פילר: "האקדמיה והמחקר הם חלק מרכזי ובלתי נפרד מעבודת מחלקת הילדים שלנו. באמצעות הקרן נסייע לרופאים ולחוקרים שלנו לצאת לחו”ל כדי להשתלם ולהתקדם ברמה המקצועית ולהציג עבודות בבמות בין לאומיות".

 

 

 

פרופ’ ינקו נולד בבוקרשט, רומניה, היה אסיר ציון ועלה לישראל כרופא בשנות ה־60. הוא סיים שנת מחקר בלוס אנג’לס, התמקצע בפתולוגיה ובמיקרוסקופיה אלקטרונית, היה מחלוצי השימוש במיקרוסקופ בארץ והכניס את הנושא כיחידת מחקר צמודה למחלקה. פרופ’ ינקו הקים את יחידת הריאה וה־CF (סיסטיק פיברוזיס), את המכון להתפתחות הילד בחיפה, את היחידה למחלות זיהומיות בילדים, את השירות האנדוקרינולוגי לילדים ואת השירות לנפרולוגיה ילדים, וסייע בהקמת הפגייה בכרמל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר